English Version
English

گروه خانواده- جهان هستی بر مبنای نظم و قانون بنا شده است

گروه خانواده- جهان هستی بر مبنای نظم و قانون بنا شده است

 هفتمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ همسفران لژیون الیگودرز با دستور جلسه «حرمت در کنگره، چرا رابطه‌ی کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است». به استادی همسفر زهرا، نگهبانی همسفر ملیحه و دبیری همسفر فاطمه در روز دوشنبه ۴ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد 

ابتدا از خداوند شاکرم که اجازه داد امروز در این جایگاه حضور پیدا کنم.  از خانم ملیحه نگهبان جلسه،  ایجنت محترم،  مرزبانان و  راهنمایان هم کمال تشکر را دارم که اجازه دادند  امروز  در این جایگاه قرار بگیرم و تجربه خودم را در رابطه با این دستور  جلسه به اشتراک بگذارم.

دستور جلسه: « حرمت در کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است».  ابتدا باید در مورد معنای حرمت، حریم،  احترام و محترم شمردن صحبت کنم؛  کلماتی هستند که در یک ردیف قرار می‌گیرند.  حریم چیست؟ حریم   حصار  و حد و مرز هر چیزی را نشان می‌دهد؛ مانند مرزهای یک کشور که حریم آن  کشور را مشخص می‌کنند. یک فرد، یک جامعه و یا یک خانواده حریم و حرمت دارد و نباید بدون اجازه وارد این حریم شد.

حریم کنگره هم، همان حرمت‌ها و نوشتارها هستند که در ابتدا و انتهای جلسات کارگاه‌های آموزشی خوانده می‌شوند؛ یکی از مطالبی که در حرمت گفته می‌شود رشد علمی و معنوی و قوانین هستند و کنگره مکانی است که در آن آموزش، یادگیری و آگاهی وجود دارد؛  البته سفر اولی‌ها زمانی‌که وارد کنگره می‌شوند و نوشتارها و حرمت را می‌شنوند یادگیری این مطالب برای آن‌ها مشکل است.  در این نوشتارها و حرمت از کلماتی استفاده می‌شود که همان حروف الفبا یا کلماتی هستند که زندگی ما را تشکیل می‌دهند. زمانی‌که وارد کنگره می‌شویم و آموزش‌های جهان‌بینی را فرا می‌گیریم این‌ها به صورت حروف الفبا و کلمات جدید برای ما شکافته می‌شوند؛ جهان‌بینی،  زبان الفبا را برای ما بازگو می‌کند.
جهان هستی بر مبنای نظم و قانون بنا شده است و این لازمه حیات است که اگر نبود هیچ چیز در جای خودش قرار نداشت، یا سکون بود و یا بی‌نظمی. قبل از این‌که وارد کنگره شوم برای من به صورت متوالی دو پیام آمد و این پیام‌ها را خواندم و آخرش نوشته شده بود حضرت علی و متوجه نشدم که این پیام از چه منبعی برای من ارسال شده است تا این‌که بعد ازچند سال وارد کنگره ۶۰ شدم و در  آنجا دیدم که از حضرت علی صحبت می‌کنند و خوشحال شدم و متوجه شدم که جای خوبی آمده‌ام؛ متوجه شدم که کنگره حریم و مکان مقدسی است که به من می‌گوید: دروغ نگویم، تهمت نزنم و فهمیدم مواردی که در حرمت گفته می‌شود همه باعث تعادل در زندگی است و همه این‌ها در حرمت‌ها خوانده می‌شود و قوانین لازمه حیات است و اگر نبود هیچ‌ چیز در جای خودش نبود و بی‌نظمی وجود داشت و این در هر سیستم و ساختاری است که لازمه پیشرفت و تکامل در آن سیستم است.

در کنگره دو چیز مهم است: امنیت و سلامتی و احترام گذاشتن به پیشکسوتان؛ کسی که تعادل دارد از قانون پیروی می‌کند و افراد نامتعادل حتی در زمان بازی هم قانون شکنی می‌کنند.  آقای مهندس در صحبت‌های روز چهارشنبه در مورد رابطه کاری، مالی و خانوادگی فرمودند: نباید هیچ سفر اولی با یک سفر دومی رابطه مالی برقرار کند و نباید به یکدیگر پول قرض بدهند شاید نتواند قرض خود را پرداخت کند و این امر باعث می‌شود که دیگر به کنگره نیاید و سفرش خراب شود؛ همچنین در مورد رفت و آمد خانوادگی می‌گویند که نباید با یکدیگر رابطه داشته باشیم، حتی نباید با آن‌ها به مسافرت برویم. دو چیز در کنگره۶۰ مهم است که باعث می‌شود مسافری که در حال تعادل است و می‌خواهد به درمان برسد یکی روابط پایدار است  و مسئله دیگر، رابطه با دوستانی که در زمان مصرف با آن‌ها رفت و آمد داشته‌ایم و روابط ما باید در چهارچوب کنگره باشد و همچنین روابط تلفنی با یکدیگر نداشته باشیم و نباید به صورت مداوم به راهنمای خود تماس بگیریم و برای زندگی و وقت آنان نیز احترام قائل باشیم.

در پایان از آقای مهندس و خانواده محترمشان کمال تشکر را دارم که باعث رشد، پیشرفت و تعادل من و خانواده‌ام شده‌اند.

                   در ادامه نفرات برتر آزمون شماره ۶ معرفی شدند.

مرزبانان کشیک: همسفر معصومه و مسافر جواد
تایپ و عکس:همسفر فاطمه، راهنمای تازه واردین
ویراستار:همسفر فاطمه، راهنمای تازه واردین
ارسال: همسفر معصومه، مرزبان خبری
لژیون همسفران الیگودرز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .