English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛صورت مسئله اعتیاد

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛صورت مسئله اعتیاد

دومین جلسه از دوره هفتاد و ششم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰ مهندس حسین دژاکام و دبیری همسفر اکرم با دستورجلسه "صورت مسئله اعتیاد" چهارشنبه 30 شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
قبل از هر چیزی امشب ساعت‌ها یک ساعت عقب کشیده می‌شود روز پنجشنبه که ما امتحان داریم طبق ساعت رسمی کشور است.
مسئله دیگر روزهای چهارشنبه تمام اصلاحات، تغییرات و تبدیلات کنگره 60 را مطرح می‌کنم بنابراین در تمام شعب مرزبان‌ها و یا ایجنت حتماً باید صحبت‌ها را گوش کند تا به اطلاع دیگران برساند. مثلاً من گفته بودم راهنما باید چهل سی دی را هم امضاء کند هم مهر بزند و هم تاریخ را بزند.
چند نکته است که من مطرح می‌کنم. یکی برای امتحان سعی کنید یک ساعت قبل از امتحان در محل آزمون باشید. به این دلیل که استرس نداشته باشید. حتماً مداد و پاک کن باید همراه شما باشد. اگر دو گزینه را بزنید آن سؤال را غلط محسوب می‌کند؛ و یا اگر ضربدر بزنید بازهم جواب سؤال را غلط محسوب می‌کند.
راهنماها باید رهجوها را بپذیرند اگر لژیونشان جا دارد. مسئله بعدی اینکه تعویض راهنما باید به‌راحتی صورت گیرد و به هیچ‌کسی ربطی ندارد که چرا می‌خواهد رهجو، راهنمایش را عوض کند چه همسفر چه مسافر می‌تواند برود پیش مرزبان کشیک، اگر شرایطش را داشت می‌تواند عوض کند. رهجویی هم که نخواهد سر لژیون شما بشیند به چه درد شما می‌خورد، وقتی نمی‌خواهد بگذار برود.
ممکن است در خیابان‌ها این روزها شلوغی باشد. شعبی که در چنین مناطقی هستند می‌توانند زمانی که وضعیت، وضعیت غیرعادی است شعبه را تعطیل کنند. در این شرایط مرزبان‌ها و ایجنت از طرف من اختیار تمام دارند که شعبه را تعطیل کنند.

مطلب بعدی اینکه ما الان اگر چهل سی دی نباشد ما فقط قطع مواد می‌دهیم. وقتی رهجو که به قطع مواد می‌رسد بیایید دستور قطع مواد را بگیرید و یا اگر خودتان هم نمی‌توانید بیایید وکالت بدهید به کسی دیگر که بیاید قطعی مواد رهجو را بگیرد.
تازه‌واردهایی که می‌آیند، راهنمای تازه واردین دقت کنند که حتماً افراد سواد داشته باشند. ما بی‌سواد قبول نمی‌کنیم به تجربه به من ثابت‌شده که افرادی که سواد ندارد به درمان نمی‌رسند.
الان ممکن است در رابطه با لژیون جونز همه را بگوییم که راهنما شوند اما در آینده هم برای سیگار هم برای جونز باید آزمون بدهند. مسئله لژیون جونز فوق‌العاده مهم است. چاقی، یبوست، بی‌خوابی مادر امراض است. می‌گویم مادر چون ممکن است مادر تعداد زیادی بچه داشته باشد. ما فهمیدیم به تجربه بچه‌هایی که در لژیون جونز هستند و وزن کم می‌کنند خیلی از بیماری‌هایشان کم می‌شود. به من گزارش شده خانم‌ها سیستم هورمونی‌شان براثر کاهش وزن راه‌اندازی شده است و یا مشکل بارداری داشتند و بعد از کاهش وزش آن موضوع حل‌شده است. فشارخون و تپش قلب نیز با کاهش وزن افراد درست‌شده است. اضافه‌وزن برای ما مشکلات ایجاد می‌نماید و فقط به این دلیل است که غذا خوردن را بلد نیست، صورت‌مسئله چاقی این است که غذا خوردن را بلد نیستند. بچه‌ها تا پنجاه کیلو کم می‌کنند و هیچ‌گونه رژیم غذایی ندارند. باید غذا خوردن را یاد بگیرید. الان بچه‌هایی که وزن کم کردند همه‌چیز می‌خورند. این مسئله را جدی بگیرید. اضافه‌وزن را عمر را 10 الی 15 سال کوتاه می‌کند.

ما توی اعلام‌ها و معرفی‌ها هیچ‌چیز جدیدی اضافه نمی‌کنیم. خیلی از همسفرها از من سؤال می‌کنند که ما چند ماهی از مدت‌زمان لازم برای حضور در امتحان کم داریم. ما تسهیلاتی را به همسفران دادیم که در بعضی شعب که راهنما نیاز داشتیم تا شش ماه هم می‌توانند آزمون بدهند.
می‌رسیم به دستور جلسه که صورت‌مسئله اعتیاد است. هر مطلبی که ما صحبت می‌کنیم به‌صورت خاص برای اعتیاد می‌شود و به‌صورت عام نیز کاربرد دارد. ما باید بدانیم که چه می‌خواهیم و صور مسئله را درست مطرح کنیم. بر مبنای یک سری اطلاعات مجهولات را پیدا کنیم. در مسئله درمان اعتیاد صورت‌مسئله کاملاً غلط است و اصلاً نمی‌دانیم چه چیزی را می‌خواهیم حل کنیم. چون متخصصین اعتیاد در آمریکا کاملاً من را و کنگره می‌شناسند. سؤالاتی که متخصصین آنجا می‌کنند کاملاً ابتدایی است.


تمام نقاط زیروبم اعتیاد در نامه‌های من و ویلیام نوشته‌شده که می‌خواهم کتابی به دو زبان فارسی و انگلیسی تهیه کنم و طبق گفته ویلیام همه‌ی نامه‌ها داده شده به کتابخانه ملی الی نویز و آن‌ها برای 500 سال آینده حفظ می‌کنند و نگهداری می‌کنند. پس حرف‌هایی که می‌زنم همه بر مبنای علم و دانش است. صورت‌مسئله اعتیاد از زمان حضرت آدم تاکنون چون درست مطرح نشده بود حل نمی‌شد.
برای مثال می‌گفتند اعتیاد یعنی مسمومیت مزمن. ولی ما می‌دانیم که هیچ‌کدام از مواد مخدر سم نیستند و دارو هستند درنتیجه آن فرض اولیه که مسمومیت است غلط است. می‌گویند اگر زیاد استفاده کنید سم است. هر چیزی را زیاد مصرف کنید سم است و آسیب می‌زند. سم‌زدایی به‌طورکلی غلط است. من سال 77 در کنگره پزشکی سیستان بلوچستان مطرح کردم که اصلاً صورت‌مسئله اعتیاد چه چیزی است.
از من سؤال کردند آمریکایی‌ها که چه ارجحیتی دارد OT نسبت به متادون و من گفتم OT مثله یک شهر پیشرفته و عظیم است و متادون مانند یک روستای کوچک است. سؤال بعدی که کردند اینکه شما چگونه مقدار و اندازه‌ها را مشخص می‌کنید. کاری که ما در کنگره انجام دادیم آمدیم اندازه را مشخص کردیم و ساعت‌ها را بررسی کردیم. ما الان تا سه‌دهم سی‌سی OT می‌دهیم. ما جزئی اندازه‌گیری می‌کنیم و با سرنگ اندازه‌گیری می‌کنیم. این را میدانیم که تغییرات خیلی کم اثرات مؤثری روی افراد دارد. با روشن شدن صورت‌مسئله اعتیاد راه برای ما باز شد.
هرکاری که می‌خواهیم بکنیم ابتدا باید صورت‌مسئله را بررسی کنیم که چه چیزی است. صورت‌مسئله یعنی نقشه راه و اینکه می‌خواهیم چه‌کار کنیم و معلومات ما چیست و مجهولات ما چیست. وقتی صورت‌مسئله مرتب باشد به نتیجه مساعد می‌رسیم. امیدواریم که از صورت‌مسئله اعتیاد نتیجه بگیریم و در هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم با کمک گرفتن از وادی اول، صورت‌مسئله آن را پیداکرده و آن را حل کنیم.
ممنونم از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید.

 

نام فایل تاریخ لینک
فایل صوتی ۱۴۰۱/۰۶/30 دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .