English Version
English

آموزش نقش کلیدی در درمان اعتیاد دارد

آموزش نقش کلیدی در درمان اعتیاد دارد

آموزش نقش کلیدی در درمان اعتیاد دارد. ما در کنگره با رهبری و استادی راهنمایانی که از متون آموزش بهره کافی گرفته‌اند پیروی می‌کنیم و آموزش می‌گیریم و همواره از گفتارها و نوشتارها استفاده لازم را به عمل می‌آوریم. در نظر بگیرید اگر به فردی که از سواد ابتدایی برخوردار است یک معادله دو مجهولی بدهیم و بگوییم X را پیدا کن، برایش قابل‌فهم نیست یا می‌گوید معادله قابل‌حل نیست یا کلاً X را انکار می‌کند و می‌گوید X وجود ندارد؛ چون سطح دانش او از این مسئله‌ای که داده‌ایم پایین‌تر است.

در بدو ورود به کنگره همه‌چیز برایم غیرقابل‌قبول، مبهم و تاریک بود؛ چون از سطح دانش کافی برخوردار نبودم. صورت‌مسئله اعتیاد، درمان DST، جهان‌بینی، شهر وجودی، سرمای 60 درجه زیر صفر، وادی‌ها، حتی سرود کنگره، دعای پایانی و ... برایم مبهم بود و وقتی‌که در کارگاه آموزشی و لژیون قرار گرفتم و به کمک راهنما آموزش دیدم همه‌چیز برایم واضح و روشن شد؛ ولی وقتی در گروه‌های دیگر که همه از سطح دانایی کم برخوردار هستند، قرار می‌گیریم نفس را تربیت نمی‌کنند و یک فعل ضد ارزش را با یک ضد ارزش دیگر جایگزین می‌کنند و در حقیقت نفس را می‌کشند.

با خدمت در کنگره آموختم که غیر از خود به دیگران هم بیندیشم و با دیگران در زمان بروز مشکلات همدردی کنم، از خوشحالی دیگران شاد شوم و از ناراحتی و درد دیگران احساس درد کنم. در کنگره آموختم با دیگران همدلی و همراهی کنم و دست در دستشان و برای موفقیتشان تلاش کنم. همکاری، همدلی، همراهی، همفکری و تمام‌کارهایی که با انجامشان هم به خودم کمک می‌کنم و هم به دیگران. خدمت نکردن در کنگره یعنی ساکن ماندن، ارتقاء نیافتن، انرژی نگرفتن، رها نشدن، به نیروی بازدارنده و شیطان فرصت و اجازه دخالت دادن.

منبع: سی‌دی نقش آموزش در رهایی
نویسنده: همسفر زهرا لژیون راهنما همسفر الناز (لژیون پنجم)
ویرایش: رابط خبری همسفر الهام لژیون راهنما همسفر الناز (لژیون پنجم)
ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر فهیمه (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .