English Version
English

ثبات ما به دلیل رعایت حرمت‌هاست

ثبات ما به دلیل رعایت حرمت‌هاست

هفتمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی‌ خصوصی کنگره ۶۰  لژیون الیگودرز با دستور جلسه《حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است》به استادی راهنمای محترم تازه‌واردین مسافر نعمت و نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری مسافر مصطفی در روز یکشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

 خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در کنگره حضور دارم و یک بار دیگر در این جایگاه آموزش می‌گیرم، تشکر می‌کنم از راهنمای لژیون سوم آقای احمد که این شرایط خدمت را برای من فراهم نمودند.

دستور جلسه این هفته «حرمت کنگره، چرا رابطه کاری مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟»
دستور جلساتی که در کنگره عنوان می‌شود همه روی ضلع جهان‌بینی ما فرود می‌آیند یعنی اینکه بتوانم درست زندگی کردن را بیاموزم. این دستور جلسه می‌خواهد به من مسافر گوش‌زد کند که وقتی وارد مکانی می‌شوی باید از حریم آن تخطی نکنی و این مکان یک سری قوانین خاص خودش را دارد و باید به قوانین آن‌جا احترام بگذاری.

در هر کشور بر اساس ضوابط و اقتضای شرایط یک‌سری قوانین وجود دارد و یا در طبیعت، رود خانه و یا جنگل طبق یک قاعده و قوانین خواصی پیروی می‌کنند مثلاً در حریم رودخانه نمی‌شود ساخت و ساز کرد چون در حریم آن ممکن است بر اثر سیل ویران شود پس نباید از حریم و قوانین عبور کنیم.
وقتی که یک موضوعی تجربه شده باشد و ویرانی به بار بیاورد، تبدیل به قانون می‌شود در کنگره هم حرمت و قوانینی که وجود دارد حتما تجربه شد‌ه‌اند و ایجاد مشکل کرده‌اند که تبدیل به قانون و حرمت شده است، من اگر به این قوانین احترام بگذارم برای خودم ایجاد مشکل نمی‌کنم و در نهایت حال خوش را خودم دریافت می‌کنم.

حرمت‌ کنگره دو بار در جلسات کارگاهی قرائت می‌شود یک بار در اول جلسه و یک بار هم در پایان جلسه، بخاطر اینکه مرتب برای من یادآوری شود که تخطی نکنم و اگر ما دور هم هستیم و جمع شدیم و کار بزرگی که درمان اعتیاد است انجام می‌دهیم به واسطه اجرای حرمت‌ها و قوانین است.
در اول حرمت می‌خوانیم که کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد، مقدس از این جهت که در دوران مصرف هیچ‌کس نتوانست برای من کاری انجام دهد اما در کنگره درمان شدم و احیا شدم و برای من امنیت ایجاد کرد و با آغوش باز استقبال شد که در وجودم احساس امنیت کردم در صورتی در جامعه به شکل دیگری به من نگاه می‌شد.

مطلب بعدی که در حرمت‌ها خوانده می‌شود دروغ گفتن است دروغ گفتن مادر همه صفت‌های ضد ارزشی است که باید روی اصلاح آن کار کنم تا بیرون از کنگره هم اجرایی کنم نمی‌شود در کنگره نقاب بزنم اما بیرون از کنگره نقابم را عوض کنم باید یک رنگ و یک شکل باشم.
مطلب بعدی، علیه شخصی سرزنش کردن، هر شخصی با هر تفکر و دیدگاهی ممکن است در مورد دستور جلسه صحبت کند مثلاً بگوید؛ ماست سیاه است من اجازه ندارم او را سرزنش کنم، ایشان نظر خودش را عنوان کرده، شاید نظر من متفاوت باشد.

حرف یکدیگر را قطع نمودن» من باید اجازه دهم طرف مقابل حرفش را بزند بعد صحبت کنم در بیرون از کنگره باید یاد بگیرم وقتی شخصی صحبت می‌کند اجازه بدهم صحبتش تمام شود یعنی انرژی ذخیره شده در آن آزاد شود آن وقت صحبت من بیشتر اثر گذار است.
پول دادن و پول گرفتن در کنگره ممنوع است من در یک مقطعی مبصر کلینیک بودم، یک تازه‌وارد برای گرفتن دارو مراجعه کرد پول کافی همراهش نبود، من هم از روی احساسات بخشی از پول آن را پرداخت کردم طرف مقابل از این‌که بعدا نتوانست به من پرداخت کند از کنگره رفت یعنی یک عمل به ظاهر نیک، اما در نهایت باعث تخریب شد.

یک تازه‌وارد با یأس و ناامیدی و چهره بهم ریخته وقتی وارد لژیون‌ تازه‌واردین می‌شود از همان جلسه اول و‌ یا دوم می‌بینیم هم وضع لباسش عوض می‌شود و هم چهره‌ا‌ش، در جلسه سوم پیراهن سفید می‌پوشد که این‌ها همه از نظم و انظباطی است که در کنگره حاکم است و ایمان یک تازه وارد را قوی‌تر می‌کند. بنابراین قوانینی که در کنگره وضع می‌شود فقط به خاطر حس و حال خودم است و اگر آن‌ها را رعایت کنم می‌توانم در زندگی و اجتماع کاربردی کنم.
از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید متشکرم.

تایپ: مسافر سجاد
ویرایش: مسافر نعمت
عکس: مسافر مصطفی
تنظیم و ارائه: مسافر احمد

مسافران لژیون الیگودرز

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .