English Version
This Site Is Available In English

مسئله اعتیاد پیچیده نیست

مسئله اعتیاد پیچیده نیست

جلسه نهم از دوره سیزدهم کارگاه‌های مجازی نمایندگی پرستار به استادی راهنما همسفر فاطمه با دستور جلسه «صورت مسئله اعتیاد» روز شنبه ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه صورت مسئله اعتیاد یکی از مهم‌ترین و بنیادی‌ترین دستور جلسات کنگره محسوب می‌شود. این‌که چرا از واژه مسئله استفاده شده به این خاطر می‌باشد که در حقیقت اعتیاد همانند یک مسئله است و یک مسئله می‌تواند راه حل‌های بسیاری داشته باشد.

جناب آقای مهندس حسین دژاکام با دید مهندسی به این مسئله نگاه کردند تا دریابند اشکال کار کجاست، اين‌که چرا یک فرد مصرف کننده با اقدام به ترک با روش‌های مختلف با شکست روبه‌رو می‌شود و این دیدگاه به حل شدن مسئله اعتیاد انجامید. صورت مسئله اعتیاد با زبانی ساده به این موضوع اشاره می‌کند که تخریب در کدام قسمت اتفاق افتاده است، وقتی یک دیوار رطوبت دارد و می‌خواهیم مشکل را برطرف کنیم باید علت و منشا آن رطوبت را پیدا کنیم؛ باید بفهمیم تخریب در کدام قسمت اتفاق افتاده است. جناب آقای مهندس بنیان‌گذار کنگره ۶۰ در کتاب ۶۰ درجه زیر صفر توانستند ابتدا مبدا، مقصد و هدف بیماری اعتیاد را مشخص کنند و این معادله را حل نمایند. راه حلی قطعی و درمانی کامل که به درستی سیستم شبه افیونی یک فرد مصرف‌کننده را بازسازی می‌کند. این درمان در سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی فرد انجام می‌شود. با استفاده از روش DST و دارو OT در مدت زمان حداقل ۱۰ ماه سیستم شبه افیونی اقدام به بازسازی و ترمیم خودش خواهد کرد و اختلالات برطرف خواهد شد.
امروزه در کنگره هزاران نفر با استفاده از این روش به رهایی و درمان قطعی می‌رسند و کوچکترین وسوسه‌ای نخواهند داشت.

اعتیاد سال‌ها حل نشد؛ برای این‌که صورت مسئله مشخص نشده بود به این علت که اعتیاد را خیلی پیچیده کرده بودند. جناب آقای مهندس می‌فرمایند: علت اعتیاد عدم آگاهی می‌باشد، ایشان تعریفی که اعتیاد یک مسمومیت مزمن می‌باشد را نپذیرفتند و معتقدند که درست نیست و فرمودند: اعتیاد مسمومیت مزمن نیست؛ بلکه یک جایگزینی مزمن می‌باشد. یعنی یک‌سری مواد بیرونی جایگزین مواد افیونی درون بدن شده است.

ما در این دستور جلسه یاد می‌گیریم به تعریف‌ها دقت کنیم؛ اگر تعریف‌ها غلط باشد بزرگترین متخصصان جهان هم به اشتباه و گمراهی کشیده خواهند شد. صورت مسئله را پیدا کردن نه تنها برای اعتیاد بلکه برای تمامی مسائلی که در زندگی وجود دارد، صدق خواهد کرد؛ باید حل مسئله را یاد بگیریم و گره‌ها را باز کنیم. استاد امین می‌فرمايند: کسی که مسئله را حل کند به آرامش می‌رسد نه کسی که مسئله را پیچیده کند.

انشاالله بتوانیم با ساده کردن مسائل آن‌ها را به راحتی حل کنیم.

ما اعضای جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ از بنیان کنگره و مبتکر روش درمان تدریجی اعتیاد و کاشف صورت مسئله اعتیاد بسیار سپاسگزاریم.

نویسنده: راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .