English Version
English

گروه خانواده- حرمت‌ها مانند سنگ بنا و زیر ساخت لژیون‌ها می‌باشند

گروه خانواده- حرمت‌ها مانند سنگ بنا و زیر ساخت لژیون‌ها می‌باشند

یازدهمین جلسه از دور اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ لژیون الیگودرز با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰؛ چرا رابطه کاری،مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است؟» با استادی همسفر فخرالسادات رهجوی راهنما همسفر شبنم در روز شنبه مورخ ۲ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در کنگره ۶۰ حرمت‌ها مانند قوانین الهی‌ هستند. در کنگره ۶۰ نوشتارها و دستورات و مکتوبات تماماً بر مبنای تجربه و نوشته‌ به تحریر درآمده‌اند. تجربه‌هایی که بسیاری از افراد برای آن‌ها بهایی سنگین پرداخت کرده‌اند. در کنگره ۶۰ حرمت‌ها مانند سنگ بنا و زیر ساخت تشکیل لژیون‌ها می‌باشند. وقتی در حرمت‌ کنگره می‌خوانیم کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد، این تقدس و قداست از کجا گرفته می‌شود؟

آقای مهندس می‌فرمایند:« مقدس بودن کنگره به دلیل آن است که ما در کنگره به دنبال احیاء انسان‌های ظاهراً زنده ولی در اصل مرده» و اشخاصی که پست‌ترین درجات تاریکی به سر می‌برند هستیم و در هر مذهب و هر مسلک و دینی، هر کس یک نفر را به زندگی برگرداند کارش مقدس و قداست دارد و کاری خداپسندانه است؛ از این رو است‌ که قداست کنگره مشخص می‌گردد. امنیت در کنگره، آقای مهندس در جلسه چهارشنبه گذشته فرمودند: امنیت در کنگره مانند امنیت منزلتان است شما وقتی در منزلتان هستید احساس امنیت می‌کنید؛ ولی این امنیت به آن معنی نیست که شما بگویید چون خانه‌ام امن است در و پنجره‌ها را باز بگذارم خیر، اینجا امن است ولی شما نباید کیف یا موبایلتان را به امید این‌که اینجا امن است رها کنید و بروید دنبال کارتان چون اگر کیف یا موبایل شما گم شود آنگاه به امنیت کنگره لطمه می‌خورد و این فضای کنگره را مسموم و آلوده می‌کند.
از نکات دیگر حرمت‌ها سرزنش نکردن دیگران است. سرزنش کردن در اینجا یعنی غیبت و بدگویی کردن و غیبت یک تاریکی و حرکت ضد ارزشی بزرگ است. ما نباید وارد تاریکی‌ها و ضد ارزش‌ها بشویم؛ در حرمت‌ها به معامله مالی نداشتن و ارتباط خانوادگی و تلفنی نداشتن اشاره می‌شود همه این موارد به تجربه ثابت کرده که باعث آسیب به مسافر و سفر او در نهایت به دست‌ اندرکاران و خدمتگزاران می‌شود؛ وقتی گفته می‌شود نباید بین راهنما و رهجو‌ تلفن رد و بدل شود یعنی این‌که تمام روابط بین راهنما و رهجو باید در هنگام حضور در کنگره باشد؛ و وقتی راهنما به خانه می‌رود باید وقتش را صرف امور خانوادگی خود کند و دلیلی ندارد که با تلفن زدن‌های یک رهجو یا رهجوها وقتش تلف شود. آقای مهندس می‌فرمایند: ما اعضای کنگره هیچ‌گونه رابطه مالی و پولی چه در کنگره و چه بیرون از آن‌‌را با هم نداریم و نباید داشته باشیم؛ زیرا مثلاً اگر راهنما‌ از رهجوی خود پولی قرض کند ممکن است دچار معذورات گردد و نتواند آن‌گونه که بایسته و شایسته است او را راهنمایی کند. ما در حرمت‌ها می‌خوانیم که نباید در صحبت‌هایمان حرف هم را قطع کنیم و الفاظ زشت به کار ببریم زیرا ما آمده‌ایم اینجا تغییر کنیم و هنر زندگی کردن را بیاموزیم و به نظر من رعایت حرمت‌ها در کنگره و بیرون از کنگره بسیاری از گره‌های کور زندگی روزمره ما را باز خواهد نمود.

رابط خبری: راهنما همسفر شبنم (لژیون اول)
ویراستار و ارسال: همسفر معصومه، مرزبان خبری
همسفران لژیون الیگودرز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .