English Version
English

تجلیل پایان راه نیست، آغازی نو با تفکر جدید است

تجلیل پایان راه نیست، آغازی نو با تفکر جدید است

با کمک‌راهنما همسفر فیروزه از لژیون یازدهم همسفران نمایندگی کاسپین قزوین به مناسبت ده سال خدمت صادقانه و عاشقانه‌شان در جایگاه کمک راهنمایی و روز تجلیل‌شان گفت و گویی داشتیم، شما را به خواندن این مصاحبه جذاب دعوت می‌کنیم.

لطفاً خودتان را به رسم کنگره معرفی نمایید؟
سلام دوستان فیروزه هستم همسفر
با ۱۵ سال مصرف مسافرم وارد کنگره شدم، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی: اپیوم و شیره, روش درمان: Dst، داروی درمان: اپیوم، رشته ورزشی مسافرم: فوتسال و خودم بدمینتون و به راهنمایی کمک راهنمایان محترم: آقا فرهاد و سرکار خانم مرضیه، رهایی: ده سال و یک ماه

چگونه با کنگره آشنا شدید؟
پیام کنگره را زمانی دریافت نمودم که بعد از ترکهای ‌متعدد با روش‌‌‌های ‌مختلف که برای ترک اعتیاد مسافرم انجام داده بودیم چون نتیجه نگرفته بودیم. پذیرفتم که اعتیاد درمان ندارد و بخاطر این دیدگاه در مقابل اعتیاد مسافرم تسلیم شدم و چون او را دوست داشتم با خودم تکرار می‌کردم که اعتیاد جزء زندگی من است و باید در هر صورت همراه مسافرم باشم تا اینکه روزی از طریق یکی از آشنایان پیام کنگره را غیرمستقیم دریافت کردم و زمانی که پیام را به مسافرم دادم. مسافرم به راحتی نپذیرفت و از زمان دریافت پیام کنگره بعد از بهانه‌های مختلف تا به کنگره آمدن چند ماهی طول کشید تا ما به کنگره وصل شدیم.

جناب مهندس می‌فرمایند: «هر چقدر ظرفیت بالاتر برود خداوند به شما قدرت بیشتری می‌دهد» این جمله را چگونه تفسیر می‌کنید؟

جمله شامل دو بخش است و منظور از ظرفیت، همان ظرف وجودی و درونی هر شخص است و عنوان قدرت؛ منظور قدرت جسمانی نیست بلکه قدرت تفکر و اندیشه‌ هر شخص است و هر چقدر شخص بتواند با توجه به مثلث دانایی که شامل تفکر‌، تجربه، آموزش است آن را تقویت کند و دانایی خود را به دانایی موثر تبدیل کند، باعث بوجود آمدن قدرت تفکر سالم و بالا رفتن ظرفیت وجودی آن شخص می‌گردد و آن زمان می‌تواند در جهت تزکیه و پالایش نفس خود بهترین عملکرد را داشته باشد.

حس و حال خودتان را در اولین روز تشکیل لژیون و آخرین روز حضور در لژیون ۱۱ بیان کنید؟
جایگاه کمک راهنمایی در ظاهر کار آسانی به نظر می‌رسد؛ اما در باطن شروع یک آموزش برای رسیدن به جایگاه اصلی کمک‌راهنمایی برای آن شخص می‌باشد. لژیون متشکل از راهنما و رهجو است و کمک‌راهنما با پذیرفتن مسئولیت و اداره لژیون باید روز به روز به دانش خود در جهت اهداف کنگره 60 بیافزاید. طبیعتاً روز اول لژیون شروع یک هدف جدید برای من توأم با استرس و خوشحالی همراه بود. استرس به دلیل پذیرفتن مسئولیت اداره لژیون و افرادی که مراجعه کننده هستند مسئولیت پذیری بالایی می‌خواهد. خوشحالی برای تجربه جایگاه جدید کمک راهنمایی بود؛ اما روز تجلیل با اینکه می‌دانستم روزخداحافظی نیست و پایان هر نقطه سر آغاز خط دیگری است و روزی است که من امانت‌های کنگره را باید به کنگره بسپارم با این حال دل کندن از یک سری وابستگی‌ها کمی سخت است اما چیزی که در این دوران آموختم این بود که همراه با کنگره باشم و در مسیر اهداف کنگره حرکت کنم و این جایگاه خدمتی لطف خداوند است که شامل حال من شده و امروز روز پایان دوره خدمتی من است و روزی که شال انداختم و خودم را برای چنین روزی آماده کرده بودم.

برای کسانی که تازه می‌خواهند این مسیر را آغاز کنند چه پیشنهادی دارید؟

اگر منظور از این سوال رسیدن و وصل شدن به کنگره است، باید شرایطی فراهم کنیم تا در  کنار مسافرمان قرار بگیریم و همسفر و بال پروازی برای مسافرمان باشیم نه باری برای‌ آنها و در صبر خود بی‌صبری نکنیم و مسافرمان را رها کنیم.
اگر منظور از این سوال رسیدن به جایگاه کمک راهنمایی است باید بگویم: جایگاه بسیار شیرین و آموزش بالایی برای خود شخص کمک راهنما است. برای بهتر آموزش گرفتن در این جایگاه که از فرمانبرداری به فرماندهی است باید طبق قوانین و اصول کنگره حرکت کنیم و تمام آموزش‌هایی که می‌خواهیم به رهجو یاد بدهیم اول خود اجرایی و عملی کنیم.

باتوجه به دستور جلسه این هفته از تأثیر وادی هفتم در زندگی خود بگویید؟
تمام وادی‌ها قوانین درست تفکر و زندگی کردن را به ما می‌آموزند و همان‌طور که در عنوان وادی هفتم بیان شده رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است: یکی یافتن راه و دیگری؛ آنچه برداشت می‌نماییم.
نکته‌ای که من می‌توانم از این وادی برداشت کنم این است وقتی می‌خواهید به حقیقتی برسید و کشف کنید مثل الآن که آزمون کمک راهنمایی را در پیش داریم و می‌خواهیم به درجه کمک راهنمایی برسیم و خدمت کنیم، باید ابتدا مسیر را پیدا و با تمام وجود برای رسیدن به هدف و خواسته‌مان تلاش کنیم و سختی راه را بپذیریم و تمام آموزش‌ها را به بهترین شکل کاربردی کنیم.
یافتن راه برای من پیوستن به کنگره ۶۰ و پذیرفتن عنوان همسفر در کنگره ۶۰ بود و برداشت من از این وادی حرکت و تلاش در مسیر پیشبرد اهداف کنگره برای رسیدن به آرامش نسبی بود.

کلام آخر...
در ابتدا از آقای مهندس و خانم آنی بزرگوار و خانواده محترم ایشان صمیمانه کمال تشکر را دارم و برای این عزیزان آرزوی سلامتی و بهترین‌ها را می‌کنم.
از راهنمای مهربانم خانم مرضیه عزیز نهایت تشکر را دارم و از شما و تمام خدمتگزاران نمایندگی کاسپین قدردانی می‌کنم و امیدوارم بتوانم همچنان با حضورم و خدمت کردن از آموزش‌های کنگره بهره لازم را ببرم.

 

 


خبرنگار: همسفر محبوبه رهجوی کمک‌راهنما همسفر فاطمه (لژیون هفتم)
ویرایش: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر الهه (لژیون دوم)
تنظیم و ارسال: همسفر آرزو رهجوی کمک‌راهنما همسفر محدثه (لژیون پنجم)
همسفران نمایندگی کاسپین قزوین
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .