English Version
English

حرمت کنگره ۶۰ یکی از شاهکارهای طراحی بنیان و نگهبان کنگره ۶۰ است

حرمت کنگره ۶۰ یکی از شاهکارهای طراحی بنیان و نگهبان کنگره ۶۰ است

هر جمع یا جامعه‌ای که بوجود می‌آید، برای این‌که بقا پیدا کند و بتواند رشد و توسعه پیدا کند نیازمند این است که یک‌سری قوانین و حرمت‌ها را در درون خودش داشته باشد. این حرمت‌ها و قوانین چیزهایی است که به مرور زمان درون آن جامعه تجربه شده‌اند و جواب بدی داده‌اند به همین منظور برای آن کار قانونی وصف شده‌ که باید انجام بشود، یا این‌که نباید انجام بشود. مسجد یک آداب و رسومی دارد، کلیسا یا همان زورخانه‌ها یا خانواده‌ها، هر جامعه‌ای، اجتماعی برای خودشان یک آداب و رسومی دارند. هر جمعی یک سازماندهی خاصی برای ادامه کارشان خودشان دارند، یا برای این‌که آن مرزها حفظ بشود یک آداب و قوانینی برای خود دارند. کنگره ۶۰ هم که جناب مهندس از سال ۱۳۷۸ شروع کردند به تشکیل و شکل‌گیری آن، به صورت دسته جمعی شکل گرفت. ابتدا آن شعارها و آن قوانین و حرمت‌ها وجود نداشت، آرام‌آرام به این صورت شکل گرفت و این حرمت‌ها و نوشتارها حاصل چند سال تجربه جناب مهندس دژاکام هستند.

همه این قوانین یک شب وصف نشده‌اند، یک شب نوشته نشده‌اند، طی سال‌های متوالی که جناب مهندس تجربه کرده‌اند و با توجه به اتفاقاتی که در کنگره افتاده این قوانین و این نوشتارها نوشته شده‌اند؛ اگر ما برویم و در سایت مشاهده کنید می‌بینیم که بالغ بر ۱۲۰ عدد نمايندگی داریم که هر کدام دارند به صورت یکپارچه و سراسری با یک روش پیش می‌روند به همان قوانینی که در کنگره وصف شده است سازماندهی می‌شوند و کار خودشان را دارند ادامه می‌دهند. حرمت کنگره ۶۰ یکی از شاهکارهای طراحی بنیان و نگهبان کنگره ۶۰ است که توانسته ما را در کنار همدیگر قرار بدهد و آن فضای مطلوب و مورد نیاز را فراهم نماید تا تمام افراد کنگره ۶۰ بتوانند در کمال آرامش به مسئله خود که همان درمان اعتیاد و روش درست زندگی کردن است برسند.

بندبند حرمت کنگره ۶۰ مواردی است که مستقیماً به موضوع آرامش مربوط می‌شود؛ اگر ما آن‌ها را رعایت نکنیم باعث سلب آرامش و امنیت ما می‌گردد و باعث می‌شود که در آن حال و هوا و فضایی قرار بگیریم که پرداختن به مسئله درمان و سفر و رهایی را برای ما بسیار سخت می‌کند. حرمت‌ کنگره ۶۰ ما را محدود نمی‌کند؛ بلکه یک نگهدارنده و محافظ ما در برابر آسیب‌ها است. هر‌گونه شکستن حرمت‌ها باعث می‌شود که خود من آسیب‌ ببینم. همان‌طور که آقای مهندس می‌گویند ریشه و مادر تمام ضدارزش‌ها دروغ‌گفتن است. ما باید در  ابتدای ورود به کنگره ۶۰ یاد می‌گیریم با راهنماهایمان و با تمام مسولین، ایجنت، مرزبانان و کسانی که در آن‌جا مسئول هستند صادق و رو راست باشیم. این ما هستیم که با رعایت قوانین پایه‌های کنگره را مستحکم می‌کنیم و در نوشتارهای کنگره ۶۰ حرمت کنگره دو بار خوانده می‌شود به خاطر این‌که از آن اهمیت زیادی برخوردار است و  برای ما حائز اهمیت است و‌ زمانی‌که خوانده می‌شود همه در سکوت کامل و بدون حرکت هستند و هیچ کس از جای خودش تکان نمی‌خورد و بدون حرکت به خواندن حرمت گوش می‌دهند.

رعایت این قوانین در کنگره برای همه لازم و ضروری است. دروغ گفتن عليه شخصی سرزنش کردن، حرف یکدیگر را قطع نمودن، غیبت کردن، از پوشش نامناسب استفاده کردن، رابطه کاری و مالی داشتن، پول از یکدیگر قرض کردن، تلفن دادن و تلفن گرفتن همه این موارد ضدارزشی و ضداخلاقی هستند که ما باید آن‌ها را در کنگره ۶۰ رعایت کنیم. یک زمانی بود که در کنگره همه با هم رفت و آمد می‌کردند و بعد از اتمام جلسه با هم می‌رفتند و با هم می‌آمدند و رابطه کاری و مالی و خانوادگی داشتند؛ ولی کم‌کم جناب مهندس متوجه شدند که زحماتی که دارند می‌کشند بی‌نتیجه می‌ماند برای این‌که وقتی یک سفر اولی حال خراب دو نفری در مسیر دارند می‌روند آن از حال بد خودش می‌گوید و آن یکی هم از حال بد خودش می‌گوید یا این‌که برعکس آن از حال بد خودش می‌گوید و آن از حال خوش خودش می‌گوید و یک نفر را در مسیر پیدا می‌کنند و ممکن است مواد هم از آن بگیرند و استفاده کنند و این عاقبت یک رابطه سفر اولی می‌شود.

یکی از موارد حرمت کنگره این است که، ما نباید با هم رابطه مالی داشته باشیم.  خیلی از انسان‌ها دوست دارند که به یکدیگر کمک کنند و‌ به خاطر آن حسی که به یکدیگر دارند شاید همه موارد حرمت به مصرف مواد مخدر ختم نشود؛ ولی ممکن است خیلی از اتفاقات بدتری بیفتد. دو نفر که با یکدیگر صحبت می‌کنند و حرف‌هايی که بین آن‌ها رد و بدل می‌شود همان حاشیه‌هایی است که در کنگره گاهی اوقات ما شاهد آن‌ها هستیم؛ پس به نظر من یکی از دلایلی که بسیار بسیار مهمی که باعث موفقیت کنگره ۶۰ شده است، رعایت قوانین و حرمت‌های کنگره ۶۰ است.

کنگره ۶۰ در صورتی برای من مکان مقدس و امنی است که من حریم خودم با دیگران را بشناسم و از حریم‌هایی که برای من تعیین شده تجاوز نکنم تا بتوانم به آن آرامش و آسایشی که به دنبال آن هستم در این مکان مقدس برسم. در پایان باید بگویم در جایی‌که هستیم، ما را در کمال انسانی و رستگاری می‌رساند و ما به آن زندگی که دلخواه ما است، به آرامش و انسانیت به آن کمال انسانی که واقعاً لیاقت آن را داریم می‌رسیم؛ پس باید به قوانين احترام بگذاریم و قدر جایگاه‌های خود را در کنگره ۶۰ بدانیم. ممنون و سپاسگزارم که توجه کردید.

نویسنده: همسفر حمیده راهنمای تازه‌واردین
تایپ: همسفر شیوا رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون‌ اول)
ارسال: مرزبان خبری همسفر زلیخا
همسفران نمایندگی پرند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .