English Version
English

جنس قدردانی از جنس دانستن و تفکر کردن است

جنس قدردانی از جنس دانستن و تفکر کردن است

جلسه سوم از دوره سوم، سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ ویژه مسافران و همسفران نمایندگی صالحی ۲، به استادی «کمک راهنمای محترم مسافر حمیدرضا» و نگهبانی  «مسافر علی اصغر» و دبیری «مسافر بهروز» با دستور جلسه "در کنگره ۶۰ چگونه قدردانی می کنیم"  در تاریخ ۱9بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد...

سلام دوستان حمیدرضا هستم یک مسافر،از نگهبان محترم ونگهبان لژیون سردار تشکر میکنم که این جایگاه را به من دادند تا خدمت کنم.
دستور جلسه این هفته در مورد " چگونه در کنگره 60 قدردان باشم"معمولاً انسان اگر یک کاری را می‌خواهد انجام بدهد باید اول در صور پنهانش یک اتفاقی بیفتد یک فهمی صورت بگیرد که بر اساس آن فهم برداشتی که دارد بیاید در بیرون آن را انجام دهد. حالا کلمه قدردانی و قدرشناسی جنسش از جنس دانستن و شناختن است که بیشتر اشاره می‌کند به صور پنهان آن موضوع که آن انسان باید اول قدر یک‌چیزی را بداند و بعد در ظاهر جبران و تشکر بکندیا مثلاً می‌تواند پاکت بدهد یا هر چیز دیگری می‌تواند باشد.
مهم‌ترین چیز این قضیه آن شناخت و درکی است که به آن مسئله صورت می‌گیرد. حال به‌عنوان‌مثال می‌توانیم بگوییم در کنگره 60 می‌آییم که حالمان خوب شود و به درمان برسیم. کنگره 60 را باید بفهمیم و بدانیم درمان چه است ما اگر این هارا متوجه نشویم و قدر سلامتی را ندانیم نمی‌توانیم قدرشناس باشیم، حالا در مسائل دیگر زحمتی که پدرومادر برای ما می‌کشند تا وقتی‌که ما این را متوجه نشویم که پدر و مادر چه‌کاری برای ما انجام داده‌اند واقعانمی توانیم قدردان آنان باشیم، باید اول آن شناخت و درک را انجام دهیم حتی در کتاب کلام‌الله آمده و خداوند اشاره می‌کند که انسان نمی‌داند و نمی‌فهمد و صحبت این است که باید به یک فهمی برسد.
ما در کنگره که می‌آییم بیشتر روی جهان‌بینی کار می‌کنیم تا به آن درک و فهم برسیم و همه در وجودشان این رادارند که یک حجابی روی آن هست که کم‌کم این حجاب باید برداشته شود‌ زمان می برد وباشرکت در این جلسات و با تمرین و گرفتن این آموزش هااین درک و فهم حاصل می‌شود. حالا در کنگره 60 من آمدم سفر کردم خوب مرزبان و راهنما و نگهبان بوده‌اند وهم سفر آمده و خیلی از آدم‌ها آمده‌اند کمک کرده‌اند این ساختار را به وجود آورده‌اند که من بیایم سفر کنم و خیلی‌ها بوده‌اند و آیا می‌فهمم که آن‌ها چه کارکرده‌اند و سلامتی چه هست؟ آیا ارزشی قائل هستم؟ الان که چند ماه سفر می‌کنم حالم کمی بهتر شده و متوجه می‌شوم که اوضاع چطور است، حالا باید فکر کنم وبدانم که در کنگره چه خبر است وچه اتفاقی افتاده است، زمانی که این را متوجه شوم آن قدردانی انجام‌شده است و متوجه می‌شوم که راهنما برای من چه‌کارهایی را انجام داده و به‌موقع می‌آیم از راهنما قدردانی می‌کنم یا مثلاً هم‌سفرم با من آمده چه‌کاری برای من انجام داده است وهم سفر کسی بوده که در تخریب‌هایی که داشته‌ام آن را قربانی خودم قراردادم و زمانی که بفهمم از آن قدردانی می‌کنم.
جنس قدردانی از جنس دانستن و تفکر کردن است ایشالا بتوانیم خوب تفکر کنیم قدردان باشیم برای انسان‌هایی که خوب برای ما زحمت‌کشیده‌اند. ممنونم به صحبت‌های من گوش کردین

تایپ: مسافر هاشم

تنظیم: مسافرهاشم

باتشکر از مسافران و همسفران نمایندگی صالحی۲

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .