English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛قضاوت و جهالت

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛قضاوت و جهالت

 

 

لینک دانلود فایل صوتی

دومین جلسه از دوره هشتاد و دوم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی آقای مهندس حسین دژاکام و دبیری مسافر محمود با دستور جلسه "قضاوت و جهالت" چهارشنبه 06 تیر ماه ۱۴۰3 ساعت 10:00 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.


امروز روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است. ما هر روزمان چنین روزی است. این روز را به همه شما و کسانی که در این زمینه فعالیت دارند تبریک می گویم.
برای ثبت نام آزمون آخر این ماه سایت بسته می شود اما کسانی که آخر ماه به رهایی می رسند تا یک هفته فرصت دارند به مرزبانان بگویند نام شان را بنویسند. تاکنون فقط بیش از یازده هزارنفر ثبت نام کرده اند. برای قبول شدن فقط باید منابع را مطالعه کنید.
ما جهان بینی را یاد می گیریم برای اینکه بهتر زندگی کنیم و در آرامش باشیم. جهان بینی با مسائل مالی هم سرکار دارد زیرا اگر کاسب بفهمد که نباید اهتکار کند و سود نامعقول کسب کند قطعاً وضعش خوب می شود. جهان بینی یاد می گیریم که قوانین اجتماع را رعایت کنیم و به حقوق دیگران احترام بگذاریم.
تمام شعب کنگره 60 بایستی تمیز و مرتب باشند. مرزبان ایمنی فعلاً مسئول بهداشت هم هست هم برای گروه مسافران و هم خانواده. خدمتگزاران باید سرویس بهداشتی را نیز تمیز کنند اگر ما بازرس بفرستیم و سرویس بهداشتی کثیف باشد مسئول مرزبانان هستند.
مسئله دیگر ورزش است. مربی های ورزشی باید یاد بدهند که قبل از ورزش افراد خود را گرم کنند تا آسیب نبینند. موقع مسابقات قوانین را بگویید. کسانی که در مسابقات شرکت می کنند حتماً باید طی هفته ورزش کنند.
مسئله دیگر این است که راهنماها حتماً باید در پارک ها باشند زیرا ورزش جزئی از درمان ماست. خود راهنماها باید سی دی بنویسند و مسئول کنترل سی دی راهنماها ایجنت است.
ما یک موضوع داریم جهالت و مقابل آن قضاوت را داریم. می خواهد بگوید جایی که به ما مربوط نیست اگر قضاوت کردیم جاهل هستیم. حضرت مسیح می گوید قضاوت نکنید تا در موردتان قضاوت نشود. یکی از مهم ترین نکات جهان بینی این است که از هر دستی بگیریم از همان دست پس می گیریم. هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی. خداوند می خواهد که ما از حیاتمان استفاده کنیم. این حیات خیلی سریع می گذرد.
ما باید قضاوت کنیم زیرا دائم بر سر یک دو راهی قرار می گیریم. اما این نوع قضاوت مربوط به خودمان است و هر چقدر تفکر بیشتر کنیم می توانیم بهتر قضاوت کنیم ولی آنجایی که راجع به دیگران می خواهیم قضاوت کنیم فقط وقت و انرژی خود را هدر داده ایم و در رنج و عذاب قرار می گیریم. سیستم الهی به بهترین شکل عدالت را انجام می دهد و مو را از ماست بیرون می کشد.


خیلی ممنونم که به صحبت های من گوش کردید.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .