English Version
English

گروه خانواده _ لژیون متعادل نتیجه یک لژیون قوی

گروه خانواده _ لژیون متعادل نتیجه یک لژیون قوی

سیزدهمین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های‌ آموزشی‌‌ خصوصی کنگره‌۶۰؛ ویژه‌ همسفران؛ استادی‌ اسیسانت رابط همسفر ناهید؛ نگهبانی‌ راهنمای تازه‌واردین همسفر‌ فائزه، دبیری همسفر‌ زهرا، دستور‌جلسه «ویژگی‌های یک لژیون قوی چیست؟» در روز‌ دوشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار کرد.


 

خلاصه سخنان استاد:

از جناب مهندس بسیار سپاسگزارم، که این بستر را فراهم نمودند، تا ما در کنار یکدیگر باامید به طرف نور و خوبی‌ها حرکت کنیم، جناب مهندس می‌فرمایند، همه ما برای خدمت‌کردن به این دنیا آمده‌ایم و همیشه باید در خاطر شما باشد، که در هر جایگاهی که قرار دارید، هدف شما فقط خدمت‌کردن و کم‌کردن درد و رنج دیگران باشد و نیت شما از خدمت خودنمایی نباشد، تا به حال خوش برسید. ما در اینجا هستیم تا یاد بگیریم، که خوبی‌کردن خوب است.

همه ما در کنار مصرف‌کنندگان خواسته یا ناخواسته دچار درد و رنج شده‌ایم و خیلی سیاهی‌های ما بالا آمد و مجبور شدیم، ضدارزش‌هایی را انجام دهیم، مثلاً دروغ بگوییم، وقتی نتوانستیم، کمبود‌ها را رفع کنیم، دچار خشم، ناامیدی و تنفر شدیم و نیاز داشتیم، تا در کنگره۶۰ قرار بگیریم، که سیاهی وجود خود را از بین ببریم، پس نباید حال خود را به حال مسافرمان گره بزنیم و باید به دنبال خوب‌کردن حال خود باشیم، چون اگر من حال خوبی داشته باشم، می‌توانم، حال اطرافیانم را نیز خوب کنم، اما اگر من حال خرابی داشته باشم، چطور می‌توانم، یک زندگی را به عنوان یک همسر، مادر یا خواهر اداره کنم؟ پس من باید در خانه یک لژیون قوی داشته باشم و آموزش‌ها را به خانواده انتقال بدهم.

در مورد دستور‌جلسه، لژیون قوی لژیونی است، که خود راهنما وظایفش را به درستی انجام دهد. وقتی راهنما قوانین کنگره و حرمت‌ها را رعایت می‌کند، دیگر نیاز نیست دائما به رهجو بگوید، رهجو به صورت خودکار می‌آموزد. در خانه نیز اگر من به عنوان یک مادر، در صراط مستقیم باشم، دروغ نگویم، فرزند من هم آموزش می‌گیرد. من کمک‌راهنما باید قوانین را اجرا کنم، حافظ حرمت‌ها باشم، رابطه خانوادگی با رهجو نداشته باشم و از همه مهم‌تر سی‌دی بنویسم، چون وقتی یک کمک‌راهنما سی‌دی نمی‌نویسد، قطعاً رهجو هم نمی‌نویسد. پس در درجه اول یک راهنمای قوی می‌تواند، رهجو‌های قوی پرورش دهد.

راهنما باید بداند، که مالک رهجو نیست، رهجو در دست او امانت است و باید او را برای خدمت‌کردن به کنگره۶۰ تربیت کند. لژیونی قوی می‌باشد، که نظم، انضباط و ادب داشته باشد و خدمت‌گزارانی مانند، کمک‌راهنما، مرزبان، کمک‌راهنمای تازه‌واردین، نگهبان و مسئول سایت تحویل کنگره۶۰ بدهد. لژیونی قوی خواهد بود، که از همه لحاظ متعادل باشد. ما در بخش همسفران برجک‌زدن نداریم، اما راهنما در لباس محبت خود می‌تواند، تا حدودی جدی برخورد کند، تا رهجو نیز وظایف خود را بداند.

حال راهنمایان تمام این قوانین را رعایت می‌کنند، اما رهجو‌یانی هستند، که فرمانبرداری نمی‌کنند و این باعث ضعیف‌شدن لژیون می‌شود‌ از وظایف رهجو، فرمانبرداری از راهنما و نظم و ادب است. لژیون قوی دائماً در حال آموزش‌دادن و آموزش‌گرفتن است و حتی ثانیه‌ای وقت اضافه ندارد. لژیون جای خاطره تعریف‌کردن و بحث‌های عامیانه و مهمان بازی نیست، فقط و فقط جای آموزش و خدمت است. وقتی شما مرتب، منظم فرمانبردار و باادب باشید، قوانین و حرمت‌ها را رعایت کنید، آنگاه بدون زورزدن جایگاه‌ها به سمت شما می‌آیند و شما مرزبان، کمک‌راهنما یا نگهبان می‌شوید.

دست ما باید خالی از کینه باشد، تا عشق در آن وارد شود. همه چیز از من نوعی شروع می‌شود. من باید با ظرف خالی وارد کنگره شوم، تا بتوانم، از آموزش‌های کنگره برای زندگی خود استفاده نمایم. همانطور که دست من گرفته شد، من نیز باید قوی شوم، تا بتوانم دستانی که به طرف من دراز می‌شود را بگیرم. لژیون قوی باید فقط به امورات لژیون خود بپردازد و به هیچ وجه به لژیون‌های دیگر کاری نداشته باشد. اگر لژیون‌ها قوی باشند و کار خود را به نحو احسنت انجام دهند، آن زمان کل نمایندگی قوی خواهد شد و مانند آب روان و زلال جاری می‌شود. ما باید بتوانیم صدای کنگره۶۰ را به تمام دنیا برسانیم.

این فقط عشق است، که من را به اینجا کشانده است، تا در کنار شما حضور داشته باشم و قطعاً عشق است، که باعث گردیده است، شما به اینجا بیایید. اگر در صراط مستقیم باشیم، این عشق روز به روز بیشتر می‌شود و به چشمه جوشان و رود خروشان تبدیل می‌شویم، ان‌شاالله تک تک ما باید سفیر‌هایی شویم، به جاهای مختلف برویم و این پیام را به همگان برسانیم، که اعتیاد درمان دارد.

 قرائت نوشتار

اجرای قانون یازدهم

 مرزبان کشیک

اهدا جوایز به نفرات برتر آزمون فاینال

آوای کنگره۶۰

قرائت دعا

بازدید از دفاتر سی‌دی خدمتگزاران

لژیون تازه‌واردین

لژیون یکم

لژیون دوم

عکاس: همسفر فرشته رهجوی کمک‌راهنما همسفر سمیرا (لژیون۲)

تایپ، ویراستار و ارسال‌کننده مطلب: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون۱)
همسفران نمایندگی ملایر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .