English Version
English

گروه خانواده - خداوند بهترین و منصف‌ترین قاضی است

گروه خانواده - خداوند بهترین و منصف‌ترین قاضی است

دوازدهمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره۶۰ لژیون الیگودرز با دستور جلسه «قضاوت و جهالت» با استادی همسفر فریبا رهجوی راهنما همسفر هما در روز شنبه مورخ ۹ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

از خداوند شاکر و سپاسگزارم که به من توفیق داد، امروز در خدمت شما عزیزان باشم و از راهنمای محترم، خانم هما عزیز تشکر می‌کنم که استادی این جلسه را به من واگذار کردند تا آموزش بگیرم.
زمانی‌که به همراه مسافرم وارد کنگره شدیم در جلسه‌‌‌ اول خیلی خوب توانستم خودم را با کنگره وفق بدهم و از جایی که من و مسافرم  انتخاب کرده بودیم که به رهایی برسیم خیلی خوشحال بودیم و سفر خود را شروع کردیم و اکنون در سفر دوم هستیم و امروز چند روز است از تولد یک‌سالگی مسافرم می‌گذرد.

اما دستور جلسه: «قضاوت و جهالت»
قضاوت به معنی حکم دادن، اصولا قاضی باید این کار را انجام دهد و خداوند بهترین و منصف‌ترین قاضی است؛ اما جهالت به معنی جهل و عدم آگاهی است ارتباط این دو کلمه به این معنی است که ما باید از قضاوت بر مبنای جهالت پرهیز کنیم من به هیچ عنوان حق ندارم در مورد دیگران قضاوت کنم؛ زیرا حتما حال خوش  را از دست می‌دهم. انسان هر‌چه جاهل‌تر  باشد بیشتر قضاوت می‌شود.
اضلاع مثلث جهالت عبارتند از( ترس، نا‌امیدی، منیت) که دقیقا مقابل آن مثلث دانایی (تفکر، تجربه، آموزش) قرار دارد. انسانی که ترس دارد منیت دارد یعنی خودش را از جایگاهی که هست  بالا تر می‌داند و در زندگی نا‌امید است و مدام در -مورد دیگران قضاوت می‌کند حتی حکم هم صادر می‌کند. انسان هر‌چقدر داناتر باشد کمتر قضاوت می‌کند و هر‌چه جاهل‌تر باشد بیشتر قضاوت می‌کند. من اگر دیگران را قضاوت کنم یا هر عمل ضد‌ارزشی را انجام دهم دقیقا انرژی خودم را از دست می‌دهم و در مقابل اگر در مسیر دانایی باشم انرژی مثبت دریافت می‌کنم و حالم خوب است‌.

جناب مهندس می‌فرمایند:  یک قاضی که سال‌ها  درس خوانده و مراحل تخصصی را پشت سر گذاشته و تبدیل به یک قاضی حاذق شده و پرونده قتلی را در اختیار دارد و تمام دستگاه‌های مربوطه به آن کمک می‌کنند ممکن است حکمی را صادر کند و  شخصی را  به اعدام محکوم کند اما بعد از بیست سال مشخص شود آن شخص بی‌گناه بوده است؛ پس قضاوت کردن حتی برای قضات هم کار بسیار مشکلی است. پس تکلیف من اینجا مشخص است که تحت هیچ شرایطی نباید دیگران را قضاوت کنم ان‌شاءاله با آموزش گرفتن این دستور جلسه را بیشتر درک کنم و سعی کنم مطالبی را که آموزش می‌گیرم با تکرار  و تمرین در زندگی‌ام عملیاتی کنم.
از اینکه به صحبت های من توجه کردید سپاسگزارم.

رابط خبری و ویراستار: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر هما ( لژیون دوم )
ارسال: همسفر فاطمه، راهنمای تازه‌واردین

همسفران لژیون الیگودرز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .