English Version
This Site Is Available In English

ما باید با پیشرفت و تحولات عجین شویم

ما باید با پیشرفت و تحولات عجین شویم

جلسه اول از دوره هفدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی پاکدشت با استادی دستیار اسیستانت سایت راهنما همسفر مریم، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر هانیه با دستور جلسه «از سایت و اینستاگرام کنگره۶۰ چگونه استفاده می‌کنم؟ (مقاله نویسی)» روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که امروز در خدمت شما همسفران هستم از مرزبان خبری و ایجنت تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار من قرار دادند؛ همچنین از نگهبان جلسه تشکر می‌کنم که این بستر را فراهم کردند تا من امروز در این جایگاه خدمت کنم. دستور جلسه در مورد «از سایت و اینستاگرام کنگره60 چگونه استفاده می‌کنم؟ (مقاله‌نویسی)» است که در ابتدا به همه کسانی که در سایت خدمت می‌کنند تبریک عرض می‌کنم ان‌شاءالله که در تمامی مراحل زندگی‌تان موفق باشید. به همسفر لیلا اسیستانت سایت گروه همسفران تبریک می‌گویم که واقعاً شاهد تلاش شبانه‌روزی ایشان هستم ان‌شاءالله که بهترین‌ها برایشان رخ دهد.

خب در قسمت سایت مطالب به‌قدری متنوع است و هر روز نیاز دارد که ۱۴۰ نمایندگی بالا و پایین شود تا بهترین و برگزیده‌ترین مطلب روی سایت برود و من مریم شاید پنج دقیقه از وقتم را بگیرد که مطلبی را بخوانم؛ درصورتی‌که برای آن مطلب ساعت‌ها وقت گذاشته‌شده تا به شکل یک مطلب مفید انتخاب شود؛ مثلاً مطلب را استاد بنویسد و بعد توسط خدمتگزاران سایت بررسی و بارگزاری شود؛ اگر مطالب خوب باشد برای سایت اصلی انتخاب می‌شود؛ بنابراين خیلی زمان و پروسه زیادی را می‌طلبد و امیدوارم که از الآن و بعدازاین جلسه که تمام می‌شود همه همسفران دقت بیشتری به اینستاگرام و سایت کنگره داشته باشند؛ چون خیلی لطف زیادی می‌کنید اگر بروید با یک نگاه کردن و یک کامنت گذاشتن در اینستاگرام بازدید کنگره را بالا ببرید. کنگره با NGOها و جاهای دیگر خیلی متفاوت است و هرروز می‌بینیم که آقای مهندس چه قدر در زمینه‌های مختلف پیشرفت می‌کنند و خدا را شکر که دوباره مقاله‌های جدید آقای مهندس چاپ‌شده است.

اگر بخواهم یک تاریخچه‌ای را در مورد کنگره و سایت کنگره برایتان بگویم؛ آقای مهندس و حالا خود ما می‌دانیم که در زندگی‌های ما رسانه‌های دیجیتالی و اینترنت چه قدر پیشرفت کرده و چه قدر ما از این فضای مجازی استفاده می‌کنیم و رشد و پیشرفت آن در زندگی‌ ما همیشه نمایان است و نمی‌توانیم بگوییم که من نمی‌توانم و از فضای مجازی استفاده نمی‌کنم و از اینترنت نمی‌خواهم استفاده کنم؛ زیرا ما باید با پیشرفت و تحولات عجین شویم. آقای مهندس هم از سال‌های دور به این فکر بودند و هستند ایشان در سال 1381 به این فکر بودند که سایت کنگره را راه‌اندازی کنند و سال 1382 همزمان با چهارمین سالگرد تولد خودشان آمدند و سایت کنگره را راه‌اندازی کردند.

در ابتدا به‌صورت تالار گفتگو بود و بعدها به دستور آقای مهندس این تالار گفتگو حذف شد و بعد توسط آقای محمد شاملو برای اولین بار جلسات احیا شد و همسفر شهروز طراحی و امور فنی سایت را بر عهده داشتند. در سال ۸۶ آقای مهندس برای سایت سه مرزبان‌ را در نظر گرفتند که الآن هم هستند و کار اصلی توسط مسافر حامد که ایجنت سایت هستند تمام اخبار و اطلاعاتی که شما در سایت مرکزی می‌بینید به دست این مرزبان‌ها انجام می‌شود؛ همچنین تمامی اخبار در مورد اطلاعیه‌ها، رهایی‌ها، امور کارگاه‌های آموزشی خصوصی و مجازی همه این‌ها به کمک این عزیزان انجام می‌شود. حجم این اطلاعاتی که من به شما گفتم خیلی زیاد است؛ بنابراين نیاز داریم که همکاری خیلی زیادی را در بخش سایت داشته باشیم تا بتوانیم به این خدمتگزاران کمک کنیم. بخش سایت کنگره یکی از بزرگ‌ترین منبع برای درمان اعتیاد است اگر دقت کنید با نوشتن کلمه درمان سریع سایت کنگره۶۰ بالا می‌آید؛ چون کنگره یکی از معتبرترین سایت‌ها است.

مرزبان خبری بزرگ‌ترین مسئولیت اجرایی را در سایت دارد و خدمتگزار سایت باید کاملاً زیر نظر مرزبان خبری کارهایش را انجام دهد؛ یعنی کسی که در سایت خدمت می‌کند و بارگزاری مطالب را انجام می‌دهد حتماً زیر نظر مرزبان خبری تأیید شود و همه آن امور توسط مرزبان بررسی شود. رابطین خبری چه کسانی هستند؟ افرادی که در لژیون‌ها سفر دومی هستند یا اگر لژیونی تازه تأسیس‌شده باشد خود راهنماها هستند. کار آن‌ها این است که مطالب جمع‌آوری‌شده را تایپ و ویرایش کرده و در اختیار مسئول سایت قرار می‌دهند، اینجا خدمتگزار سایت بعد از ویرایش مجدد آن را بارگزاری می‌کند که تمام این پروسه‌ها، زمان خیلی زیادی را می‌طلبد.

من به‌عنوان شخصی که می‌خواهم برای سایت مطلبی را آماده کنم؛ باید تمام‌وقت و انرژی‌ام را برای سایت بگذارم؛ چون این خدمتگزاران چه روزهای تعطیل و چه غیر تعطیل هیچ فرقی نمی‌کند؛ باید برای سایت مطلب را آماده کنند و در هفته حدوداً چهار تا پنج مطلب را باید آماده کرده باشند؛ شب‌هایی که ما استراحت می‌کنیم این خدمتگزاران در حال بارگزاری مطلب هستند؛ کارشان واقعاً کار زیادی است که ما به این‌ خدمت چراغ خاموش می‌گوییم؛ زیرا این خدمتگزاران شاید دیده نمی‌شوند؛ ولی انرژی یا چیزی که تحویل می‌گیرند در صور پنهان یا آشکار خیلی نمایان است و از روی عشق و علاقه این کار را انجام می‌دهند و خدمت خیلی بزرگی را انجام می‌دهند شاید خیلی از افراد نمی‌توانند در نمایندگی‌ها حاضر شوند و مسیرشان دورودراز است؛ ولی با خواندن یک دل نوشته یا یک مقاله از شما یا هر مطلب دیگری که دلی باشد و از روی احساس شما نوشته‌شده باشد ممکن است روی یک شخص یا یک خانواده تأثیرگذار باشد و بتواند او را جذب کنگره کند؛ پس این را بدانیم به قول آقای مهندس که عرض کردند: سایت کنگره ویترین کنگره است و خیلی اهمیت دارد.

ویترین کنگره هم سایت کنگره است و آن‌قدر جذاب و بر رویش فکر شده که اگر شما مطلبی را بازکنید تماماً فکر شده است که پشت این صفحه چگونه باشد و با چه فونتی نوشته‌شده باشد؛ حتی من دستیار در نقطه‌ویرگول‌هایی که باید انجام شود ایراد می‌گیرم و به قول همسفر لیلا ما در حد نقطه‌ویرگول ایراد می‌گیریم درواقع ببینید که چه قدر جزئیات مهم هستند و بدانید که سایت تنها در اختیار کسانی که در مورد اعتیاد کار می‌کنند نیست. این سایت هم به‌صورت فارسی و هم به‌صورت انگلیسی است و حدود سی درصد از بازدیدهایی که در طول روز انجام می‌شود توسط کشورهای خارجی هم است و این بسیار مهم است.

بخش سایت انگلیسی توسط همسفر الهه انجام می‌شود و اگر شما همسفران علاقه‌مند هستید و اگر ترجمه قوی دارید می‌توانید به این خدمتگزاران کمک کنید؛ چون خدمت آن‌ها بازهم نسبت به کار ما سختی‌های بیشتری را دارد و حرکت کنگره طبق نوشته‌هایی که ما می‌خوانیم یک حرکت درونی و بیرونی است. درونی یعنی همین‌که شما الآن در این جلسات هستید و طبق نوشته‌ها و سی‌دی‌هایی که گوش می‌دهید، در لژیون‌هایی که قرار می‌گیرید می‌شود حرکت درونی و حرکت بیرونی همان اینستاگرام و سایت کنگره است که نیاز دارد شماها واقعاً آن را حمایت کنید.

در بخش اینستاگرام که اهمیت بالاتری هم دارد خانم شانی فعالیت می‌کنند و اگر شما هر لایک و کامنتی را انجام بدهید از اردوهایی که گذاشته می‌شود تا برداشت از سی‌دی‌ها باعث می‌شود که بازدید از اینستاگرام بالا برود و این حرکت بیرونی خیلی پویاتر و فعال‌تر می‌شود. امیدوارم که همه شما همسفران با مقاله‌ها، دل نوشته‌ها و مطالبی که برای سایت آماده می‌کنید این خدمتگزاران را پویاتر و بهتر حمایت کنید؛ چون سایت هر نمایندگی ویترین آن نمایندگی است. شاید ما شهرستان‌ها را نتوانیم برویم مثلاً من نتوانم به شهرستانی بروم؛ ولی وقتی سایت نمایندگی‌های مختلف را سرچ کرده و نگاه می‌کنم، می‌بینم آن نمایندگی همیشه پویا و فعال است و همیشه مصاحبه‌ها و مطالب عالی را ارائه می‌دهد؛ بنابراين متوجه می‌شوم که بین اعضاء آن نمایندگی چه ارتباط خوبی برقرارشده است و خدا را شکر می‌کنم که سایت پاکدشت هم با توجه به خدمتگزاران خوبی که ما داریم واقعاً سایت پویا و خیلی خوبی است و به‌تمامی خدمتگزاران بازهم تبریک می‌گویم و ان‌شاءالله که در همه مراحل زندگی‌شان موفق باشند.

در پایان از اعضاء خدمتگزار سایت نمایندگی پاکدشت تقدیر به عمل آمد.

تایپ: همسفر شهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون هفتم)
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سمیه (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی پاکدشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .