English Version
English

بینش و تیزبینی یک دیده‌بان مانند یک عقاب است.

بینش و تیزبینی یک دیده‌بان مانند یک عقاب است.

جلسه ششم از دوره دوازدهم از کارگاه‌های آموزشی، عمومی، کنگره‌۶۰ نمایندگی قیدار، با دستور جلسه "هفته دیده‌بان" با استادی مسافر مهدی و نگهبانی موقت  مسافر رضا و دبیری موقت میثم در روز پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۴ و در ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر. از نگهبان محترم آقا رضا تشکر می‌کنم که مسئولیت و اداره جلسه را به من واگذار کردند تا خدمت کنم. خدای خود را شاکر و سپاسگزارم یک روز دیگر در کنگره۶۰ حضور داریم و در حال آموزش دیدن هستیم.
اما در مورد دستور جلسه این هفته "هفته دیده‌بان" است. در مورد این دستور جلسه، بحث، بررسی و مشارکت کرده‌ایم که چرا این هفته، هفته دیده‌بان است؟ چرا آقای مهندس از واژه دیده‌بان استفاده کرده‌اند و دیده‌بان چه کسی است؟ چهارده نفر بودند که چهار نفر هم اضافه شده است، در اصل همان کنگره چهارده نفره دیده‌بانان است.
اولین دیده‌بان را آقای مهندس انتخاب کردند و بعد از آن با مشورت، تحقیق و برسی‌هایی که انجام داده‌اند تا مشخص شود چه کسانی لیاقت این جایگاه را دارند و به همین صورت نفرات بعدی را به کمک یکدیگر انتخاب کرده‌اند. به نظر خود من دیده‌بان کسی است که دید بسیار وسیعی نسبت به اطراف خود دارد. دیدی را که یک دیده‌بان دارد، یک ایجنت، راهنما یا مرزبان نمی‌تواند داشته باشد.
اگر فیلم‌های زمان جنگ را بخاطر بیاورید، بعضی از افراد به عنوان دیده‌بان انتخاب می‌شدند که اکثرا در ارتفاعات می‌ایستادند یا در جایی قرار می‌گرفتند که منطقه مورد نظر در دیدشان قرار بگیرد. یعنی این افراد تیز ‌بین بودند، نکته سنج بودند که به عنوان دیده‌بان انتخاب می‌شدند. این‌ها منطقه را رصد می‌زدند تا بدانند از چه تاکتیکی استفاده کنند و اطلاعاتی را جمع آوری می‌کردند تا در اختیار فرمانده قرار دهند.
در کنگره‌۶۰ هم دیده‌بانان همین کارها را انجام می‌دهند. دیده‌بان از جایگاه رفیع و بالایی برخوردار است یعنی از بالا به مسائل نگاه می‌کند به مانند یک عقاب، یعنی بینش و تیز بینی یک دیده‌بان مانند یک عقاب است.
اگر دیده‌بانان نبودند، امروز کنگره به این وسعت نبود یا به این زیبایی نمی‌توانست حرکت کند چون آقای مهندس فقط یک نفر بودند. باید خدای خود را شاکر و سپاسگزارم باشیم که آقای مهندس بعد از رهایی خود در این مسیر درمان ماندند و کنگره را تأسیس کردند که امروز کنگره به این جایگاه عظیم رسیده‌اند.  در کنار ایشان بعضی عزیزان بودند که در این مسیر بیست سال یا بیست و پنج سال است که در خال خدمت هستند.
همانطور که در پیامشان آمده است، دیده‌بانان ستون‌های کنگره هستند. تمام مسئولیت‌های کنگره اول بر دوش این عزیزان است که از جان و مال‌شان می‌گذرند تا یک نفر بتواند به رهایی برسد. کار بسیار بزرگی می‌کنند و در جایگاهی که هستند به بهترین شکل ممکن در حال خدمت هستند. با هزینه خودشان در طول سال به اکثر شعبه‌ها سر می‌زنند و تنها در هفته دیده‌بان این مسافت‌ها را تی نمی‌کنند، بلکه در طول سال تمامی دیده‌بانان این مسافت‌ها را تی می‌کنند. حالا یکی به عنوان دیده‌بان مالی، یکی به عنوان دیده‌بان رابط و دیگری به عنوان دیده‌بان لژیون سردار، همه یک سمت در کنگره دارند که در طول سال این مسیرها را تی می‌کنند. در طول سال یک هفته به من فرصت داده شده است که از این عزیزان تقدیر و تشکر کنم، بتوانم قدردانی کنم از کارهایی که برای من و برای تمام مسافران و همسفران انجام داده‌اند. روز یکشنبه آقای علیرضا زرکش دیده‌بان لژیون سردار در شعبه ما حضور خواهند داشت. انشاالله حضوری پرشور و جشنی باشکوه را بتوانیم به اجرا بگذاریم.

متشکرم که به سخنان من توجه کردید.

تایپ و ضبط صدا: مسافر ابوذر، رهجوی لژیون چهارم

تنظیم و ارسال گزارش: مسافر یداله، مرزبان خبری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .