English Version
English

گروه خانواده- برداشت بیشتر از مسیر مساوی با حل شدن مشکلات بیشتر و حال بهتر

گروه خانواده- برداشت بیشتر از مسیر مساوی با حل شدن مشکلات بیشتر و حال بهتر

جلسه هفتم از دوره ششم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی دلیجان با دستور جلسه «وادی هفتم و تأثیر آن بر روی من» با استادی مرزبان همسفر آمنه، نگهبانی همسفر زینب و دبیری همسفر زهرا، ساعت ۱۶:۰۰ روز دوشنبه (بیست و هشتم شهریور ماه ماه سال ۱۴۰۱) آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

از نگهبان جلسه و ایجنت محترم شعبه سپاسگزارم که اجازه دادند امروز در این جایگاه قرار بگیرم؛ همچنین از راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم که از آموزش‌های ایشان است که الان در این جایگاه قرار دارم.

دستور جلسه این هفته در مورد وادی هفتم و تأثیر آن روی من هست. عنوان این وادی " رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است، یکی ‌یافتن راه و دیگر آنچه برداشت می‌نمائیم" است. از وادی اول تا چهارم در مورد تفکر کردن و در وادی پنجم و ششم در مورد عمل کردن به تفکراتمان آموزش گرفتیم.

در این وادی به سه نکته مهم اشاره می‌شود: رمز، زار و حقیقت یا هدف و اصل یک موضوع. تا زمانی که انسان یک راهی را پیدا نکرده است، برای او یک ‌راز هست و نمی‌داند چه هست؛ اما با تفکر درست و عمل کردن به تفکراتمان کم‌کم راه نمایان می‌شود. این وادی می‌گوید: بسیاری از انسان‌ها بودند که در جست و جوی یافتن راه بودند و یکسری از راه‌ها را هم رفتند و امید داشتند به نتیجه‌های خوبی برسند؛ در واقع می‌خواستند به مرغزار بروند ولی سر از مسلخ درآوردند. چرا؟ چون درست فکر نکردند و راه درست را پیدا نکردند.

هر چیزی کلیدی دارد و من تا کلید را پیدا نکنم نمی‌توانم آن مشکل را حل کنم و با کلیدهای قبلی نمی‌شود مشکلات جدید را حل کرد و باید نسبت به آن مشکل تفکر کرد و کلید جدیدی پیدا کرد. مهندس می‌گویند مشکلات لعنت خداوند نیست، رحمت خداوند است؛ چون باعث می‌شود من دانایی خودم را نسبت به آن مشکل بالا ببرم و دانایی جدید به دست بیاورم و بتوانم آن مشکل را حل کنم و مسیر را پیدا کنم.
پس از اینکه مسیر را با تفکر پیدا کردم و کلید حل مشکل را یافتم، باید ببینم چه برداشتی از مسیر دارم. مانند حضور در کنگره؛ اکنون که مسیر کنگره را پیدا کردم برداشت من از کنگره چیست ؟ آیا فقط با حضور خودم وقتم را هدر می‌دهم یا واقعاً آموزش‌ها را در زندگی‌ام کاربردی می‌کنم؟

اگر من خوب آموزش بگیرم هر روز برداشت من از کنگره بیشتر می‌شود و مشکلات درونی خودم را راحت‌تر حل می‌کنم و در نهایت به این نتیجه می‌رسم که کنگره برای من همسفر به نسبت مسافرم راه‌گشاتر و موثرتر بوده است و اینگونه مصمم‌تر می‌شوم و برای بازگشایی گره‌های درونی خودم خدمت می‌کنم و آموزش می‌بینم.

یکی از نکته‌های دیگری که در وادی هفتم به آن اشاره می‌شود در مورد انسان‌های کم‌خرد و خردمند است. کم‌خردان کسانی هستند که اول سخن می‌گویند و بعد فکر می‌کنند و به دلیل اشتباهات زیاد، معذرت خواهی زیاد دارند و خردمندان کسانی هستند که بدون تفکر و تأمّل سخن نمی‌گویند و می‌دانند بهترین گنج، گنج درون است. من قبل از کنگره عیب‌ها و نقص‌های دیگران را می‌دیدم و به عیب‌های خودم اصلاً توجهی نداشتم ولی اکنون می‌دانم که باید به درون خودم نگاه کنم و مشغول دیدن عیب‌های درونی خودم باشم نه دیگران؛ تا بتوانم روز به روز درونم به تعادل نزدیک‌تر بشوم.

سبد پول و پیام مرزبان کشیک

آوای کنگره

دعای کنگره

مهماندار

مسئول پذیرایی

تهیه گزارش: همسفر زهرا.ل رهجوی کمک‌راهنما همسفر مهدیه (لژیون اول)

تایپ: همسفر سعیده رهجوی کمک‌راهنما همسفر الهام (لژیون دوم)

عکاس: همسفر منصوره رهجوی کمک‌راهنما همسفر مهدیه (لژیون اول)

ویراستاری و ارسال: همسفر پریسا مرزبان خبری

همسفران نمایندگی دلیجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .