English Version
This Site Is Available In English

سایت کنگره منبع اطلاعات درمان اعتیاد

سایت کنگره منبع اطلاعات درمان اعتیاد

دنیای ما دائما درحال تغییر است و یکی از بنیادی‌ترین تغییرات در قرن اخیر ورود سامانه‌های دیجیتال به زندگی انسان‌هاست. در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی شبکه‌های داخلی در کشور ایالات متحده به تدریج به خارج از این کشور گسترش یافت و طولی نکشید که شبکه‌ای جهانی تحت عنوان world wide web یا همان www پا به عرصه ظهور گذاشت از اواسط دهه هفتاد شمسی این پدیده تکنولوژی در کشور خودمان نیز رو به توسعه نهاد و امروز در تمام دنیا و همین طور در کشورمان اینترنت به عنوان یکی از آیتم‌های غیر قابل حذف در زندگی ما انسان‌ها خودنمایی می‌کند. ما انسان‌ها برای این‌که از تحولات و فناوری نوین عقب نما‌نیم؛ باید با بالا بردن اطلاعات و آگاهی با این سیستم که با سرعت سرسام‌آور حرکت می‌کند هماهنگ  کنیم تا از تکنولوژی نوین عقب نمانیم.

جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ به عنوان یک سازمان مردم نهاد که در حوزه اعتیاد و مواد مخدر فعالیت می‌کند در سال ۱۳۷۸ تأسیس گردید از درایت و آینده‌نگری فوق‌العاده بنیان کنگره ۶۰ جناب مهندس دژاکام این بود که از همان سال‌های ابتدایی تشکیل این سیستم، راه‌اندازی سایت اینترنتی را در دستور کار خود قرار دادند در آن زمان شاید به باور کسی نمی‌آمد؛ ولی جناب مهندس در سال ۱۳۸۰ به فکر راه‌اندازی سایت کنگره ۶۰ بودند و این مسئله را با جديت دنبال می‌کردند در اواخر سال ۸۱ مقدمات کار فراهم شد و در اوایل سال ۸۲ سایت کنگره ۶۰ به صورت آزمایشی شروع به کار کرد. پس از چند ماه در آذر ماه ۸۲ هم زمان با چهارمین سالگرد تاسیس کنگره ۶۰ سایت اینترنتی کنگره رسما فعالیت خود را آغاز کرده بود.

فعالیت سایت کنگره روزبه‌روز افزایش می‌یافت تا این‌که در سال ۸۶ تصمیم گرفته شد که سیستم سایت توسط لژیون مرزبانی اداره شود و اولین لژیون مرزبانی سایت تشکیل گردید. فعالیت این لژیون تا سال ۹۰ ادامه یافت و در سال ۹۰ به صلاح‌دید نگهبان کنگره ۶۰ تصمیم گرفته  شد که مسئولیت مستقیم سایت کنگره ۶۰ با نگهبان کنگره باشد. این سایت در دو بخش فارسی و انگلیسی فعالیت می‌کند.

وجود این سایت برای من آموزش‌های بسیاری را به دنبال داشت و توانستم اطلاعات و آگاهی‌های زیادی در مورد درمان اعتیاد و دیگر بیماری‌هایی که به روش DST به درمان رسیدند را به دست آورم و مجهولات زیادی را برایم روشن کرد و به اعتقاد من همان طور که جناب مهندس می‌فرمایند: فضای مجازی در نوع خودش کاملا حقیقی است و آن قدر حقیقی است که از حقیقی هم حقیقی‌تر است. در این فضا بایستی به شدت مراقب باشیم تا شیطان به زیباترین شکل ممکن و موجه وارد افکار و اندیشه انسان نگردد.
وجود این سایت باعث شد تا بتوانم به دوستان خارج از کنگره برای آشنایی با اهداف این سیستم اطلاع رسانی کنم و به این طریق توانستم در حد بضاعت خودم برای پیشرفت اهداف کنگره ۶۰ و معرفی و آگاهی عزیزانی که از این سیستم بی‌اطلاع بودند خدمتی هر چند ناچیز انجام داده باشم.

نویسنده و تایپ: همسفر افسانه لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .