English Version
This Site Is Available In English

این راه و سفر می تواند سفر نیکوتین باشد

این راه و سفر می تواند سفر نیکوتین باشد

جلسه نهم از دوره اول کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی زال پارس با استادی راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا با دستور جلسه «وادی هشتم (با حرکت راه نمایان می‌شود) و تأثیر آن روی من» روز شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

سخنان استاد:

دستور جلسه این هفته با حرکت راه نمایان می‌شود، در سکون هیچ‌چیز به وجود نمی‌آید و زایشی نیست؛ همه‌چیز درحرکت شکل می‌گیرد و سپس ساختارها پدیدار و موجودات خلق و سفر در حلقه‌های آفرینش آغاز و ادامه‌دار می‌گردد. این وادی به من یادآور می‌شود که شیطان دشمن آشکار من است و من نیز از روز ازل باقدرت مطلق پیمان بسته‌ام که فرمان‌های پروردگارم را اجرا کنم و با شادی و سربلندی به مکانی برسم که روزی ازآنجا انشعاب یافته‌ام، اما در این مسیر همواره بر سر دوراهی قرار می‌گیرم یا باید شیطان را برگزینم که ظاهری بس فریبنده و باطنی بس وحشت‌آفرین دارد یا راه راستین و نور را طی طریق کنم و این سفر بس پرماجراست.
این جمله که با حرکت راه نمایان می‌شود یک قانون است و این همان قانون صراط مستقیم است. عطار شاعر بزرگ چه زیبا سروده است؛

گر مرد رهی میان خون باید رفت     از پای فتاده سرنگون باید رفت    

تو پای‌به‌راه بنه و هیچ مپرس      خود راه بگویدت که چون باید رفت

این راه و سفر می‌تواند سفر نیکوتین باشد. برای این سفر دو راه در مسیرت قرار می‌گیرد یا عمل ناسالم را ادامه دهی و به جسمت تخریب وارد کنی و به‌جای حل مشکلاتت جسمت را منهدم کنی و انواع و اقسام ضد ارزش‌ها مانند قلیان، سیگار و حتی امواج منفی مانند ناامیدی، ترس و ... را مهمان‌ خانه جسمت کنی یا راه دیگر که درمان و یادگرفتن موج‌سواری درزمانی که‌موج مشکلات به سمت تو هجوم می‌آورند را یاد بگیری که چگونه حل کنی و مانند یک درخت ایستاده و قوی عمل کنی.

این انتخاب‌ها در مسیر همیشه هست، اما باید برای عبور از این منطقه کوهستانی با نقشه و تجهیزات وارد عمل شوم، راهنما در اختیارم قرار می‌گیرد، سی دی سیگار و جایگزینی را در کوله سفرم قرار دهم، سی دی عقل و ایمان را هم سرلوحه اعمالم قرار دهم و حرکت کنم و این نکته باید در گوشه ذهنم باشد که وقتی می‌خواهم حرکت کنم با جمع‌آوری اطلاعات کافی و دانستن مسیر راه، لازم نیست تمام جزئیات را در نظر بگیرم، مثلاً این‌که جاده چندپیچ دارد؛ چون گاهی عملاً اطلاع یافتن من از تمام جزئیات امکان‌پذیر نیست و بعضی وقت‌ها هم آن چیزی که من در ابتدا تصور می‌کردم ممکن است در ادامه و عمل به هزار و یک‌شکل و گونه مختلف دیگر خود را نشان دهد که در بررسی‌های اولیه محاسبه نشده بود. در این شرایط وادی هشتم به من می‌گوید: در سفر نیکوتین نترس، پروا مکن و حرکت کن؛ قطعاً درحرکت راه و مسیر نمایان خواهد شد، وارد مرحله عمل شو، دیگران برای یاری‌رساندن به تو خواهند آمد.

چند نکته مهم برای حرکت در این سفر را باید موردتوجه قرار بدهم: اول بایستی هدف من کاملاً مشخص باشد که هدف من سلامتی و رسیدن به درمان کامل است یا هدف دیگری دارم؟ چون گاهی درحرکت کردن ما خودمان نمی‌دانیم چه می‌خواهیم؟ آیا می‌خواهم از بند نیکوتین خلاص شوم یا نه؟ نکته دیگر این‌که باید بخواهم که خواسته من برآورده شود و مثل انسان تشنه‌ای که به دنبال آب در تلاش است دائماً به خواسته‌ام توجه کنم و بر روی آن متمرکز باشم؛ البته ناگفته نماند بعضی خواسته‌ها بایستی در طولانی‌مدت به نتیجه برسند، برای سفر من هم ده ماه وقت لازم است تا مانند درختی که می‌کاریم، پس از چند سال رسیدگی و آبیاری به تولید محصول برسد.

سومین نکته می‌گوید در مسیر حرکتم گاهی با چندین راه برخورد می‌کنم که مجموعه این راه‌ها را می‌توان به دو راه ارزشی و ضد ارزشی یا الهی و شیطانی تقسیم کرد و من کدام راه و کدام مسیر را انتخاب می‌کنم؟ آیا در ادامه راه مانند آهویی که علف سر سبزی را می‌بیند و از مسیر اصلی دور می‌شود، دوباره سیگار یا قلیان برایم جذاب می‌شود و بدون تفکر مسیرم را کج می‌کنم و از راه درست دور و دورتر می‌شوم یا نه هدف من آرامش، صلح و سلامتی است.

من دانسته یا ندانسته به جسم و روان خود آسیب‌زده‌ام و باید حساب خودم را صفر کنم، در مرحله اول خودم را ببخشم و برای ترمیم جسم و روان خودم اقدام کنم، چه قدر به خانواده‌ام ضرر زده‌ام، دود سیگار و قلیان چه قدر به همسر و فرزند من آسیب‌زده است باید به دنبال جبران باشم و چه قدر به جامعه و به هستی خسارت وارد کرده‌ام، خاکستر قلیان و سیگارم را چه قدر در دامان طبیعت ریخته‌ام، در پارک و مکان‌هایی که رفته‌ام و جوانانی که من را دیده‌اند و الگو گرفته‌اند که ما هم بکشیم چه اشکالی دارد، حرمت‌ها را رعایت نکرده‌ایم و زشتی این عمل را زیبا جلوه داده‌ایم. ان‌شاءالله با مسیر سبز کنگره شادی و طراوت را به جسم خود، خانواده و جامعه برگردانیم.

نویسنده: راهنمای ویلیام وایت همسفر زهرا
ویراستاری: همسفر نجمه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون دوم)
ارسال: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی زال پارس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .