English Version
This Site Is Available In English

کنگره بر مبنای یکسری قوانین پایه‌گذاری شده است

کنگره بر مبنای یکسری قوانین پایه‌گذاری شده است

هشتمین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶٠ ویژه همسفران نمایندگی رضوی مشهد با استادی همسفر فاطمه، نگهبان موقتی راهنما‌ی تازه‌ واردین همسفر منصوره و دبیری همسفر سهیلا با دستور جلسه «حرمت کنگره۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ممنوع است » در روز یک‌شنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

به نام خداوند دریای نور                     خدایی که دارد هر جا حضور  

خداوندا شروع سخن نام توست          وجودم به هر لحظه آرام توست

دل از نام و یادت بگیرد قرار                 خوشم چون که باشی مرا در کنار

دستور جلسه امروز حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه مالی، کاری و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع می‌باشد؟ همه‌ ما با حرمت‌های کنگره ۶۰ آشنایی داریم، حرمت از حریم می‌آید، وقتی می‌گوییم چیزی حرمت دارد، یعنی حریم دارد و ما نمی‌توانیم به حریم دیگران نزدیک شویم، اگر به طبیعت نگاه کنیم همه دارای حریم هستند، مثل جاده و رودخانه‌ که دارای حریم هستند و نمی‌توانیم در کنار آن‌ها خانه یا باغ بسازیم، کنگره هم بر مبنای یکسری قوانین پایه‌گزاری شده است و یکی از اصلی‌ترین و مهمترین قوانین، حرمت کنگره ۶۰ است که همه بر اساس تجربیات چندین ساله آقای مهندس به‌دست آمده که در اختیار ما قرار داده شده است. اگر در مجموعه و گروهی قوانین وجود نداشته باشد مانند کشوری بدون مرز است که همه جور افراد در آن رفت و آمد می‌کنند و در آخر به هرج‌و‌مرج ختم می‌شود.

ما در کنگره پلیس و نیروی انتظامی نداریم و در پارک‌ها و شعبات به یک سری قوانین نیاز داریم تا بتوانیم نظم و انضباط را برقرار کنیم، چرا که یک فرد مصرف‌کننده می‌تواند یک خانواده و یک محله را به هم بریزد، ولی در کنگره ۶۰ این چنین نیست تنها دلیل آن، رعایت کردن حرمت‌ها می‌باشد؛ پس ما باید در تمام سطوح زندگی و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم به قوانین و حرمت‌ها احترام بگذاریم و به آن‌ها عمل کنیم تا بتوانیم در آرامش زندگی کنیم.

کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد به این دلیل که هدف ارزشمندی دارد که آن هم درمان تمام انسان‌های مصرف‌کننده مواد مخدر و رهایی آن‌ها از بند اعتیاد است. نوشتارها در کنگره یک بار خوانده می‌شود، ولی حرمت، دو بار یک بار در اول و بک بار در آخر جلسه خوانده می‌شود؛ چون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مادر تمام فسادها دروغ است، به همین خاطر دروغ گفتن در کنگره، یک ضدارزش محسوب می‌شود. یک رهجو با ورودش به کنگره باید با راهنمای خود صادق باشد؛ چون راستی و درستی تضمین کننده سلامت و پیشرفت او خواهد شد، «وَیلٌ لِلمُکذّبین» وای بر دروغگویان، آنانی که گندم صداقت را در آسیاب دروغ آرد می‌کنند نان انسانیت را در هیچ تنوری نخواهند پخت.

الفاظ ناشایست به‌کار بردن و حرف دیگران را قطع کردن از اخلاق ناپسند و دور از ادب است، باید به اندازه سخن گفت و فرصت صحبت کردن به دیگران هم بدهیم. در کنگره بین شاگرد و استاد باید حریمی باشد و شوخی بی‌جا، شخصیت انسان را پایین می‌آورد، گاهی طنز و خندیدن خوب است و این ما هستیم که با رفتار و کردار خود، حریم خود را مشخص می‌کنیم یا به دیگران اجازه می‌دهیم که وارد حریم ما بشوند. رهجو نباید به هیچ عنوان با راهنما شوخی کند، گوش به فرمان بودن راهنما، همان احترام گذاشتن به حرمت‌هاست. رعایت کردن حرمت‌ها درمان را آسان‌تر و رعایت نکردن حرمت‌ها درمان را سخت می‌کند.

آقای مهندس می‌فرمایند: «کنگره همانند گردباد می‌باشد و اگر رهجویی در چهارچوب قوانین کنگره نباشد به بیرون پرتاب خواهد شد». در کنگره، ما روابط مالی، کاری و خانوادگی نمی‌توانیم برقرار کنیم؛ زیرا باعث اختلافات و مشکلاتی می‌شود که مسافر را از هدف اصلی خودش که درمان است دور می‌کند. در کنگره ما هیچ‌کس را سرزنش نمی‌کنیم هر کس با دیگری مشکل دارد؛ باید برود به خود فرد بگوید و دیگران نمی‌توانند در این مشکل واسطه باشند. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد مراقب حرف‌های خود باشیم که با یک حرف نامربوط دل یکدیگر را نشکنیم. روزی از حکیمی پرسیدند؛ چرا از عیب مردم سخن نمی‌گویی؟ در پاسخ گفت: هنوز از محاسبه عیب‌های خود فارغ نشده‌ام تا به عیب‌های دیگران بپردازم.

در کنگره ۶۰ لباس و پوشش مناسب فقط مختص همسفران نیست؛ بلکه مسافران هم این مورد را باید رعایت کنند و با پیراهن سفید، تمیز و ظاهری آراسته و ساده وارد کنگره شوند و از پوشیدن لباس آستین کوتاه و تیشرت خودداری کنند. اعضاء در بیرون از کنگره نباید هیچ ارتباطی با هم داشته باشند و تلفن دادن و تلفن گرفتن از همدیگر ممنوع است و از موارد ضد ارزشی در کنگره محسوب می‌شود؛ باید رابطه افراد همانند ستون‌های سقف یک مسجد یا معبد باشد؛ چون وقتی ستون‌های زیر سقف به هم نزدیک باشند سقف فرو می‌ریزد و وقتی هم دور باشند باز هم خراب می‌شود؛ باید به اندازه حرمت نگه داریم.

در کنگره بحث سیاسی نداریم؛ زیرا هدف ما این است پرونده اعتیاد را حل کنیم و به انسان‌ها کمک کنیم تا به تعادل برسند، اگر حرمت‌ها را رعایت نکنیم همانند بندهایی خواهیم بود که به خود بسته باشیم که در نهایت مانع حرکت می‌شود. داد و ستد هم در کنگره ممنوع است و ما در کنگره تنها نقطه مشترکی که داریم اعتیاد است همه افراد باید به حرمت‌ها احترام بگذارند و به قوانین عمل کنند تا به حال خوش و آرامش برسند، مسئولیت لوازم شخصی، در کنگره بر عهده خود ماست و اگر گم شود به جای این‌که طلبکار باشیم سرافکنده و خجالت زده می‌شویم، چرا که حرمت‌ها را رعایت نکرده‌ایم.

به امید روزی که همه ما بتوانیم به حرمت‌های کنگره ۶۰ عمل کنیم تا کنگره ۶۰ به درخت تنومند تبدیل شود و این مکان مقدس و امن همیشه پایدار باقی بماند، یکی برای همه و همه برای یکی. مراقب افکار خود باشیم که گفتار ما می‌شود، مراقب گفتار خود باشیم که رفتار ما می‌شود، مراقب رفتار خود باشیم که عادت ما می‌شود، مراقب عادت خود باشیم که شخصیت ما می‌شود و مراقب شخصیت خود باشیم که سرنوشت ما می‌شود. خوشا به حال آن کسی که عیب خودش او را از پرداختن به عیب دیگران باز می‌دارد.

اعلام اولین رهایی همسفران 

اهدای لوح تقدیر گلریزان ۱۴۰۲

تایپ: همسفر سمانه (لژیون اول)
عکاس خبری: همسفر عاطفه راهنمای ویلیام وایت
مسئول صوت: همسفر زهرا (لژیون اول)
ویراستاری: همسفر تکتم (لژیون دوم)
ارسال: همسفر طاهره (لژیون اول)
تنظیم: مرزبان خبری
همسفران نمایندگی رضوی مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .