English Version
This Site Is Available In English

انتقال علم درمان اعتیاد

 انتقال علم درمان اعتیاد

جلسه هشتم از دوره سیزدهم کارگاه‌های مجازی نمایندگی پرستار به استادی همسفر نیلوفر با دستور جلسه «از سایت کنگره و اینستاگرام چگونه استفاده می‌کنم؟ مقاله نویسی» روز شنبه ۲۴ شهریورماه سال ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

دنیای ما دائما در حال تغییر است و یکی از بنیادی‌ترین تغییرات در قرن اخیر، ورود اینترنت و سامانه‌های دیجیتال به زندگی انسان‌هاست. امروزه سایت کنگره ۶۰ ویترین زیبایی است که عملکرد آن‌را معرفی می‌کند و یک پایگاه اطلاعاتی قوی در درمان بیماری اعتیاد است به‌ جرات می‌توان گفت به دلیل مطالب آموزنده و به ‌روز خود، هر روزه هزاران بیننده را به ‌طرف خود می‌کشاند؛ باید از سایت کنگره ۶۰ حمایت کنیم تا در سراسر دنیا و همچنین در بین افرادی که از بیماری اعتیاد رنج می‌برند شناخته شود و پیام محبت به قلب‌های یخ‌زده انسان‌های دردمند رسانده شود. نکته بسیار مهم این است که سایت کنگره ۶۰ در حوزه اعتیاد و درمان به‌ عنوان یک منبع و سایت مرجع شناخته می‌شود که همیشه مطالب علمی و گزارش‌های خبری جدید و دست‌ اول را در اختیار دارد و به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌نماید. سایت کنگره ۶۰ در سال ۸۹ در سومین جشنواره اعتیاد و رسانه که با همکاری سازمان صدا و سیما و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برگزار گردید در بخش رسانه‌های دیجیتال مقام اول را کسب نمود. این‌ها نشانه‌هایی است حاکی از این‌که سایت کنگره ۶۰ به‌عنوان یک سایت فعال، پربازدید و مرجع دیده و مطرح شده است. تقریبا نزدیک به ۳۰ درصد از بازدیدکنندگان سایت از کشورهای دیگر هستند و این مسئله نیز به‌ تنهایی برگ دیگری از موفقیت‌ها کنگره می‌باشد. کنگره ۶۰ تولیدکننده علم درمان اعتیاد می‌باشد و سایت تاکنون بیشترین نقش را در انتقال این علم به سایر انسان‌ها مخصوصا در خارج از کشور به عهده داشته است. هم‌اکنون به جای این‌که علم را از خارج از کشور وارد نماییم، ما هستیم که صادرکننده علم درمان اعتیاد به جهان هستیم. بسیاری از افراد که خواستار رهایی بوده‌اند از این طریق با کنگره آشنا شده‌ و به درمان رسیده‌اند. سایت کنگره ۶۰ به دو زبان فارسی و انگلیسی در تمام ساعات شبانه‌روز قابل ‌دسترسی و استفاده تمام مراکز علمی و نیز محققین، پزشکان، روان‌پزشکان و تمامی انسان‌هایی که درگیر مواد مخدر بر روی کره زمین هستند.

اینستاگرام هم یک شبکه اجتماعی اینترنتی اشتراک عکس و ویدئو است که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی گردید و به‌ سرعت به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی دنیا تبدیل شد در حال حاضر در همه جای دنیا اشخاص حقیقی و حقوقی، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها، شرکت‌های خصوصی، تجاری و غیره از اینستاگرام به‌عنوان یک پلتفرم اطلاع‌رسانی بهره می‌برند در کنگره ۶۰ از این شبکه اطلاع‌رسانی برای انتقال پیام رهایی از اعتیاد و درمان قطعی بیماری اعتیاد به بیمارانی که نیازمند این اطلاعات هستند استفاده می‌شود. فراموش نکنیم که در کنگره ۶۰ همه این ابزارها در خدمت یک پیام بسیار مهم هستند و آن پیام، پیام رهایی از بیماری اعتیاد می‌باشد. از آن‌جایی‌که اینستاگرام یکی از راحت‌ترین و در دسترس‌ترین شبکه‌های اجتماعی در بین جوانان است؛ می‌توان از دسترس بودن این پلتفرم برای آگاهی رساندن به جوانان در حوزه آموزش، پیشگیری، مهار و راهنمایی درمان اعتیاد به نحو مطلوبی استفاده نمود در حال حاضر صفحه اینستاگرام کنگره با بیش از هشتادهزار دنبال کننده، نقش بسیار مهمی در این اطلاع‌رسانی و انتقال پیام رهایی از اعتیاد را بر عهده دارد.

در این قسمت، سرکار خانم شانی دژاکام به‌ عنوان ایجنت، به همراه ۴ مرزبان خدمت می‌کنند و بخش زیادی از وقایع و رویدادهای کنگره ۶۰ را از طریق این صفحه منتشر می‌نمایند. مرزبانان خبری در نمایندگی‌های کنگره ۶۰ نیز با ارسال مطالب به اینستاگرام مرکزی کنگره ۶۰ آن‌ها را در این راه یاری می‌دهند.

در چند سال گذشته و با وضعیتی که بیماری کرونا به وجود آورد و محدودیت‌هایی که در برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و لژیون‌ها به وجود آمد، فضای مجازی اهمیت و نقش مفید و مثبت خود را نشان داد. فضای مجازی همیشه بد و مخرب نیست و می‌توان در جهت مثبت و مفید نیز از آن استفاده نمود، کما این‌که در زمان محدودیت‌های کرونایی بسیاری از لژیون‌ها و جلسات با کمک فضای مجازی به کار خود ادامه دادند و وضعیت درمانی مسافران سفر اول با‌ وجود محدودیت‌ها، دچار اختلال نگردید.

در مورد مقاله‌نویسی هم باید بگوییم که از زمانی که نوشتن سی‌دی در کنگره ۶۰ به‌ صورت همگانی درآمده و همه خدمتگزاران سی‌دی می‌نویسند به‌نوعی همه ما برای نوشتن مطلب در قالب مقاله آموزش‌ دیده‌ایم و همه ما توانایی نوشتم مطلب را پیداکرده‌ایم. نوشتن مقاله کار سختی نیست، در زمان مدرسه، همه ما مقاله‌نویسی را به‌صورت نوشتن انشا تجربه کرده‌ایم. اعضای کنگره که سی‌دی می‌نویسند، قطعا توانایی نوشتن مطلب برای سایت کنگره ۶۰ را در زمینه‌های مرتبط دارند. خواستن توانستن است و این موضوع در کنگره ثابت شده است.

خدمتگزاران سایت کسانی هستند که بی‌دریغ به انسان‌ها محبت دارند و شاید کمتر دیده شوند؛ اما بی‌شک خدمات آن‌ها بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است. ضمن تبریک هفته سایت از همه عزیزانی که به هر نحوی در بخش فارسی و انگلیسی سایت، اینستاگرام و فضای مجازی در جهت رویش جوانه‌ها در سرمای ۶۰ درجه و رهایی مسافران از دام اعتیاد فعالیت می‌نمایند صمیمانه تشکر می‌کنم و برایشان بهترین‌ها و موفقیت‌های جدید را آرزومندم. امید که همه ما بتوانیم در انتقال علم درمان اعتیاد به انسان‌هایی که در اعتیاد و در رنج به سر می‌برند و راهی برای رهایی پیدا نکرده‌اند، موفق باشیم.

نویسنده: همسفر نیلوفر لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .