English Version
This Site Is Available In English

عشق؛ مشخصه خدمت در سایت

عشق؛ مشخصه خدمت در سایت

همسفر لیلا با بیش از ۱۰ سال تخریب و آنتی‌ایکس هروئین وارد کنگره شد. بعد از ۱۱ ماه و ۲۳ روز با راهنمایی همسفر لیلا و نوشتن چهل سی‌دی، وارد سفر دوم شد. ورزش ایشان در کنگره، والیبال است.
هم‌اکنون به گفتگو با ایشان می‌نشینیم.

سایت کنگره۶۰ برمبنای چه اهدافی فعالیت می‌کند؟
مهم‌ترین هدف کنگره۶۰، کمک فرد رها‌شده به فرد درگیر مصرف مواد مخدر و مبنای فعالیتش؛ عشق، ایمان و محبت است‌‌. سایت کنگره۶۰ هم همین کار را می‌کند. وقتی مطالب روی سایت بارگزاری می‌شود همه این‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا فرد مصرف‌کننده متوجه شود که اعتیاد درمان دارد. وقتی دلنوشته فردی روی سایت قرار می‌گیرد یا فرد درمان‌شده تجربیات خود را بیان می‌کند به معنای این است که درمان امکان‌پذیر است و امید رهایی را به فرد تازه‌‌وارد تزریق می‌کند. چهارشنبه‌ها که آقای مهندس جلسه تشکیل می‌دهند، گل رهایی می‌دهند و از دستاورد‌های کنگره می‌گویند، همه این‌ها نشان‌دهنده این است که راه جبران وجود دارد. واقعاً خیلی از این افرادی که در سایت خدمت می‌کنند، دیده نمی‌شوند، شاید هفته‌ها برای یک پست باید فکر کرد. افراد زیادی کمک می‌کنند؛ گروه تایپ، ویراستاری، همه‌و‌همه دست‌به‌دست هم می‌دهند تا مطالب مفیدی بارگزاری شود و اگر عشق و حس خوب پشت تمام این اتفاق‌ها نباشد، قطعاً اثرگزار نخواهد بود. به‌طور کلی می‌توانم بگویم که اهداف سایت برمبنای اهداف کنگره است.

پررنگ‌ترین مشخصه خدمتگزاران سایت چیست؟
پررنگ‌ترین مشخصه خدمتگزاران سایت؛ عشق است.
سخن از عشق نگویم به مددخواهی عشق
جز به خدمت نتوان شد به جهان ساقی عشق
کار سایت یک فعالیت چراغ خاموش است. افراد سایت، چراغ خاموش کار می‌کنند، شاید خیلی از افرادی که در کنگره فعال هستند، دیده شوند و دیده شدن حس خوبی است؛ ولی اینکه عملی را  با عشق و بدون انتظار انجام دهیم کار راحتی نیست. کنگره بر اساس عشق و محبت حرکت می‌کند. افراد کنگره۶۰ بدون دستمزد کار می‌کنند. در سایت هم افرادی هستند که چراغ خاموش فعالیت می‌کنند و خیلی از این افراد دیده نمی‌شوند؛ ولی باز هم به فعالیت خود با عشق ادامه می‌دهند.

سایت کنگره۶۰ حول چه موضوعاتی فعالیت می‌کند؟
اگر بخواهم به صورت تیتروار بیان کنم، سایت کنگره بر اساس موضوعات دانشی، حسی و عاطفی حرکت می‌کند. دانشی؛ یعنی نامه‌هایی که آقای مهندس برای آقای ویلیام می‌فرستند یا مقاله‌هایی که از تأثیر اوتی و دی‌سپ ارسال می‌شود. به‌طورکلی دستاوردهای کنگره، بخش دانشی را تشکیل می‌دهند و بخش حسی و عاطفی؛ درواقع همان دلنوشته‌‌ها، مصاحبه‌ها یا تجربیاتی است که انتقال داده می‌شود؛ ولی اگر بخواهیم به صورت جزئی بیان کنیم، فعالیت‌های سایت متشکل است از مقالاتی است که بارگزاری می‌شوند. جلسات و کارگاه‌ها، مباحث مربوط به لژیون‌های ویلیام‌وایت، دلنوشته، خلاصه سی‌دی و گفتگوهایی که انجام و بارگزاری می‌شود.
خدمت سایت تأثیر خیلی خوبی روی زندگی من گذاشت. این که در موقعیت‌هایی، انسان اعمالی را انجام می‌دهد که دیده نمی‌شود و باز ادامه می‌دهد. به نظرم تأثیر آن، تقویت عشق بود. اینکه من نباید از بقیه انتظار داشته باشم. من فعالیتی را انجام می‌دهم؛ ولی دیده نمی‌شوم در عین حال باید درست حرکت کنم و به فعالیت خود ادامه دهم. استعداد نویسندگی داشتم و تشکر می‌کنم از همسفر فاطمه و همسفر اعظم که من را به جمع خدمتگزاران سایت دعوت کردند و این اتفاق باعث شد حس نوشتن در من تقویت شود. نظم و انضباط و مسئولیت‌پذیری نیز در من پرورش یافت. مسئولیت‌پذیر بودم و مسئولیت‌پذیرتر شدم و توانستم در بعضی جاها گره مسئولیت خود را بشناسم و تفاوت قائل شوم بین مسئولیت و گره مسئولیت. حسم تقویت شد به‌طوریکه با هر پستی که ارسال می‌کردم شاید ساعتها می‌گریستم.

پربازدیدترین پست‌ها؟
احساس می‌کنم پر‌بازدید‌ترین پست؛ لایو روزهای چهارشنبه است که مربوط به سخنان آقای مهندس است. پربارترین مطالب؛ مصاحبه‌هایی است که با دیده‌بانان بخصوص استاد امین انجام می‌شود.
هیجانی‌ترین قسمت سایت شاید نتایج مسابقات باشد و یا نتایج امتحانات راهنمایی.
تأثیر‌گذارترین مطالب؛ دلنوشته‌هاست که روی من به شخصه بسیار تأثیر می‌گذارد.
بیادماندنی‌ترین بازخورد؛ مطالبی است که از خود من روی سایت بارگزاری می‌شود و باز‌خوردهای زیادی داشت. شعر، دلنوشته و مصاحبه‌ای که انجام داده بودم، حس‌های خوبی را به من انتقال داد و یک بازخورد بسیار زیاد، زمانی بود که دوستان، شال نارنجی گرفتند و من متنی را برایشان پست کردم و در پی‌وی من، پیام گذاشتند و تشکر کردند. من متن را بارها خواندم و اشک ریختم و بعد هم برای راهنمایان شال سبز که آن هم بازخورد خیلی خوبی به همراه داشت.


مصاحبه: همسفر لیلا نمایندگی دنا شهرضا، رشته ورزشی والیبال
طراح سوالات: همسفر فرشته لژیون پنجم نمایندگی دنا شهرضا، رشته ورزشی بدمینتون
ویرایش: راهنما همسفر اعظم نمایندگی دنا شهرضا، رشته ورزشی والیبال
رابط خبری: همسفر مرضیه نمایندگی دنا شهرضا، رشته ورزشی والیبال
ویراستیاری و ارسال: همسفر حدیث رهجوی راهنما همسفر زهره، خدمتگزار سایت
گروه ورزش همسفران کنگره۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .