English Version
English

صورت‌مسئله اعتیاد آغاز یک حرکت بنیادی برای رهایی انسان‌ها

صورت‌مسئله اعتیاد آغاز یک حرکت بنیادی برای رهایی انسان‌ها

ماه مهر همراه با ریزش برگ درختان سبز، همیشه شروع سال تحصیلی جدید و رویش علم بوده است. ماه مهر یعنی آغاز، شروع دیگر برای کسب آگاهی.
در کنگره نیز ما سال تحصیلی داریم که با دستورجلسه صورت مسئله اعتیاد شروع می‌شود. اما چرا صورت مسئله اعتیاد اولین دستورجلسه در کنگره است؟ چون صورت مسئله یعنی شروع و پیدا کردن سوالات مجهول و رسیدن به راه‌حل است و اعتیاد از نظر کنگره یک علم تخصصی است و هر علمی با طرح سوال و صورت مسئله شروع می‌شود. سوالاتی که تا قبل از تشکیل کنگره بی‌جواب مانده بود و چون جوابی برای اعتیاد پیدا نشده بود به تبع راه‌حل هم مجهول مانده بود.
آقای مهندس دژاکام با طرح بیان صورت مسئله اعتیاد به بسیاری از سوالات جواب دادند و در ادامه به درمان کامل اعتیاد رسیدند. سوالاتی از قبیل: اعتیاد چیست؟ موادمخدر چیست؟ و معتاد چه کسی هست؟
برای حل هر مسئله ما احتیاج به شناخت و آگاهی کامل داریم. در صورت مسئله اعتیاد گفته شده، اعتیاد یک مسمومیت مزمن نیست بلکه یک جایگزینی مزمن است که موادمخدر بیرونی، جایگزین موادمخدر درونی بدن شده است. در صورت مسئله ما می‌دانیم مبدأ و شروع مشکل کجاست. مبدأ و تشخیص درست درمان اعتیاد در کنگره به دست آقای مهندس سال‌ها پیش مطرح شده و ما شاهد درمان کامل هزاران نفر بوده‌ایم. در صورت مسئله اعتیاد بیان شده است که در اثر مصرف موادمخدر سیستم شبه‌افیونی بدن و سیستم ضددرد بدن از کار می‌افتند و فرد در سه قسمت جسم، روان و جهان‌بینی دچار تخریب می‌شود و تا زمانی‌که این سه قسمت بازسازی نشود، اعتیاد ادامه دارد حتی اگر فرد سالیان سال مواد مصرف نکند.
برای اینکه به عمق هر موضوعی پی ببریم بایستی ابتدا صورت مسئله آن را بشکافیم تا بدانیم از چه موضوعی شروع می‌کنیم و می‌خواهیم به چه نتیجه‌ای برسیم. در خصوص اعتیاد هم به همین گونه می‌باشد. آقای مهندس دژاکام ابتدا صورت مسئله اعتیاد را شکافتند و ما متوجه شدیم که در بیماری اعتیاد با چه مشکلات و معضلاتی در دو بخش انسانی و موادمخدر روبه‌رو هستیم. پس با تحقیقاتی که ایشان انجام دادند برای ما مشخص شد که در اعتیاد ما به مسئله زمان نیز بایستی توجه کنیم، یعنی با استفاده از متد DST و داروی OT باید مقوله زمان را در نظر بگیریم و به شخصی که تصمیم دارد اعتیاد خود را درمان کند باید ۱۰ الی ۱۱ ماه زمان بدهیم تا جسم او در این مدت بتواند سیستم‌ایکس خود را راه‌اندازی کند. در طی این مدت خواهیم دید که مصرف داروی OT باعث می‌شود مخدرهای طبیعی بدن دوباره تولید شوند و فرد به حالت تعادل برگردد.
موضوع صورت مسئله اعتیاد در تمام سطوح زندگی ما نقش دارد. یعنی ما برای حل هر مشکل و موضوعی در زندگی باید اول موضوع را بشکافیم و به شناخت کافی برسیم. باید بدانیم کجا هستیم و چه‌کاری می‌خواهیم انجام بدهیم و در ادامه با در نظر گرفتن مقوله زمان به دنبال درمان آن باشیم. هرقدر دانش و آگاهی خود را رشد دهیم به همان اندازه اگر در مسیر راه زندگی به مشکلی روبه‌رو شویم می‌توانیم به راحتی آن را حل کنیم.
مشکلات زندگی زمانی برای ما تبدیل به درد و رنج می‌شوند که دانایی ما در حل آن مشکل کم باشد. اعتیاد زمانی بیماری مرموزی بود که صورت مسئله آن مشخص نبود ولی زمانی‌که صورت مسئله توسط آقای مهندس دژاکام حل شد دیگر بیماری مرموز نیست بلکه راه‌حل قطعی دارد. اعتیاد یا هر موضوع دیگر زندگیمان زمانی حل می‌شوند که ما شناخت کافی در مورد خود و جهان پیرامون خود داشته باشیم.
آغاز سال تحصیلی در کنگره با دستورجلسه صورت مسئله اعتیاد، برای من تکانه مثبت خواهد بود که اگر من دانش و علم خود را رشد بدهم، مشکلات زندگی رحمتی برای من خواهد بود زیرا باعث گردید که راه‌حل‌های جدیدی را تجربه کنم و هر قدر دانش و شناخت ما در مورد خود و جهان پیرامونمان بیشتر باشد آرامش و آسایش بهتری را به همراه خواهیم داشت. پس صورت مسئله اعتیاد یعنی شروع و آغاز یک حرکت درست و بنیادی برای رهایی انسان‌هایی که در بند تاریکی‌ها هستند.
 

نویسنده و تایپ: همسفر زهرا رهجوی کمک‌راهنما همسفر معصومه (لژیون دهم)
ویرایش و ارسال: همسفر بهار رهجوی کمک‌راهنما همسفر مریم (لژیون هفتم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .