English Version
English

گلریزان

گلریزان

سومین جلسه از دور سوم، جلسات آموزشی خصوصی لژیون سردار، گروه همسفران ستارخان با استادی دنور همسفر سمیرا، نگهبانی همسفر پهلوان سعیده و دبیری دنور همسفر سمیه با دستور جلسه گلریزان، روز سه شنبه دهم آبان ماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان سمیرا هستم همسفرِ محمد خداوند را شاکرم که در خدمت شما هستم.خودِ کلمه گلریزان را اگر بخواهیم معنی کنیم؛ گل ریختن روی سر عروس و داماد هست ولی بعدها مفهوم گلریزان عوض شد، به سنت تبدیل شد و مردم می‌آمدند برای کسانی که مشکل مالی داشتند دور هم جمع می‌شدند و کمک می‌کردند و پولی که جمع می‌شد را به شخص نیازمند می‌دادند. در کنگره می‌گویند هر تشکیلات و ساختاری به سه ضلعِ دانش، نیروی متخصص و یک ضلع پول نیاز دارد، امروز کنگره در بحث درمان اعتیاد به دانش آن رسیده و این موضوع حل شده و دنبال علوم دیگر هستند. ضلع نیروی متخصص، تمام کسانی که در کنگره هستند آموزش گرفته‌اند و  خدمت می‌کنند و ضلع پول، منبع انرژی است.

در سی‌دی مرداب استاد می‌گویند:

پایه های مالی را سعی کردند مستحکم نگه دارند و این برای بهره‌مندی آیندگان از کنگره است و امروز من با کمک گذشتگان در گلریزان و قانون ۱۱ است که از اینجا بهره‌مند می‌شوم و اگر باد می‌کارم، طوفان درو می‌کنم و اگر امروز ‌پولی را به کنگره می‌دهم قطعاً خیرش در زندگی من برمی‌گردد و من توقع ندارم برگردد، اما خودش برمی‌گردد.

سال اول واقعا خداوند به من لطف کرد و دنور شدم آن پول مال من نبود و باید پرداخت می‌کردم و اکنون من اینجا هستم و حالِ مسافرم خوب است. من کجا می‌توانستم این حال خوب را پیدا کنم و اگر همیشه بپرسند که تو چه کمکی می‌توانی به کنگره بکنی؟ می‌گویم؛ من نمی‌توانم و این کمکی جزئی و کوچک است در برابر خدمات کنگره.

شما وقتی جیبتان درد بیآید کارِ درست را انجام داده‌اید اما نیروهای منفی بسیار قوی هستند که نمی‌گذارند و می‌گویند، برو موبایل و طلا و ... بخر. این ۶ میلیون در شرایطِ فعلی عددی نیست و کار خاصی نمی‌شود کرد، ولی من می‌توانم چراغ کنگره و شعبه را روشن نگه دارم و پایه های مالی کنگره را مستحکم کنم برای دختر و برادر و پدر ِ خودم و این بخششِ امروز باید بی‌منت و بدون توقع باشد.

در وادی ۱۴ یکی از راههای رسیدن به عشقِ خالق، رسیدن به عشقِ مخلوق است. ما می‌توانیم یک خدمتِ بدون منت به آینده گان داشته باشیم و هر کمکی که می‌کنیم، به خودمان بر می‌گردد.

در گلریزان اگر نیروهای منفی را کنار بزنیم و بیشتر از حد توانِ عادی هم انرژی بگذاریم، آن وقت سخاوت بیشتری گذاشته‌ایم و انرژی آن در زندگیمان جاری می‌شود.

در ادامه جلسه با حضور اعضای لژیون سردار و جمعی از همسفران به مشارکت گذاشته شد.

 

همسفر زهرا؛

جایگاه‌تان را به شما تبریک می‌گویم و بسیار خوشحالم که همین الان توانستم اولین قسط امسالم را پرداخت کنم که هرگز فکرش را هم نمی کردم، چون که بنایی و اثباب کشی داشتیم و هزینه های دیگر، گفتم اشکالی ندارد امسال نتوانم عضو لژیون سردار بشوم، اما امروز یک اس‌ام‌اس واریزی داشتم و دیدم که امسال هم می‌توانم عضو بشوم و همسرم هم مجدد توانست عضو بشود. آموزش هایی که در کنگره دریافت می‌کنم را هیچ کجا نمی‌توانم دریافت کنم و اگر قرار بود بابتش شهریه پرداخت کنم چقدرزیاد بود و من امروز خوشحال‌ترینم و خدا را چه دیدید، شاید سال آینده دنور بشوم.

همسفر مستان؛

ما نباید به چیزی که می‌دهیم، امید برگشت داشته باشیم ولی کنگره قبل از آن به ما عطا کرده است. جشن‌ گلریزان بخشی از برنامه زندگیِ من شده و با وام هم که شده دوباره عضو لژیون سردار می‌شوم. دو هفته پیش یک مشکل بزرگ داشتم که در آخر با گوش دادن به سی‌دی مهندس وصل به دعا شدم و مشکلم حل شد. امیدوارم لیاقت داشته باشم بتوانم دنور بشوم.

همسفر سمیه؛

امروز که آمدم بچه ها پشت در ایستاده بودند و همه را به چشم خود سرداری دیدم. وقتی انسان می‌خواهد بزرگ شود، خودش را به آدم بزرگ وصل می‌کند و الهی شکر که به استاد سردار وصل شدیم و بزرگ شدیم. گلریزان می‌تواند از بذرهایی که تبدیل به گل شده‌اند شروع بشود، آن‌ها باید تبدیل به گل بشودو به دست طرف برسد و دوباره دانه و دوباره گل بشود. آقای مهندس دانه‌ای در دل ما کاشتند و گل شد و تقدیم شد و دوباره دانه می‌شود و دوباره گل می‌شود و تقدیم می‌شود. ان‌شاءالله امسال یک جشن گلریزان خیلی خوب بتوانیم برگزار کنیم.

همسفر سکینه؛

هر سال یک اتفاقی می‌افتد؛ نامزدی پسرم بود ولی شکر خدا شد و توانستم به سرانجام برسانم و سال قبل هم یک روزه از شمال آمدم و در لژیون سردار شرکت کردم و امسال هم باید پرداختی‌ام را داشته باشم ‌تا از خودم راضی باشم.

همسفر سمیه ؛

من می‌خواهم در مورد حسِ همسفری صحبت کنم که مسافرش رها نشده و حالا عضو سردار است. در مورد خودم به نتایج مثبتی رسیده‌ام که می‌دانم مسافرم به رهایی می‌رسد، امسال بعد از سه سال آمدم و وارد لژیون سردار شدم و خیلی به رهایی مسافر وابسته نیست، رهایی مسافر و خودِ همسفر مهم است.

و در آخر جلسه با دعای کنگره پایان یافت.

 

ویرایش: همسفر مرجان، مرزبان خبری

ارسال: همسفرنازنین، رهجوی کمک راهنما همسفرسعیده (لژیون پنجم)

عکاس: همسفر مهسا، رهجوی کمک راهنما همسفر اکرم (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی ستار خان 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .