English Version
English

یک مجموعه نیازمند اصول و قوانین است

یک مجموعه نیازمند اصول و قوانین است

نهمين جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ لژیون بروجن به استادی راهنمای تازه واردین مسافر محسن، نگهبانی مسافر سعید و دبیری مسافر قهرمان؛ با دستور جلسه «حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری و مالی و خانوادگی در کنگره۶۰ ممنوع است» در روز پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان محسن هستم یک مسافر.

دستور جلسه این هفته حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه مالی و کاری و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است.

اولین برداشتی که می‌شود از حرمت کنگره ۶۰ داشته باشیم، یک مجموعه‌ای برای حفظ و بقای خود نیازمند یک سری اصول و قوانین است و هرکس که وارد این مجموعه یا سیستم می‌شود ملزم به رعایت این اصول و قوانین است.

کنگره ۶۰ یک‌سری حرمت‌هایی دارد که هرکس که وارد این مکان می‌شود باید این حرمت‌ها و قوانین را رعایت کند.

حرمت یعنی حریم یا مرز و خارج شدن از این حریم یعنی خارج شدن از نقطه امن.

در سی‌دی حرمت آقای مهندس می‌فرمایند هرجایی برای خودش یک حرمت و حریمی دارد برای مثال اگر ما کنار یک رودخانه برویم و شروع به ساختمان سازی کنیم و ساختمانی را کنار رودخانه برای زندگی کردن بسازیم، مطمئناً یک‌روزی می‌رسد که بر اثر بارش‌های زیاد سیل جاری می‌شود و آن ساختمان را با تمام ساکنینش را آب می‌برد و نابود می‌کند، این اتفاق بر اثر رعایت نکردن حریم رودخانه است.

هر شخص مصرف کننده‌ای در زمان مصرف خودش به تنهایی حاضر بود یک محله را به نابودی بکشد. در نظر بگیرید در یک محیطی تعداد زیادی افراد مصرف کننده دور هم جمع می‌شویم،چه چیزی باعث می‌شود این مجموعه از تعادل خارج نشود و با نظم و انضباط به کار خودش ادامه بدهد،قطعاً رعایت حرمت کنگره ۶۰ است که این اتفاق می‌افتد.

اولین چیزی که برای درمان در کنگره احتیاج داریم که از هرگونه تنش و ناآرامی به دور باشیم چون فرد مصرف کننده با ورود خود به اندازه کافی مشکلات همراه خودش می‌آورد باید محیطی باشد که دور از استرس‌ها بتواند سفر خودش را ادامه دهد و به آن درمان که مورد نظر کنگره است برسد تمام بندهایی که در حرمت کنگره آمده مستقیماً به این موضوع اشاره می‌کند کلیه اعضای کنگره که به این حرمت‌ها پایبند باشند چه در سفر اول و چه در سفر دوم در کنگره ماندگار می‌شوند به درجات بالاتر می‌رسند.

 اگر دقت کنید، نوشتار حرمت‌ دوبار در جلسه خوانده می‌شود و این حرمت‌ها چیز سختی از ما نمی‌خواهد، می‌گوید دروغ نگویید، تجسس نکنید، غیبت نکنید، رابطه مالی و کاری نداشته باشید، پولی به همدیگر ندهید و.... همه موارد برای این است که ما و شما بتوانیم آرامش بیشتری در طول سفر داشته باشیم و بی‌تفاوتی نسبت به این حرمت‌ها است که ضربه بزرگی به خود ما می‌زند.

در آخرین سی‌دی آقای مهندس سی‌دی آهن آقای مهندس می‌گوید: سیستم هستی طوری طراحی شده که اعمال خود انسان، انسان را مجازات می‌کند و برایش حکم صادر می‌کند‌، هرگونه سرپیچی از حرمت‌ها ضربه‌اش را خود ما می‌خوریم. تمام این حرمت‌ها برای این است که همه اعضای کنگره در کنارهم بتوانند یک محیط آرامی را تجربه کنند.

 برای این‌که انسان در کنگره بتواند با خیال راحت کارش را انجام دهد چند نکته را باید انجام دهد اول همین رعایت حرمت‌ها است که اگر کسی حرمت‌ها را رعایت کند مطمئنا ً هیچ وقت به مشکل بر نمی‌خورد مسئله دوم باید سعی کنیم دانایی خودمان را بالا ببریم از آموزش‌هایی که در کنگره هست، دانایی ما افزایش پیدا می‌کند. یک‌سری از آموزش‌ها در کارگاه‌های عمومی و خصوصی است یک سری از آموزش‌ها با کتاب‌ها و جزوه‌ها و منابع آموزشی داخل کنگره است. یک جای دیگری هم سرشار از آموزش است و آن لژیون‌های سردار است حضور در لژیون‌های سردار می‌تواند برای ما مفید و همراه آموزش باشد، چون من معتقدم کسی که بتواند، گذشت کردن و بخشش را یاد بگیرد قطعاً خیلی از مسائل منفی از زندگی آن فرد حذف خواهد شد. منظورم بحث عضویت در لژیون و پرداختی نیست فقط این‌که بتوانید حضور داشته باشید هیچ منعی برای حضور هیچ فردی در لژیون سردار نیست همه می‌توانند در لژیون سردار حضور داشته باشند و می‌توانند از آموزش‌های ناب که در کنگره است استفاده کنند.

امیدوارم این حضور در لژیون بروجن پررنگ‌تر شود و از این آموزش‌ها بتوانیم استفاده کنیم و بعد، هم در خانواده و جامعه بتوانیم از این آموزش‌ها استفاده کنیم.

از این‌که به صحبت‌های من گوش دادید متشکرم.

نگارنده: مسافر علی

ویراستار و تنظیم: مسافر رسول 

ارسال: مرزبان خبری مسافر محمد 

مسافران و همسفران لژیون بروجن

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .