English Version
English

پذیرفتن مسئولیت ظرفیتی دارد که باید از پس آن بربیاییم

پذیرفتن مسئولیت ظرفیتی دارد که باید از پس آن بربیاییم

سلام دوستان میترا هستم همسفر

ظرفیت را همه با لیوان آب مثال زدند. ماشین، تریلی، بار ناخواسته روی دوش، کار زیادی از خود کشیدن و ... همه اینها ظرفیتی قابل‌تحمل می‌خواهد که بیشتر از آن سرریز می‌شود، خراب می‌شود، خم می‌شود و باعث تخریب می‌گردد؛ بنابراین پذیرفتن مسئولیت ظرفیتی دارد که باید از پس آن بربیاییم.

کسی که ظرفیت و توان چیزی را ندارد و بیشتر از ظرفیت بار تحمل می‌کند، بهم می‌ریزد و زندگی برایش سخت می‌شود؛ آن موقع است که نق‌زدن‌ها و حاشیه‌سازی شروع می‌شود و دیگر زندگی برایش غیرقابل‌تحمل می‌گردد. بعضی‌ها تحمل زندگی را ندارند و دست به خودکشی می‌زنند.

به‌عنوان‌مثال یک خانم فرهنگی بازنشسته که حدود 30 سال زندگی فرهنگی داشت، مجبور شده بود از نوه‌های خود نگهداری کند. هر روز دخترهایش بچه‌‌های خود را برای نگهداری به خانه مادر بزرگ می‌بردند و به فکر مادر خود نبودند. مادر بیچاره و معصوم به خاطر اینکه دخترهایش از مادر ناراحت نشوند شکایتی نمی‌کرد ولی بعد از مدتی تصمیم گرفت خودکشی کند و همینطور هم شد. این یک قصه و داستان نیست یک حقیقت است.

بعضی‌ها با زندگی مبارزه می‌کنند، مشاوره می‌روند و این باعث می‌شود که حالشان بهتر شود. آنها زندگی را برای خود می‌سازند و کارهایی را انجام می‌دهند که ظرفیت و گنجایش آن را داشته باشند. خوشبختانه کنگره 60 تمام مطالب را برای همه روشن کرده و با راهنماهای خوبی که دارد تمام همسفرها و مسافرها را راهنمایی می‌کند، از مشکلات آنها می‌کاهد، به آنها امیدواری می‌دهد و از بهم ریختگی آنها جلوگیری می‌کند. خدا را شکر که در کنگره 60 حالمان خوب شده است و آسایش و آرامش وارد زندگی ما گردیده است.  

سلام دوستان مرضیه هستم همسفر

فرمایشات جناب مهندس بسیار عمیق و پر محتوا است؛ ظرفیت، گنجایش و اندازه هر فردی به لحاظ روحی و شخصیتی و انجام‌پذیرش مسئولیت متفاوت است. کسی که وظیفه خودش را نداند مانند این است که راه را گم‌کرده است و همانند آدمی است که قبله خود را گم‌کرده و این افراد وقتی به جایگاه یا پول زیادی می‌رسند گذشته خود را فراموش می‌کنند و انگار معبود خود را فراموش می‌کنند.

وقتی در سطح اجتماع نگاه می‌کنیم می‌بینیم که بعضی انسان‌ها پدر و مادر خودشان را که سال‌ها برایشان زحمت کشیدند تا او را به این نقطه برساندند فراموش می‌کنند. در مسائل الهی نیز همین‌طور است انسانی که به دستورات خالق خود عمل نمی‌کند، خیال می‌کند که برای خودش کسی است و به خودش افتخار می‌کند.

مهم‌ترین مسئله ظرفیت است؛ یعنی کل هستی دارای ظرفیتی است. مثل یک هسته خرما که ناخواسته به زمین می‌افتد و بعد از چند وقت به یک درخت تنومند تبدیل می‌شود. همه این هستی ظرفیتی دارند که مجموع اینها را خداوند آفریده است و به هرکدام ظرفیت و مسئولیتی داده است.

رابط خبری، ویراستار، تصویرگر و ارسال: همسفر حمیده رهجوی راهنما همسفر فرشته (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .