English Version
This Site Is Available In English

خلاصه سی‌دی نامه 7

خلاصه سی‌دی نامه 7

برداشت از سی دی نامه (7)

موضوع محوری سی‌دی نامه(7) اعتیاد بود که با مسائل جسمی انسان و پزشکی درهم‌آمیخته شد. دو اصل در جلسه قبل مطرح شد و موضوع این جلسه اصل سوم یعنی تعمیم بود (گسترش و ربط دادن یک موضوع به موضوعات دیگر. معنوی لغوی یعنی عمومیت دادن). در اینجا اصول ما برای اعتیاد به کار می‌رود و می‌توان آن را به بیماری‌های دیگر تعمیم داد. می‌دانیم که عدم تعادل در سیستم ایکس، باعث بروز بیماری‌های جسمی و روانی می‌شود؛ پس هرگونه بیماری که به این سبب به وجود آمده باشد، حتی اگر عامل ژنتیکی داشته باشد، با بازسازی سیستم ایکس بیماری درمان می‌شود.

سه آزمایش بر روی موش‌ها درباره‌ی تریاک، آمفتامین و مفتالین انجام‌شده و هنوز دو آزمایش دیگر باقی‌مانده است. هدف از این آزمایش‌ها این بود که ببینیم اعتیاد چه تأثیری روی سیستم می‌گزارد. نتیجه این آزمایشات، ازکارافتادن سیستم سروتونین انرژیک و دوپامین انرژیک و مسئله چربی و سیستم ایمنی و خیلی مدارها بود؛ به عبارتی کل سیستم بدن دچار اختلال شد، این شناخت‌ها مربوط به سیستم ایکس هستند که با روش DST درمان شدند.

گفتیم که اعتیاد بر اساس برهم ریختگی سیستم ایکس رخ‌داده است، پس با ترمیم سیستم ایکس درمان می‌شود. سیستم ایکس فقط مربوط به اعتیاد نیست، سایر بیماری‌ها نیز آن را مختل می‌کنند؛ پس این مسئله را به سرطان، کولیت، ام‌اس و... تعمیم داده‌ایم و مقالاتش در مجلات معتبر اروپا و آمریکا به چاپ رساندیم. آخرین مقاله درباره‌ ام‌اس، هفتم آگوست در فیلادلفیا به چاپ رسید و به‌عنوان بهترین مقاله شناخته شد.

استاد در ادامه فرمودند: ما در درمان اعتیاد سال‌ها است دیده‌ایم افرادی که مبتلا به ام‌اس بودند، همراه با اعتیاد بیماری‌ام ای آن‌ها نیز درمان شد. به همین سبب تحقیقات روی نمونه‌های جانوری را شروع کردیم. بعد از درمان اعتیاد دنبال نقطه مشترکی گشتیم و آن نقطه مشترک را سیستم ایکس نام گزاری کردیم. مجموعه‌ای آر نوروترانسمیترها، هورمون‌ها، غدد درون‌ریز و برون‌ریز و مدارهای اپی ژنتیک و حتی سیستم ایمنی نیز مجموعه آن است.

با کم‌وزیاد شدن این مواد، بیماری بروز می‌کند و با باز تنظیم آن بهبود می‌یابد. ما با داروی اوتی با روش DST توانسته‌ایم بیماری سرطان سینه، 4 نوع سرطان خون و رگ زایی را مهار کنیم و تا 5 سال آینده مقالاتی درباره روماتیسم و صرع و روماتیسم مفصلی و آر پی ارائه خواهیم داد. البته اکنون با دانشگاه بریستول انگلستان، تحقیقات مشترکی در رابطه با صرع داریم. امروزه منشأ ام‌اس ناشناخته است، اما مطالعات حاکی از این است که؛ عامل آن احتمالاً ویروس است، بنابراین باید درمانی مؤثر برای ترمیم نورون‌ها وجود داشته باشد.

مسئله دیگر اصل چهارم است که می‌گوید اعتیاد یک بیماری روانی نیست. افراد در حالت مستی، رفتاری شبیه به بیماران اسکیزوفرنی و جنون دارند و داروی اوتی می‌تواند در درمان بیماری‌های روانی مؤثر باشد.

برداشت از سی دی: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر پریسا (لژیون ششم)
تایپ: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون پنجم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر زهره
همسفران نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .