English Version
This Site Is Available In English

در کنگره اندیشه‌ها درمان می‌شود

در کنگره اندیشه‌ها درمان می‌شود

دهمين جلسه از دوره نهم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی حافظ با نگهبانی مسافر محمد و استادی مسافر علی و دبیری مسافر غلام‌رضا با دستور جلسه “ صورت مسئله اعتیاد “  چهارشنبه ۴ مهر ماه سال ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم یک مسافر، از اینکه در جمع شما هستم بسیار خرسندم، از دوستانی که در انتقال شعبه زحمت کشیدند تشکر می‌کنم، از گروه مرزبانی و ایجنت محترم و نگهبان جلسه و راهنمای محترم آقا محمدرضا تشکر می‌کنم که اجازه دادند تا بنده در این جایگاه خدمت بکنم، دستور جلسه این هفته صورت مسئله اعتیاد است.

زمانی که شخص برای اولین بار وارد باغ اعتیاد می‌شود و مواد مصرف می‌‎کند،متوجه به دام افتادن در اعتیاد می‌شود. زمانی که می‌خواهد برگرد و در باغ ناپدید می‌شود، شخص برای درمان اعتیاد روش‌های مختلفی را امتحان می‌کند از جمله سم زدایی،کمپ و... را تجربه می‌کند و نتیجه‌ای نمیگیرد. در  n.g.o های مختلف شخص بلافاصله با دیدن مواد به فکر مصرف کردن می‌افتد،‌ زیرا درمان صورت نگرفته است فقط ترک نموده است.

ما باید صورت مسلئه اعتیاد را بشناسیم که از کجا آمده و چگونه است اعتیاد چیست یا شخص معتاد چه کسی است، کلمه اعتیاد از عود یا عادت کردن می‌آید، تکرار کردن هر کاری برای مدتی شخص را دچار اعتیاد می‌کند معنی اعتیاد به این گونه است، اعتیاد از عادت نیست از جایگزینی است، جایگزینی مواد بیرونی به جای مواد درونی بدن که که تمام راهنمایان تازه وارد هنگام ورود فرد در سه جلسه اول توضیح داده‌اند.

ما یک مواد درونی و یک مواد بیرونی داريم، مواد بیرونی مانند مورفین تریاک،حشیش، گل،شیشه، مواد بیرونی هستند، و موادهای درونی که در کنگره آشنا شدیم مانند سروتونین، انکفالین ،دینورفین و این‌ها در بدن شخص ترشح می‌شوند، ما وقتی جایگزین می‌کنیم مواد بیرونی جایگزین مواد درونی می‌شوند و اینگونه دیگر مواد درونی دچار اختلال شده وترشح نمی‌شوند ما دچار وابستگی به مواد بیرونی می‌شویم.

موضوع ترک با درمان بسیار متفاوت است ترک یعنی به واسطه شرایط زندگی شخص قطع مصرف می‌کند و بعد از گذشت مدت بسیار فرد بدلیل نداشتن آموزش یه نداشتن جهانبینی دوباره شروع به مصرف می‌کند، ولی درمان به گونه‌ای است که اگر شما درمان بشوید اگر در انبار مواد هم قرار بگیرید هیچ وسوسه‌ای ندارید،
در کنگره جناب  آقای مهندس دژاکام صورت مسلئله اعتیاد را بر سه پایه جسم، روان، جهان بینی تعریف کرده است.

جناب مهندس در صحبت های خود می‌فرماید ما شما را درمان نمی‌کنیم ما سلول‌های شما را درمان می‌کنیم، جهان بینی دیدگاه و نگرش شخص به زندگی است و در کنگره 60 اندیشه‌های شخص درمان می‌شود نوع زندگی کردن جدید را می‌آموزد.  مسئله جهانبینی یکی از ضلع های درمان اعتیاد است که باید باهم رشد کنند، در کنگره روان به معنی خلق و خو است، در کنگره سه ضلع جسم، روان و جهان بینی ترمیم می‌شود و شخص به یک انسانی تبدیل می‌شود که می‌تواند در جامعه زندگی عادی وسالم داشته باشد.

 

 

 

تهیه و تنظیم: مرزبان خبری مسافر علی.
متن خبر: مسافر حمید لژیون دوم.
ویرایش: مسافر محمدصادق لژیون دوم.
عکس و بارگزاری: مسافر مهدی لژیون ششم.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .