English Version
English

هر کاری قانون خاص خودش را دارد

هر کاری قانون خاص خودش را دارد

جلسه سیزدهم از دوره هفتم کارگاه‌های آموزش خصوصی همسفران کنگره 60 نمایندگی ملایر با دستور‌ جلسه «تجربه من از اضافه وزن و تعادل آن با متد کنگره ۶۰» با استادی راهنما همسفر سمیرا، نگهبانی راهنما همسفر فاطمه و دبیری راهنمای تازه‌واردین همسفر بهاره روز یک‌شنبه ۱۹ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

همان‌طور که می‌دانیم این دستور جلسه یکی از دستور جلسه‌های بسیار خوب و کاربردی است؛ زیرا راجع به تجربیات افرادی است که درزمینهٔ چاقی درگیر هستند.

قطعاً هر شخص چاقی در زندگی‌اش یکی از روش‌های درمان را تجربه کرده است و این دستور جلسه باعث می‌شود که ما بتوانیم از تجربه‌های همدیگر استفاده کنیم و مسیر اشتباهی که دیگران رفتند را تجربه نکنیم.

در کنگره اعتقاد بر این است که درمان تمام مشکلات دست خود انسان است؛ بنابراین باید بدانیم که هر کاری قانون خاص خودش را دارد که اگر از چهارچوب این قوانین خارج شویم، ضرر و زیان و تخریب آن به ما می‌رسد که البته قانون خوردوخوراک هم از این قضیه مستثنا نیست؛ اگر ما خوراکمان بیش‌ازاندازه باشد قطعاً موجب اضافه‌وزن و حتی چاقی مفرط می‌شود که در‌نتیجه باعث بروز امراض گوناگون در انسان می‌شود. انسانی که دچار امراض می‌شود دیگر تحمل درد و رنج را ندارد و به فکر می‌افتد که دردش را درمان کند ولی متأسفانه با روش‌های اشتباه این کار را می‌کند؛ زیرا شخص می‌خواهد چاقی‌ای که در طول سال‌ها به وجود آمده است را بدون در نظر گرفتن زمان و با سرعت کم کند و به هدفش برسد.

افراد زیادی برای لاغری، معده و روده خودشان را کوچک می‌کنند یا یک حلقه در ورودی معده قرار می‌دهند و این خطر را می‌پذیرند و می‌خواهند از طریق این روش‌ها یک‌مرتبه حجم بسیار زیادی از مواد غذایی خودشان را کاهش بدهند که این کار می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری روی جسم فرد بگذارد.

آقای زرکش دیده‌بان محترم لژیون‌های سردار می‌گویند: «شخصی پیش دکتری رفت و به او گفت آقای دکتر! به من لطفاً یک دارویی بده که بخورم و لاغر شوم. دکتر به او گفت: شما خورده‌اید که چاق شده‌اید پس باید به دنبال این باشید که چه چیزی را نخورید.» یکسری از چاقی‌ها هم از بابت نخوردن است؛ یعنی ما باید حتماً صبحانه بخوریم، اگر نخوریم چاق می‌شویم چون بدن فقیر می‌شود و هر غذایی را که در وعده‌های بعدی به او بدهی ذخیره می‌کند. مثالی هست که می‌گویند: «اگر به یک سگ هرروز غذا بدهید او غذایش را قایم نمی‌کند.» مهم‌ترین کاری که ما می‌توانیم انجام بدهیم این است که هله‌هوله مخصوصاً غذاهای فرآورده شده را نخوریم و حتماً از سالاد استفاده کنیم.

من بارها و بارها با روش سقوط آزاد و نخوردن اقدام به کاهش وزن کردم ولی نتایجی را که به دست آوردم هیچ‌وقت تداوم نداشت؛ زیرا به‌صورت غیراصولی بود و می‌خواستم در مدت‌زمان کم کاهش وزن زیاد داشته باشم؛ حتی یک‌بار در کمتر از یک ماه ۱۵ کیلو کم کردم ولی به چه قیمتی؟ دیگر توان سر‌‌پا ایستادن را نداشتم، توان بیرون رفتن از خانه را نداشتم و دائماً سرگیجه داشتم و تخریبی به وجود آوردم که فکر نکنم هیچ‌وقت بتوانم آن را جبران کنم؛‌‌ بنابراین تصمیم گرفتم رژیمم را قطع کنم و بعدها که در کنگره صحبت از لژیون تغذیه سالم شد تصمیم گرفتم وارد این لژیون شوم؛ اما نتوانستم چون ظرفیت تکمیل بود؛ بنابراین تصمیم گرفتم یک مقدار درباره لژیون پرس‌و‌جو کنم. در این فاصله سی‌دی‌های اضافه‌وزن را گوش دادم و متوجه شدم که در لژیون کاهش وزن به روشDST صورت می‌گیرد که برای این کار هم حداقل 10 ‌ماه زمان لازم است نه اینکه مثل من در یک ماه صورت بگیرد.

کوتاه‌ترین راه بهترین راه نیست؛ ما باید به بدن خود فرصت بدهیم تا به تعادل خودش برگردد و بدانیم مشکل ما فقط از خوردن غذا نیست، بلکه روان و جهان‌بینی ما درزمینهٔ چاقی درگیر هستند؛ بنابراین باید هر سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی ما درمان شود که بتوانیم به‌تناسب اندام برسیم.

لژیون تغذیه سالم عملیات درمان چاقی را به‌صورت پله‌ای طوری پیش می‌برد که شخص نه‌تنها دچار مشکل نمی‌شود، بلکه بدون هیچ تخریبی کاهش وزن پیدا می‌کند و حتی از طریق آموزش‌هایی که می‌گیرد به دانایی می‌رسد و باعث می‌شود دیدگاهش نسبت به تغذیه و نوع مواد غذایی عوض شود. اتفاق دیگری که افتاده است ورزش را به‌عنوان مکمل درمان چاقی به ما معرفی کرده‌اند که این روش علاوه بر درمان چاقی برای سلامتی ما لازم و ضروری است.

لازم می‌دانم که از جناب آقای مهندس تشکر کنم که باعث شده‌اند عده زیادی سلامتی و آرامش در زندگی‌شان را به دست بیاورند.

آخرین مراسم افطاری همسفران نمایندگی ملایر در 19 فروردین‌ماه 1403


مرزبانان کشیک: همسفر‌ الهام و مسافر علی
عکس: مرزبان خبری، همسفر فرشته
تایپ: همسفر مبینا رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون سوم)
ارسال: راهنمای تازه‌واردین همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی ملایر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .