English Version
English

گروه خانواده _ بخشش نوعی تزکیه و پالایش

گروه خانواده _ بخشش نوعی تزکیه و پالایش

دومین جلسه از دوره اول جلسات آموزشی خصوصی ویژه همسفران لژیون سردار نمایندگی ملایر، استادی کمک‌راهنما همسفر راحله، نگهبانی کمک‌راهنمای تازه‌واردین همسفر فائزه و دبیری همسفر معصومه با دستورجلسه «خدمت مالی و تاثیر آن روی زندگی من» در تاریخ دوشنبه ۱۴شهریور ماه ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
 

سلام دوستان راحله هستم همسفر
خداوند را شاکرم، که در اینجا حضور دارم و از نگهبان جلسه به خاطر دعوت من سپاس‌گذاری می‌کنم. وقتی در تیتر دستورجلسه خدمت مالی و تاثیر آن در زندگی من عنوان گردیده، هدف این است، که بخشیدن در کنگره‌۶۰ تا چه میزان در زندگی من موثر واقع شده است؟ استاد امین می‌فرمایند: در مسئله بخشش و خدمت مالی انسان باید ابتدا علم آن را داشته باشد. وقتی من می‌خواهم چیزی را ببخشم، ابتدا باید آن را رها کنم، و بعد از آن بگذرم. وقتی بدون چشم‌داشت رها کردم، آن اتفاق خوب برای من خواهد افتاد، اما اگر انتظار برگشت داشته باشم، قطعاً هیچ نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

ما در کنگره‌۶۰ آموختیم، که بخشش دارای یک صور آشکار و یک صور پنهان می‌باشد، در صور آشکار ما یک چیزی را می‌دهیم، اما در صور پنهان، رشد، توانمندی و جهشی در انسان رخ می‌دهد، که باعث ارتقا می‌گردد. مسئله مهم در بخشیدن این است، که من از بهترین چیزهایی که دارم و به آن‌ها علاقه‌مند هستم، بگذرم، در واقع وقتی بخشش همراه با درد و رنج باشد، می‌تواند در من رشد و جهش ایجاد کند و موثر واقع شود.

نکته دیگری که در بخشیدن وجود دارد، این است که بخشش فقط مربوط به بحث مالی نیست. وقتی من از فرزند، همسر و انرژی که باید صرف امورات زندگی شخصی خود کنم، می‌گذرم و برای خدمت در کنگره۶۰ حضور دارم، خود بخشش، فداکاری و ایثار را از طرف انسان به نمایش می‌گذارد. بارها در لژیون گفته‌ام، که بخشیدن کاری سخت و دشوار است، اما در مقابل چیز بسیار ناب‌تری دریافت می‌شود. من معتقد هستم که همسر من، برای من نیست. فرزند من برای من نیست، حتی، جسم من برای من نیست. در واقع این‌ها برای آموزش‌گرفتن من آفریده شده‌اند، به طور مثال، من باید از بچه‌داری صبر‌کردن و گذشت را بیاموزم. وقتی فرزند من بی‌قراری یا شیطنت می‌کند و تعادل روحی من را به هم می‌ریزد، اگر آن عصبانیت را فروکش کنم، صبوری را آموختم در حقیقت، صبوری و گذشت هم یک نوع بخشش است. همه ما در این جهان، که مهد آموزشی و تفریحی می‌باشد، در حال آموزش‌گرفتن هستیم.

مسئله دیگر این است، که بخشیدن همراه با تزکیه نفس است. وقتی من چیزی را می‌بخشم و آن بخشیدن با درد و رنج همراه است، یک نوع تزکیه و پالایش محسوب می‌شود. امیدوارم، که بتوانیم این آموزش‌های ناب را در زندگی و در جامعه کاربردی کنیم و از آن‌ها بهترین بهره را ببریم.

مشارکت اعضاء لژیون سردار

سلام دوستان فرشته هستم همسفر
خداوند را شاکر و سپاسگذارم، که مجوز ورود به لژیون سردار را برای من امضاء نمود، و از این بابت بسیار خوشحال هستم، انشاالله که بتوانم در این راه ثابت‌قدم باشم. در کنگره۶۰ درمان به صورت رایگان است، خدمتگزاران کنگره زحمت می‌کشند، تلاش می‌کنند، تا مسافر من درمان شود و به رهایی برسد و من همسفر به حال خوش و آرامش دست پیدا کنم، پس دِینی بر گردن من است، نسبت به افرادی که تلاش کردند، تا کنگره۶۰ در شهر من تاسیس شود، به نظر من اگه من به اندازه توان مالی خودم، به اندازه حال خوشی که دریافت نموده‌ام، کمک نکنم، حتی مدیون مصرف‌کنندگانی می‌شوم، که شاید بعد از من قرار است، وارد کنگره شوند. من قبل از اینکه وارد لژیون سردار شوم، خداوند پاداش من را از پیش فرستاد. آرامشی که در من به وجود آمده است، همین که شب با خیال آسوده سر بر زمین می‌گذارم، و مهم‌تر از همه سلامتی مسافرم برای من بزرگترین نعمت است. امیدوارم که خداوند اول از هر چیز دل بخشیدن را به من عطا کند، تا بتوانم از رزق و روزی که خودش نصیبم می‌کند، ببخشم، تا راه برای خانواده‌ها و همسفرانی که حال گذشته من را دارند، باز شود و بتوانند، به آرامش، تعادل و رهایی برسند.


سلام دوستان زهرا هستم همسفر
من مدت‌ها است، که دوست داشتم عضو کوچکی از این مجموعه باشم، به لطف خداوند این سعادت نصیبم شد و توانستم عضو لژیون سردار شوم. همه ما می‌دانیم که بخشیدن یک نوع سپاسگزاری از خداوند بزرگ است. در کلام الله شریف آمده است: اگر در یاری‌رساندن به بنده‌های خدا کوتاهی نماییم، آن نعمت از ما گرفته می‌شود و به کسانی داده می‌شود که اهل گذشت و بخشش هستند. اگر من بتوانم، از مالی که خداوند نصیب من کرده است، بگذرم و مقداری را ببخشم، معنی بخشش را آموختم. من این حال خوب را مدیون بزرگترهای کنگره‌۶۰ هستم، تمام افرادی که قبل از من در کنگره خدمت کردند، تا شرایط برای من فراهم شود، که در اینجا باشم و آموزش بگیرم. قطعاً کنگره۶۰ به مبلغ ناچیزی که من پرداخت می‌کنم، نیازی ندارد، بلکه این من هستم، که با این قدم کوچک خود را به اقیانوس عظیم کنگره۶۰ متصل می‌نمایم، اگر با این کمک کوچک حتی یک صندلی خریداری شود و یک نفر به رهایی برسد، همین کار باعث آرامش در من و زندگی من می‌شود. امیدوارم بتوانم، علم کنگره را به خوبی بیاموزم و در زندگی شخصی خود اجرا نمایم.


سلام دوستان منظر هستم همسفر
در مورد دستورجلسه خدمت مالی و بخشش، انسان باید اول دل بخشیدن را داشته باشد، بخشیدن به داشتن و نداشتن نیست، دل بزرگ می‌خواهد. به نظر من بالاترین لذت در دنیا، طعم شیرین بخشش است. ما باید با کمک‌کردن پایه‌های مالی کنگره۶۰ را مستحکم کنیم. همان‌طور که گذشتگان برای ما بخشیدند، تا ما به آرامش برسیم، ما هم برای آیندگان می‌بخشیم، تا بستر فراهم شود و درمان شوند. من به عینه دیدم، که بخشش چه اثرات مثبت و ثمربخشی  در من و زندگی من گذاشت. امیدوارم که بتوانم، در این مسیر ثابت‌قدم باشم و آموزش‌ها را عملی کنم.


سلام دوستان الهام هستم همسفر

خدمت‌کردن به معنی یاری‌رساندن است، که یکی از صفات خداوند می‌باشد، چون انسان ذره‌ای از وجود باری‌تعالی است و از روح او در انسان دمیده شده است. بنابراین ما باید این صفت را در وجود خود تقویت نماییم. برای اینکه ما به خواسته قلبی خود برسیم، باید از یک سری تعلقات خود بگذریم، که در واقع همان قانون بره و بستان است، یعنی اگر می‌خواهیم به یک خواسته بهتر و بالاتر دست پیدا کنیم، باید از چیزی گذشت نماییم. همان‌گونه که در کلام الله شریف به این موضوع اشاره شده است، که زمانی به نیکی می‌رسیم، که از خواسته‌هایی که دوستشان داریم انفاق کنیم. ان‌شاالله که بتوانیم آموزش‌ها را کاربدی کنیم و به آنچه که مقصود و هدف کنگره۶۰ است، برسیم.

قرائت دعا

پذیرایی

عکاس: همسفر فرشته رهجوی کمک‌راهنما همسفر سمیرا (لژیون۲)
تایپ، ویراستار و ارسال‌کننده مطلب: همسفر معصومه رهجوی کمک‌راهنما همسفر صدیقه (لژیون۱)
همسفران نمایندگی ملایر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .