English Version
English

گروه خانواده - باید به حریم خصوصی افراد احترام گذاشت

گروه خانواده - باید به حریم خصوصی افراد احترام گذاشت


سلام دوستان عصمت هستم همسفر

حرمت کنگره۶۰ می‌گوید: بدون مجوز راهنما، تلفن دادن و یا تلفن گرفتن و یا هرگونه ارتباطی بیرون از کنگره برقرار نمودن از موارد ضد‌ارزشی و ضد‌اخلاقی می‌باشد. در کنگره نباید رهجویان شماره تلفن به یکدیگر بدهند؛ زیرا امکان دارد که رهجویی به دیگری زنگ بزند و خواهر، برادر و یا همسر آن شخص پاسخگوی تلفن باشد و از او بخواهد که خودش را معرفی کند و خانواده آن شخص از اینکه او به کنگره می‌آید و یک فرد مصرف‌کننده است اطلاعی نداشته باشند و مشکلی پیش آید؛ بنابراین تلفن دادن و یا تلفن گرفتن اشتباه است. رهجویان نباید با یکدیگر رفت و آمد خانوادگی داشته باشند و ارتباط خانوادگی برقرار کنند و یا راهنما با رهجوی خود رفت و آمد و یا معاشرت داشته باشد، زیرا دیگر نمی‌تواند آن رهجو را به درمان برساند. اگر دیدیم یک مسافر با خانواده‌اش است ما این حق را نداریم جلو برویم و با او سلام و احوالپرسی کنیم، امکان دارد که نخواهد خانواده‌اش بدانند که به کنگره میرود.
با سهل انگاری و عدم مراقبت از لوازم شخصی خود فضای امن کنگره را نا‌امن و مسموم نفرمایید. کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد؛ این تقدس برای چیست؟ برای اینکه این مکان و آموزش‌ها، انسان‌ها را از مسائل ضدارزشی به طرف ارزش‌ها هدایت می‌کند و هر کس که در این‌مکان هست احساس امنیت می‌کند.
در کنگره همه انسان‌ها می‌آموزند که عمل صالح انجام دهند. نکته دیگر اینکه کسی به لوازم شخص دیگری دست نمی‌زند ولی امکان دارد کسی وارد کنگره شود و عضو کنگره نباشد و ما از صور پنهان انسان‌ها آگاهی نداریم و باید مراقب اموال خود باشیم همان‌طور که در حرمت خوانده می‌شود کسی که نتواند از موبایل و لوازم شخصی خود نگهداری کند، چگونه می‌تواند از زندگی خود نگهداری و مراقبت کند.
حتی اگر در خیابان هم هستیم باید مراقب کیف و موبایل خود باشیم که مبادا دزدیده شود و نباید کل مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشیم. همان‌طور که جناب آقای مهندس می‌گویند؛ اصل مدارک را در خانه نگهداری کنیم و عکس آن‌ها را به همراه خودمان داشته باشیم.

سلام دوستان زهرا هستم‌ همسفر

من از زمانی‌که به کنگره آمدم یاد گرفتم که چطور حرمت دیگران را حفظ کنم و به مسائلی که آموزش می‌گیرم عمل کنم و نباید وارد حریم خصوصی دیگران شوم و دخالتی داشته باشم؛ زیرا شاید شخصی دوست نداشته باشد درباره زندگی خصوصی‌اش سوال بپرسم شاید نخواهد حریم خصوصی خود را در اختیار من قرار دهد. اگر خودش مایل به صحبت کردن بود من هم به او گوش می‌دهم.
در کنگره خیلی مسائل را یاد گرفتم؛ احترام گذاشتن به دیگران و حرمت یکدیگر را حفظ کردن و ...... مثلاً اگر دوستم درباره یک موضوع صحبت می‌کند، من حرف آن را قطع نمی‌کنم و اجازه میدهم تا حرفش تمام شود. همه انسان‌ها یک حریم خصوصی در زندگی دارند که باید رعایتشان کنیم.  حرمت یعنی، باید به همه انسان‌ها احترام بگذاريم و حرمت‌ها حفظ شود. در کنگره‌۶۰ من باید حرمت کنگره ۶۰ را رعایت کنم، پوشش نامناسب نداشته باشم و دخالتی در کار راهنما نداشته باشم و زمانی‌که از من سوالی می‌شود به موقع و در زمان مناسب صحبت کنم.

سلام دوستان اکرم هستم همسفر

دستور جلسه: «حرمت، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع است».
در جلسات کارگاهی، قرائت حرمت کنگره‌۶۰ یک‌بار در آغاز جلسه و یک‌‌‌مرتبه در پایان جلسه توسط نگهبان جلسه خوانده‌ می‌شود. باید هوشیار شده باشیم که از مهم‌ترین قوانین کنگره۶۰ می‌باشد. کنگره مکانی قانونمند و قانونگذار است و بر همین مبنا است که سالیان سال است که رهایی‌های بی‌شمار و موفقیت‌آمیز دارد که در دنیا بی‌نظیر است. چشمان بی‌سوی ما را با روشنایی‌ها آشنا می‌کند که تشنه دیدن و همین‌طور شنیدن می‌شویم.  با کتب و جزوات دانش جهان‌بینی را فرا می‌گیریم و ارزش خود و جایگاه خود را در دنیا پیدا می‌کنیم.
پایه و اساس این حرمت؛ پرهیز از دروغ‌گفتن، سرزنش نکردن، لباس و پوشش مناسب داشتن،  بدون اجازه تلفن دادن و تلفن گرفتن و... .. بنابراین در این مکان است که از من نوعی، انسان بالغ می‌سازد و یاد می‌گیرم با به کارگیری حرمت‌ها در کنگره و جهان‌بینی خود را از نو بسازم. با تمام توانش کنگره به ما می‌گوید که چه بودیم و چه خواهیم شد تا به اندازه روشنایی خورشید تابناک و به پاکی آب زلال شویم. همه ما انسان‌ها می‌دانیم که در تمام این جهان و هستی که زندگی می‌کنیم یک سری حساب و کتاب و منطق وجود دارد که اگر آن را نادیده بگیریم در درجه اول به خودمان و سپس به دیگران آسیب می‌زنیم، پس با رعایت کردن، سود این قانون به خودمان برمی‌گردد و به جایگاهی می‌رسیم که به کمال و  رستگاری صد در صد خواهیم رسید. همین نقطه است که باید فریاد بزنم، ای که مرا خوانده‌ای، به یاری خالق مطلق و بزرگ‌مردی همانند جناب آقای مهندس حسین دژاکام این راه نشانم بده.

سلام دوستان پروانه هستم همسفر

دستور جلسه: «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی ممنوع است»؟
من وقتی وارد کنگره شدم حرمت‌ها خوانده می‌شدند و من اصلا متوجه نمی‌شدم؛ نگهبان می‌گفت: کنگره مکان امن و مقدسی است واقعا هم که این‌طور است زیرا من و مسافرم در این مکان به آرامش رسیدیم و همان‌طور که از اسمش مشخص است، حرمت از حریم می‌آید و ما باید همیشه حد و حریم خودمان را بدانیم در کنگره به حرمت خیلی اهمیت می‌دهند و برای همین دو بار خوانده می‌شود. اگر کسی در کنگره از من پول و یا چیز دیگری بخواهد و نتوانم به او کمک کنم فکرم خراب می‌شود و از کنگره دور می‌شوم و مورد دیگر اینکه رابطه کاری و مالی و حتی خانوادگی ممکن است من را از راه مستقیم دور کند و با کوچکترین حرف یا تجربه از کنگره زده شوم، پس تلاش می‌کنم همیشه حرمت‌ها را از همه لحاظ حفظ و رعایت کنم.
در کنگره نبایدحرف یکدیگر را قطع کنیم و به یکدیگر احترام بگذاریم، من هم با اینکه آدم عجولی بودم خدا را شکر در کنگره اینقدر صبرم زیاد شده که تحمل همه چیز را پیدا کرده‌ام و باز هم از خداوند شاکرم و از بنیان کنگره‌۶۰ سپاسگزارم.

رابط خبری: همسفر منصوره رهجوی راهنما همسفر شبنم (لژیون اول)
ویراستاری و ارسال: همسفر فاطمه، راهنمای تازه‌واردین
همسفران لژیون الیگودرز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .