English Version
English

پیوند بین راهنما و رهجو

پیوند بین راهنما و رهجو

جلسه دوم از دوره دوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی ملایر با دستور‌جلسه «وظایف راهنما و رهجو» با استادی مرزبان گروه خانواده همسفر فرشته در روز شنبه ۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

در مورد دستورجلسه وظیفه راهنما و رهجو ابتدا باید معنی این دو کلمه را بدانیم. راهنما کیست؟ راهنما نشان‌دهنده راه است، راهنما الگویی‌‌ است که راهی را پیموده یا مسیری را رفته و الان آماده است که یافته‌های خود را در این مسیر درقالب تفکر در اختیار رهجویان ‌و همدردان خود قرار دهد. راهنما باید عاشق راهنمایی و عاشق کاری باشد که در کنگره به عنوان راهنما انجام می‌دهد، او باید عاشق رهجویان خود و عاشق به رهایی رسیدن آن‌ها باشد. راهنما بایستی در ساعاتی که برای او مشخص شده است، حضور داشته باشد و به گونه‌ای عمل کند که هر چه رهجو می‌گوید، رهجو آن را در خود راهنما ببیند، اگر غیر از این باشد، گفته‌های او پوچ‌ و بی‌اثر خواهد بود. رهجو کیست؟ رهجو به معنی جوینده راه است. وظیفه‌ی رهجو چیست؟ اولین وظیفه‌ی رهجو این است که اول خواسته داشته باشد، یعنی اینکه بخواهد از تاریکی‌های درونش خارج شود، دومین وظیفه‌ی‌ او فرمانبرداری است رهجو باید مطیع باشد، مطیع راهنما، مطیع حرمت‌ها و مطیع قوانین کنگره. سومین وظیفه اینکه رهجو باید به روش‌های کنگره ایمان داشته باشد. اگر رهجویی با تمام وجودش خواستار رهایی نباشد، امکان ندارد به رهایی از اعتیاد برسد.
جناب مهندس وظایف رهجو را در سه بخش و در قالب یک مثلث دسته‌بندی می‌نمایند.
۱)وظایف رهجو در قبال راهنما ۲) وظایف رهجو در قبال کنگره ۳) وظایف رهجو در قبال خانواده، کار و زندگی. رهجو در کنار وظایف خود در قبال راهنما و کنگره‌۶۰ ، موظف است به وظایف خود در مورد خانواده و زندگی نیز درست عمل کند. رهجو نمی‌تواند تمام زندگیش را برای کنگره و راهنما بگذارد و از زندگی و خانواده خود غافل شود. نگهبان کنگره ۶۰ تقریبا در اکثر سی‌دی‌ها و نوشتارها و آموزش‌های خودشان بارها به این مسئله اشاره کرده‌اند که ما بایستی پایه‌های مالی زندگی خود را مستحکم کنیم و برای خانواده خود وقت بگذاریم و طوری عمل نکنیم که آن‌ها از ما ناراضی باشند. امیدوارم که همه ما چه راهنما چه رهجو و یا هر خدمتگزاری وظایف خود را به نحو احسن انجام بدهیم تا به هدف اصلی خود که همان درمان، آرامش و تعادل است دست پیدا کنیم.

تایپ و ویراستار: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون یکم)

ارسال: همسفر زهرا رهجوی کمک‌راهنما همسفر سمیرا (لژیون دوم)

همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .