English Version
English

الفبای فرماندهی فرمان‌برداری است

الفبای فرماندهی فرمان‌برداری است

دومین جلسه از دوره نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی ملایر با استادی راهنما همسفر سمیرا، نگهبانی همسفر الهام و دبیری همسفر زهرا با دستور جلسه «از فرمان‌برداری تا فرماندهی» روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

دستور جلسه امروز از فرمان‌برداری تا فرماندهی است. ما در کنگره‌ ۶۰ با کلمه فرمان زیاد مواجه می‌شویم؛ مانند فرمان مصرف OT، فرمان قطع مصرف مواد، فرمان رهایی و ... خدا را شکر که ما هم توانستیم وارد کنگره شویم و درراه آموزش قدم‌ بگذاریم تا اختیار و فرماندهی ازدست‌رفته خودمان را به دست بیاوریم و این مسیر بدون‌ فرمان‌برداری نمی‌شود؛ زیرا همه‌چیز با فرمان‌برداری شروع می‌شود تا به‌ فرماندهی برسد؛ همان‌طور که همه ما می‌دانیم دروازه ورود به تاریکی‌ها نقض فرمان است و دروازه ورود به روشنایی‌ها فرمان‌برداری است؛ پس تا زمانی که فرمان‌برداری را یاد نگیریم نمی‌توانیم فرمانده خوبی باشیم و این فرمان‌برداری یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در کنگره‌۶۰ می‌باشد. فرمان‌برداری تا فرماندهی یک مسیری را مشخص می‌کند که از کجا تا کجا باید حرکت کنیم؛ یعنی این دو مقوله درحالی‌که باهم متفاوت هستند مکمل یکدیگر نیز هستند و ما باید یکسری اصول و قواعد را بشناسیم تا بتوانیم حرکت کنیم؛ پس در اینجا فرماندهی به‌عنوان یک هدف مشخص می‌شود.

همان‌طور که استاد امین می‌فرمایند: «فرماندهی یک هدف است و برای رسیدن به هدف نیاز به دانایی‌ مؤثر داریم.» دانایی‌ مؤثر؛ یعنی کاربردی کردن فرمان‌های کنگره و ما باید به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم تصمیمات درستی را برای یک زندگی خوب بگیریم؛ برای مثال: آموزش درست ببینیم، تجربه کسب کنیم و تسلیم قوانین کنگره باشیم تا بتوانیم درنهایت یک فرمانده خوبی شویم و این‌که فرمان‌برداری فقط مختص کنگره‌ ۶۰ نیست. ما باید یاد بگیریم که فرمان‌برداری را در محیط کار و خانواده هم عملی کنیم؛ پس الفبای فرماندهی فرمان‌برداری است.

فرماندهی تنها به معنی دستور دادن نیست؛ بلکه یک فرمانده خوب کسی است که هر چیزی را که به دیگران می‌گوید اول خودش انجام داده باشد و اگر خودش توانست انجام دهد؛ پس مطمئناً فرمانی را که می‌دهد دیگران هم انجام می‌دهند، حتی من راهنما هم هر حرفی که می‌زنم اول باید خودم انجام بدهم تا رهجویانم نیز انجام بدهند. سعی کنیم از منیت دوری‌کنیم و همیشه خودمان را نیازمند آموزش بدانیم؛ چون همیشه گفته‌اند: «کنگره‌۶۰ مانند خورشید است و موقع طلوع انتخاب نمی‌کند که بر چه چیزی یا چه کسی بتابد؛ بلکه این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم که چه قدر از نور و گرمای این خورشید استفاده کنیم.»

استاد امین در سی‌دی از فرمان‌برداری تا فرماندهی مطلبی را بیان می‌کنند که اهمیت فرمان‌برداری و فرماندهی را مشخص می‌کند ایشان می‌فرمایند: «فرماندهی خواست درونی هر انسانی است؛ یعنی هر انسانی در هر جایگاهی که قرار دارد فرمانده بودن جزئی از خواسته‌هایش است و تنها راه رسیدن به این فرماندهی هم فرمان‌برداری است.» فرمان چیست؟ فرمان به معنی دستور، حکم یا امر است و آن چیزی که ما می‌توانیم از این مطلب برداشت کنیم این است که انسان دوست دارد فرمانده باشد، دستور بدهد، حکم صادر کند و برای چنین مقامی باید ابتدا گوش‌به‌فرمان باشد. در کنگره فرماندهی و فرمان‌برداری جایگاه ویژه‌ای دارد؛ اکثر ما اگر به گذشته خودمان برگردیم می‌بینیم مسافرهایمان چگونه به‌ مواد روی آوردند و اطاعت کامل کردند و فرماندهی خودشان را از دست دادند و از نیروهای منفی و ضد ارزشی اطاعت کامل کردند و فرماندهی خودشان را از دست دادند و مواد فرمانده آن‌ها شد و به آن‌ها دستور و حکم داد که چه زمانی به کارهایشان برسند و چه‌کاری انجام بدهند این‌یک نمونه بارز از فرماندهی و فرمان‌برداری برای ما همسفرها در کنگره است.

آقای مهندس می‌گویند: «قوانین کنگره مانند شمشیر دو لبه است.» یعنی هم می‌تواند در جهت مثبت و هم در جهت منفی باشد؛ در این دستور‌ جلسه هم همین‌طور است ما می‌توانیم هم در جهت مثبت فرمان‌بردار باشیم و در مسیر ارزش‌ها قرار بگیریم و به فرمانده لایق تبدیل شویم و هم در جهت منفی باشیم و در مسیر ضد‌ ارزش‌ها باشیم و این بستگی به خود ما دارد. آقای‌ مهندس همیشه می‌فرمایند: «بهشت را به بها می‌دهند، نه به بهانه‌» و بهایی که افراد در کنگره پرداخت می‌کنند همان فرمان‌برداری و خدمت کردن و زمان گذاشتن برای خودمان و خودشناسی است و هرکسی در هر جایگاهی که قرارگرفته است عین عدالت است و ما باید مواظب حس‌های خودمان باشیم تا آلوده نشوند و فرماندهی ما از روی جاه‌طلبی و منیت نباشد؛ بلکه بر اساس عشق و محبت باشد. امیدواریم همه ما این سلسله‌مراتب را رعایت کنیم تا بتوانیم از نیروهای درونی خودمان استفاده کنیم و فرمانروایی شهر وجودی خودمان وزندگی خودمان را در دست بگیریم.

در ادامه جلسه ایجنت همسفر راحله راهنما همسفر فرزانه را به‌عنوان راهنمای لژیون پنجم معرفی کردند. ضمن عرض تبریک خدمت راهنما همسفر فرزانه، لژیونی پربار و توفیق خدمت در این مسیر پر از عشق را برای ایشان از خداوند طلب می‌کنیم و بهترین‌ها را برای ایشان خواستاریم.

مرزبانان کشیک: همسفر‌ رعنا و مسافر علی
عکس: مرزبان خبری همسفر رعنا
تایپ: همسفر نرگس رهجوی راهنما همسفر فائزه (لژیون اول)
ویراستاری: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .