English Version
English

موضوع کتاب 60 درجه چیست؟

موضوع کتاب 60 درجه چیست؟

دوازدهمین جلسه از دور دوم جلسات لژیون سردار کنگره60 نمایندگی سنقر با استادی مسافر پهلوان احمد، نگهبانی مسافر حسنعلی و دبیری مسافر بهرام با دستور جلسه « کتاب ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن » در روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان احمد هستم یک مسافر. خداوند را شاکرم که توفیق داد در این جایگاه خدمت کنم. دستور جلسه این هفته کتاب ۶۰ درجه است. این یکدستی و یک بافت بودن کنگره را نشان می‌دهد که در همه ایران دستور جلسات لژیون سردار هماهنگ است. از همه دوستان خواهش می‌کنم حتماً یک‌بار به‌طور کامل این کتاب را مطالعه کنند زیرا در نوع خودش یک اتفاق بزرگ است. از تجربیات درمان مهندس در ماه رمضان و تمام اتفاقاتی که در طول سفر می‌افتد. جالب اینکه با گذشت سال‌ها و چاپ‌های مکرر هیچ تغییری در محتوا و حتی کلمات این کتاب اتفاق نیفتاده. دو نکته خیلی مهم در مورد این کتاب این است که همین سفر درمانی ما و حتی صحبت‌های آقای مهندس در درمان بیماری‌های لاعلاج از همین کتاب الهام گرفته‌شده. نکته دوم اینکه آقای مهندس گذشته خودش را فراموش نکرده و در کتاب همه را ذکر کرده است. این کتاب بیانگر یک حقیقت است و بزرگ‌ترین موضوعی که در این کتاب به آن اشاره‌شده صورت‌مسئله اعتیاد است.

آقای مهندس یک تعریف درست از اعتیاد ارائه می‌کند که یک فرد مصرف‌کننده چه اتفاقاتی برایش افتاد که به اینجا رسیده، در کجای کار قرار دارد و باید به کجا برود. درد را مطرح و درمان آن را نیز ارائه می‌کند چیزی که در جامعه به آن پرداخته نشده و تقریباً همه اعتیاد را یک بیماری مزمن می‌دانند. آقای مهندس می‌گویند اعتیاد جایگزینی مواد مخدر بیرونی به‌جای مواد شبه افیونی بدن است، روش DST را مطرح می‌کنند که باید نقطه صفر خودت را بدانی و با استمرار این راه ازلحاظ فیزیولوژی از این بیماری عبور کنی. در این کتاب می‌گوید می‌توانیم همین متد را برای درمان اضافه‌وزن، سیگار و ... استفاده کنیم. یکی از مهم‌ترین نکات این کتاب این است که من مصرف‌کننده در کجای کار قرار دارم؟ چه تخریبی داشته‌ام؟ و ریشه تخریبم در چیست؟ و راه درمان من چیست؟

من می‌توانم با همان تفکری که ریشه‌اش در فهم و آگاهی من است بیایم پایه‌های مالی خودم را تقویت کنم و البته صفت بخشنده بودن را تمرین کنم. در جایی دیدم که سخن جالبی نوشته بود که هرگز مالی در خشکی و دریا تلف نمی‌شود مگر به جهت نپرداختن زکات آن. خداوند می‌فرماید که قسمتی از مال دیگران را در مال و دارایی شما قرار دادم. آقای مهندس می‌گویند این یک بده بستان است و تا چیزی را نبخشیم چیزی به دست نمی‌آوریم. من اگر می‌خواهم وارد سفر شوم (البته نه‌فقط به‌صورت نمادین) باید ویزای ورود به این مرحله را بگیرم و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه روی صفت بخشش خودم کارکنم و قسمتی از مالم را ببخشم. اینکه آقای مهندس بر روی مسئله بخشش تأکید می‌کنند به دلیل نیاز مالی نیست ولی می‌خواهد یک کنگره‌ای فهم بخشش را کسب کند. من باید درک و آگاهی‌ام را بالا ببرم که با حال خوب و هوشمندانه وارد سفر دوم شوم این یک بازی برد، برد است. حتماً سعی کنیم در لژیون سردار شرکت کنیم. امیدوارم انشا الله در گل‌ریزان امسال چندین پهلوان داشته باشیم. از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما سپاسگزارم.

تدوین و بارگزاری: مسافر رضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .