English Version
This Site Is Available In English

درخت علم کنگره

درخت علم کنگره

جلسه هفتم از دوره پنجاهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی پرستار به استادی راهنما همسفر مرضیه، نگهبانی همسفر مهسا و دبیری همسفر لیلا با دستور جلسه «وادی هفتم (رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است؛ یکی یافتن راه، دوم آنچه برداشت می‌نماییم) و تأثیر آن روی من» روز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.



سخنان استاد:

دستور جلسه امروز ما وادی هفتم است به عقیده من وادی‌ها و آموزش‌های کنگره یکی از شاهکارهای این عصر و قرن است که به لطف خداوند در دسترس ما قرار گرفته است، اگر ما ارزش و قدردان این آموزش‌ها، الهامات و القائات آسمانی باشیم و از آن‌ها درست استفاده و آن‌ها را کاربردی کنیم از زندگی خوب و آرامش نسبی برخوردار خواهیم شد. وقتی که به وادی هفتم می‌رسیم از شش وادی عبور کرده‌ایم، اول تفکر کردن را یاد گرفتیم و آموختیم که فکر با تفکر تفاوت بسیاری دارد، فکر چیزی است که هر لحظه ممکن است بیاید؛ ولی تفکر شاید ما روی موضوعی ساعت‌ها، ماه‌ها و سال‌ها فکر کنیم. در وادی دوم فهمیدیم بیهوده آفریده نشدیم و ارزشمند هستیم و ذره‌ای از وجود خداوند هستیم. در وادی سوم آموختیم که باید به خودمان فکر کنیم و دنبال چاره باشیم. وادی چهارم بیان کرد که مسئولیت کارهای خود را بپذیریم و به خداوند واگذار نکنیم؛ درست است که خداوند خیلی از کارهای ما را پیش می‌برد؛ اما یک شرط دارد و آن رعایت قوانین الهی است، وقتی آن‌ها را رعایت می‌کنیم، نیروهای الهی حتما به کمک ما می‌آيند وقتی مسؤلیت خود را به عهده گرفتیم و تلاش کردیم نیروهای الهی صددرصد به کمک ما می‌آیند. ما در جریان رود خیلی عظیم الهی قرار گرفته‌ایم و اگر با آن همراه شویم و وقتی که در صراط مستقیم باشیم با جریان آب هم نوا می‌شویم. به فرمایش آقای مهندس درد می‌کشید؛ ولی لذت می‌برید در وادی پنجم آمده در جهانی که زندگی می‌کنیم تفکر به تنهایی نمی‌تواند مساله را حل کند؛ پس باید حرکت کنیم و توام با رفتن و رسیدن آن را کامل کنیم؛ پس باید تلاش و حرکت کنیم وادی پنجم می‌گوید وقتی این چهار وادی را آموزش دیدی و کاربردی کردی آن‌جاست که نور عقل بیشتری به تو می‌رسد و وقتی در صراط مستقیم قرار گرفتی روزنه عقل تو بیشتر می‌شود و القائات و الهامات بیشتری را دریافت می‌کنید و آن‌جا می‌توانی حکم عقل را به اجرا درآوری و برای حل مسائل خود الهامات و القائات از طرف نیروهای الهی می‌رسد. وادی هفتم می‌گوید رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است، یکی یافتن راه و دیگری آن‌چه برداشت می‌نمائیم.

از روزی که بزرگان برای هدایت ما انسان‌ها آمدند؛ می‌خواستند حقیقت را به ما بگویند. ما از روزی که پا به این جهان خاکی گذاشتیم و وقتی که نفس ما به مرحله میانه رسید به ما فجور و تقوا الهام شد و وقتی به ما اختیار داده شد دو نیروی کمکی که یکی ما را به سمت خیر و دیگری به سمت شر دعوت می‌کند و این بستگی به ما دارد که کدام راه را انتخاب کنیم. ما در این وادی به راه شر کاری نداریم، راه خیر را انتخاب و حرکت می‌کنیم و این راه شاخه شاخه می‌شود. در جزوه جهان‌بینی آمده است که باید تشخیص ماهیت خواسته‌ها را داشته باشیم و این تشخیص در وادی‌هایی که قبل آموزش دیدیم؛ آمده است. وقتی در صراط مستقیم باشیم و از ابزارهایی که به ما داده شده استفاده کنیم؛ می‌توانیم راه‌مان را پیدا کنیم.

ما در کل مسائل زندگی‌مان دائما به دنبال کشف حقیقت هستیم و یکی از مسائلی که همیشه با آن روبه‌رو بودیم و دنبال آن بودیم که مساله درمان اعتیاد را پیدا کنیم. یکی از راه‌هایی که ما برای درمان اعتياد پیدا کردیم همین حقیقتی بود که آقای مهندس کشف کردند و راهی که یافتند حقیقت است و خیلی‌ها را به سر منزل مقصود رساند و علم کنگره چیزی که بر راستی و درستی دلالت می‌کند و محصول داشته است همان حقیقت است.

در کنگره رمز سیستم ایکس و راز بازسازی سیستم ایکس است و کشف حقیقت همان درمان قطعی اعتیاد است در کنگره درمان قطعی اعتیاد داریم و می‌دانیم که درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان است؛ البته راه‌های دیگری هم بود و خیلی از راه‌ها را انتخاب کردیم؛ ولی ما را به  سرمنزل مقصود نرساند و خیلی از گروه‌های دیگر هم هستند که بیست سال است مواد مصرف نمی‌کنند؛ ولی هنوز خودشان را معتاد معرفی می‌کنند و می‌پندارند تا وقتی زنده هستند با مردم فرق دارند و مثال می‌زنند که من خیارشور هستم و خیارشور دیگر برنمی‌گردد؛ ولی آقای مهندس می‌گویند: ارزش خیارشور خیلی بالاتر از خیار است زیرا تبدیل شده است.

علم کنگره چندین سال قبل از همه جهانیان به ما رسیده و از این علم استفاده می‌کنیم؛ باید قدر آن را بدانیم؛ زیرا خیلی جاها هستند که آرزو دارند از این آموزش‌ها استفاده کنند؛ پس قدردان این آموزش‌ها باشیم، تلاش کنیم که آن‌ها را کاربردی کنیم. علم باید محصولی شیرین باشد در کنگره محصولات زیادی داریم و درخت علم کنگره به فرموده آقای مهندس مانند درخت انگور می‌ماند و خودش رشد می‌کند و به امید خدا به همه جهان سرازیر می‌شود و میوه‌اش به تمام انسان‌های دربند اعتیاد می‌رسد.

قدردانی از اعضای لژیون سردار



تایپ: همسفر مریم لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون چهارم)
ویراستاری و ارسال: همسفر لیلا لژیون راهنما همسفر فاطمه (لژیون سوم)
عکاس خبری: همسفران الهه و نیلوفر خدمتگزاران سایت
همسفران نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .