English Version
English

مصاحبه صبح جمعه در پارک ملت شهرضا

مصاحبه صبح جمعه در پارک ملت شهرضا

صبح جمعه مورخه هجدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ خدمت مسافر شهرام از لژیون یکم رسیدیم تا درباره دستور جلسه کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تصاویر آن با ایشان گفتگویی داشته باشیم.
 لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی فرمایید.
سلام دوستان شهرام هستم یک مسافر آخرین آنتی ایکس مصرفی آمپول‌های مخدر، مصرف روزانه ۱۴ عدد آمپول، مدت زمان مصرف ۴ ماه، روش درمان دی اس تی، داروی درمان شربت اوتی، مدت ۲۱ ماهه در لژیون حسین آقا در حال سفر هستم، مصرف روزانه ۴.۵ سی سی ورزش والیبال.
چرا درمان اعتیاد را به عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر تشبیه کرده اند؟
به خاطر اینکه ما نباید دست به حرکت‌های سریع بزنیم باید به کندی حرکت کنیم و زمان لازم را به سیستم‌های جسم بدهیم تا فرصت ترمیم و بازسازی خود را داشته باشند و مطمئن باشیم هیچ راه دیگری برای این کار وجود ندارد به طور مثال بایستی ۹ ماه طول بکشد تا یک نوزاد به دنیا بیاید یا ۸ ماه برای کشت گندم وقت لازم است ما نمی‌توانیم کاری بکنیم که فرایند تولید گندم و یا تولد نوزاد را از نظر زمانی کوتاه کنیم اگر این عمل را انجام بدهیم مشکلات خاص خودش را همراه خواهد داشت پس باید شرایط را به وجود آوریم تا سیستم‌ها با زمان کافی و شرایط خاص که ما به وجود می‌آوریم خودشان را ترمیم و بازسازی کنند.
 چرا کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر را کتابی زنده دانسته اند و منظور از زنده بودن چیست؟
به نظر من چون عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر تجربیاتی است که جناب مهندس از ۱۷ سال اعتیاد مستمر به مواد مخدر و ترک‌های گوناگون را داشته به تحریر درآورده و در نهایت این کتاب کاوشی بوده است بین چندین حلقه آفرینش که باور آن کار هر کس نبوده مگر کسانی که معنای آن را پیدا کردند و در کل زنده بودن یعنی اینکه نقش جناب آقای مهندس در این کتاب مجری و راوی و نگهبان است و بهترین دلیل زنده بودن این است که این کتاب را هر بار که می‌خوانی یک مفهوم و یک برداشت دیگر را دارد.



 چرا این کتاب به درد همه اقشار جامعه می‌خورد؟
در جواب این سوال باید بگویم به خاطر آسان بودن و قابل هضم بودن این کتاب که قابل تدریس در تمام دانشگاه‌ها و قابل بررسی در دانشگاه‌ها می‌باشد و حتی افرادی که از نظر سواد خواندن و نوشتن در سطح ابتدایی هستند می‌توانند مطالب آن را درک نمایند.
 تصاویر کتاب ۶۰ درجه چه پیامی را برای خوانندگان این کتاب دارد؟
در این کتاب ۱۴ تصویر وجود دارد که خیلی از مشکلات را به صورت تصویر و تمثیل بیان کرده است و ما در همه کارها باید پارامتر زمان را در نظر بگیریم، متن این کتاب برای همه قابل‌فهم است و مختص فرد یا گروه خاصی نیست، آن‌قدر مطالب را به‌صورت ساده و روان بازگو کرده است که پس از هر بار مطالعه احساس می‌کنم فقط برای من نوشته‌شده است. مطالب و قوانینی که در این کتاب نوشته‌شده است عین حقیقت است و کاملاً باعقل و منطق جور در می‌آید. تصاویر آن شاید کوتاه باشد ولی پر از مفهوم است و دارای جمله‌های کارآمدی برای زندگی همه ما هست، در تصاویر کتاب متوجه می‌شویم که اندیشه‌های فرد مصرف‌کننده به‌مرور زمان و با تلاش و پشت‌کاری که از خود نشان می‌دهد چقدر تغییر کرده و به کمک خداوند و یاری کنگره از سرما عبور کرده و به جوانه‌های سرسبز تبدیل‌شده و هیچ ترسی از سرما ندارد.
 منظور از همزاد پنداری در کتاب 60 درجه چیست؟
باید بگویم که منظور از همزاد پنداری این است که گویی یک ندایی از درون تو پیوسته به گوش جان ما زمزمه می‌کند و می‌گوید که جان و سخن از زبان من می‌گویی یعنی از درون خود من مثل این است که کسی مرا صدا می‌زند و می‌گوید تو حرف دل من را می‌زنی
 به عنوان کلام آخر اگر سخنی دارید بفرمایید.
سخن آخر من این است که بر هر فردی که وارد کنگره می‌شود لازم است حداقل دو ماهی یک بار هم که شده این کتاب را مطالعه کند، این کتاب از  تمام خصوصیت‌های درونی و بیرونی من سخن می‌گوید، یکی از اثرات زیبای کتاب این است که: هر شخص با هر میزان سواد و درک و فهم می‌تواند از آن برداشت نماید به امید روزی که کنگره جهانی شود و تمام دردمندان بتوانند از این روش به درمان برسند.

با تشکر از گروه خدمتگزاران سایت پارک ملت شهرضا.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .