English Version
English

کشف حقیقت

کشف حقیقت

همسفر آنیتا؛
رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماییم. برای اینکه به حقیقت یک مسئله‌ای پی ببریم ما باید رمز و راز آن مسئله را بیابیم، پیدا کردن راه یا مسیر حرکت رمز آن مسئله است و طی کردن مسیر یا آنچه برداشت می‌نماییم، راز آن می‌باشد؛ یعنی ما باید بهترین راه را پیدا کنیم و سپس حرکت کنیم تا به حقیقت که همان اصل موضوع است دست‌یابیم.

 

همسفرمریم؛

رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماییم. در دنیای اکنون همه به دنبال راهی می‌گردند که انسان‌ها را به سمت آرامش هدایت کنند، اما راهکاری که بتوانیم برویم و به این نتیجه برسیم پیدا نکردند‍، اما ما آن راهکار را در کنگره پیدا کردیم، اگر نبود که از یک مصرف‌کنندهٔ هروئینی، تبدیل به یک استاد نمی‌شد و یا تبدیل به یک قهرمان ملی نمی‌شد. این وادی به ما یاد می‌دهد که هر کاری بخواهیم انجام بدهیم اول باید راهش را پیدا کنیم، همین درمان اعتیاد هیچ راهی برای درمانش پیدا نشده بود و همهٔ راه‌ها به دربسته می‌خورد، اما راه درمان اعتیاد در کنگره پیدا شد.
همسفر مریم؛
تجربه من در این وادی برمی‌گردد به مسافرم که انواع اقسام ترک‌ها چه از کمپ  تا خوردن قرص ب ۲ در کلینیک که همه این‌ها برمی‌گردد به همان راه غیرمستقیم که به مقصد نمی‌رسد؛ اما با ورود به کنگره ۶۰ آشنایی با قوانین و حرمت‌های آن و افزایش سطح آگاهی از طریق نوشتن و گوش دادن کم‌کم راه نمایان شد و ما فهمیدم که به قول آقای مهندس درخت تا میوه ندهد معلوم نیست که چه درختی است. من و مسافرم با ورود به کنگره ۶۰ و کمی فکر به این قضیه پی بردیم که راه مستقیم همین است و از میوه‌ها و خروجی که در اطراف خود در کنگره و لژیون می‌بینیم پی به این قضیه می‌بریم که برداشتی جز درمان اعتیاد در کنگره نیست. این راهکارها در تمام مراحل زندگی مراحل کاری و غیره به دردمان می‌خورد. 


همسفر زهرا؛
همه انسان‌ها می‌خواهند همدیگر را به شادی و خنده سوق بدهند ولی راهکار آن را نمی‌دانند.
در تمام سطوح زندگی و مشکلات اول باید راه آن را پیدا کنیم، تلاش و زحمت به‌تنهایی کافی نیست، باید بدانی آیا در صراط مستقیم هستی یا نه؟ بعدازاینکه راه را پیدا و مشخص کردیم باید بدانیم چقدر برداشت می‌نماییم و حتماً باید نتیجه آن را ببینیم. بهترین راهی که من به‌شخصه دیدم راه کنگره است، افرادی که در کنگره به درمان رسیدند نشان می‌دهد که نتیجه این راه درست است. ما باید قدردان آقای مهندس و خدمتگزاران کنگره باشیم. 


همسفر طاهره؛
ما در کنگره آموزش گرفتیم که باید فکر کنیم و اینکه چگونه فکر کنیم و یاد گرفتیم که عقل خود را به‌عنوان یک فرمانروا قبول کنیم. حالا باید توسط فکر و عقل خود حقیقت درست را پیدا کنیم و بعد در آن مسیر درست حرکت کنیم و عمل کنیم، باید بدانیم که قبل از این‌که کاری انجام دهیم و سخنی بگوییم باید فکر کنیم و مسیر درست را انتخاب کنیم. من به‌خوبی این را درک کردم که صراط مستقیم آن مسیر درست برای هر کاری، چه سخت باشد و چه آسان، ولی در انتها به آن نتیجه مطلوب خواهم رسید. باید با پیدا کردن کلید درست قفل را بازکنم در غیر این صورت اوضاع را هم برای خودم سخت می‌کنم هم برای اطرافیانم. باقدرت فکر و عقل و تشخیص درست و عکس‌العمل‌های درست در مواجه‌شدن با مشکلات آن‌ها را حل کنم. 


همسفر حکیمه؛
رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است: یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماید. برای انجام دادن درست و صحیح هر کاری و یا حل مسائل خود، در ابتدا ما باید تحقیق و بررسی لازم را انجام دهیم و مسیر و راه درست را پیدا کنیم و برحسب خروجی‌ها و نتایج اقدام کرده و بعد شروع به حرکت و حل مسئله خود بنماییم که نتیجه بهتری بگیریم. حال که راه‌حل و مسیر را یافتیم باید حرکت در مسیر درست را آغاز کرده تا به نتیجه و حقیقت برسیم. مهم‌ترین اصل در پیدا کردن این مسیر همان تفکر و اندیشه کردن است تا راه را پیداکرده و نتیجهٔ مطلوبی را بگیریم وگرنه ممکن است در مسیر بیراهه قرار بگیریم و در پایان کارمان از ناکجاآباد سر دربیاوریم. بقول استاد برای باز کردن هر دری ابتدا باید کلید آن را پیدا کرد سپس قفل را با آن باز کرد. این کلید در درمان اعتیاد دقیقاً همان چیزی بود که سال‌ها گم‌شده بود و همه راه‌ها باز که نمی‌شد به قفل‌های بسته هم می‌خورد. خداوند را شکر که مسیر درمان اعتیاد مشخص شد و خروجی آن انسان‌های متعادل و بانشاطی شدند.


همسفر پریسا؛

این وادی به ما می‌آموزد برای حل مشکل به دنبال کلید برای بازگشایی باشیم، گله و شکایت و دنبال مقصر گشتن نه‌تنها کاری از پیش نمی‌برد بلکه گرهٔ کار را کورتر می‌کند. کلید حل شدن مشکلات زندگی من و مسافرم قرار گرفتن در مسیر کنگره بود. وقتی وارد کنگره شدم اوایل تصور می‌کردم که برای درمان اعتیاد مسافرم به کنگره آمدیم، وقتی در مسیر پیش رفتیم متوجه شدم مشکلات و تنش‌هایی که درگیر آن‌ها هستیم، در اثر اعتیاد در مسیر زندگی‌مان قرارگرفته و تا زمانی که اعتیاد مسافرم و ذهن بیمار خودم درمان نشود این مشکلات پابرجا خواهد بود، درنتیجه توانستیم در کنار درمان دارویی و با استفاده از آگاهی‌هایی که از جهان‌بینی کسب کردیم به نتیجه برسیم و پس از گذشت ۸ ماه حرکت در مسیر مقداری از مشکلات را از میان برداشتیم. از اینکه زندگی‌ام درگیر معضلات اعتیاد شد بسیار ناراحت هستم، ولی خدای خودم را شاکرم که ما را در مسیر کنگره قرارداد تا بتوانیم به سمت نور حرکت کنیم و از ظلمت دور شویم. 



تنظیم و درج مطلب؛ همسفر آنیتا از لژیون یکم کمک راهنما همسفر فریبا همسفران نمایندگی کرج

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .