English Version
English

کشف حقیقت و حرکت در صراط مستقیم

 کشف حقیقت و حرکت در صراط مستقیم

دومین جلسه از دوره بیست‌و‌ششم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی صائب تبریزی با دستور جلسه «وادی هفتم و تاثیر آن روی من» با استادی همسفر رویا برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است، یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌کنیم. رمز و راز کشف حقیقت، یعنی حقیقت یک رمز و رازی دارد، حقیقت هم راز است، هم رمز است، هم کشف است و هر سه مجهول هستند، پس برای رسیدن، راه ساده نیست باید تفکر و اندیشه کرد، بنابراین برای کشف حقیقت یا آشکار کردن، هر موضوعی ما نیازمندیم که رمز و راز آن را پیدا کنیم که رمز می‌شود، پیدا کردن راه یا مسیر و راز آن آنچه برداشت می‌کنیم.
پس برای انجام هر کاری باید اول کلید آن کار را پیدا کنیم. آقای مهندس می‌فرمایند؛ قفل‌سازان زیادند و کلید سازان اندک، یعنی آن‌هایی که مشکل درست می‌کنند، زیادند و آن‌هایی که این مشکلات و یا قفل‌ها را باز می‌کنند، کم هستند.

اینجا انسان‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کنند، گروه اول کم خردان و گروه دوم خردمندان. انسان‌های کم خرد اول حرف می‌زنند، بعدأ فکر می‌کنند در نتیجه برای خود و دیگران مشکل درست می‌کنند، اما انسان‌های خردمند قبل از اینکه حرف بزنند، اول فکر می‌کنند و بعدأ سخن می‌گویند، چون می‌دانند که سخن گفتن خود نوعی تعیین مسیر است.
برای انجام هر کاری اول بررسی می‌کنند، بعد انجام می‌دهند‌. انسان‌های خردمند، برای یافتن راه اول تفکر و بررسی می‌کنند تا صراط مستقیم را پیدا کنند و یکی از نشانه‌های صراط مستقیم رسیدن به هدف و مقصد با وضعیت مناسب هست، بنابراین ما نباید، بدون تفکر و اندیشه کاری انجام بدهیم، پس اول راه را پیدا کنیم، آموزش بگیریم تا برداشت کنیم.

رابط لژیون: همسفر شادی لژیون سوم

ارسال مطلب: همسفر کبری

همسفران نمایندگی صائب تبریزی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .