English Version
English

رابطه یادگیری با معرکه گیری

رابطه یادگیری با معرکه گیری

رابطه یادگیری با معرکه گیری یک رابطه متصل به هم هستند. یادگیری و دانش و آگاهی زمانی که وجود داشته باشد معرکه‌گیری بسیار بسیار کم‌رنگ می‌شود. زمانی که اطلاعات و آموزش ما کم باشد، حتی اگر ناچیز باشد برای این‌که از یک سری، مسائل عقب نمانیم و یا این که به دیگران بفهمانیم که حرف ما درست است و یا به قولی حرف خود را به کرسی بنشانیم شروع به معرکه‌گیری می‌کنیم، مصرف کنندگانی که می‌خواهند مصرف خود را انکار کنند شروع به معرکه‌گیری می‌کنند.
از نظر من انسان‌های ترسو و آن‌هایی که نقطه ضعف دارند؛ برای اینکه ترس و ضعف خود را پنهان کنند، شروع به داد و بیداد و معرکه‌گیری می‌کنند تا به اطرافیان بفهمانند، که ما ترسو نیستیم و یا ضعیف نیستیم، در صورتی که با زبان داد و فریاد به دیگران می‌فهمانند که من ترسو هستم و ضعف دارم.
کسی که علم و دانش و آگاهی پرباری داشته باشد و با وادی اول ، تفکر آشنا باشد می‌تواند برای مشکلات خود یک تصمیم درست بگیرد و با فکر درست، اتفاقات و موانع را از سر راه خود بردارد و بهترین تصمیم را بگیرد در آن صورت لزومی ندارد که به آستانه‌ی آشوب برسد و معرکه گیری راه بیاندازد.
آموزش‌های کنگره ۶۰ جهان‌بینی است که در مورد اصول درست زندگی کردن بحث و گفتگو می‌کند، مهندس عزیز تشخیص داده است که  سیستم ایکسی که در اثر مصرف مواد مخدر تخریب شده است، به روش دی اس تی و با داروی اوتی درمان شود اما این سیستم فقط با دارو درمان نمی‌شود، بلکه احتیاج به جهان بینی دارد اگر جهان بینی درست نشود درمان کامل نمی‌شود.
جهان‌بینی به ما کمک می‌کند تا اطلاعات و آگاهی و دانش خود را بالا ببریم تا از خیلی آسیب‌ها در امان باشیم؛ به قولِ مهندس درخت هرچه پربارتر، سرش پایین‌تر، یعنی هرچه شاخه‌های درخت پر میوه‌تر باشند، سرش به طرف پایین بیشتر خم می‌شود، زمانی که اطلاعات و آگاهی ما بالا باشد در هر بحث بی‌منطقی شرکت نمی‌کنیم، با تفکر مشکلات خود را حل می‌کنیم و آسایش و آرامش رابه زندگی خودمان هدیه می‌دهیم.
سپاس فراوان از مهندس دژاکام که منابعی مثل سی‌دی ها و کتاب‌ها را نوشته و گفته‌اند تا به ما کمک کنند که بتوانیم مهارت‌های زندگی را بیاموزیم و کمک راهنمایان عزیز،در کنار ما رهجویان هستند تا آموزش‌های لازم را به ما بدهند. در اینجا از کمک راهنمای عزیز خودم خانم فاطمه بسیار بسیار تشکر می‌کنم که در بدترین لحظات در کنارم بود و با صبوری، آسایش و آرامش را به من هدیه داد با آرزوی بهترین‌ها برای ایشان.


نویسنده مطلب: همسفر فاطمه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه( لژیون دهم)
ویرایش مطلب: همسفر نرجس رهجوی  کمک راهنما همسفر سمانه ( لژیون هفتم)
ارسال مطلب: همسفر راحله رهجوی کمک راهنما همسفر هما( لژیون یازدهم)

مرزبان خبری: همسفر عاطفه

تاریخ:۶ /۱۴۰۱/۹

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .