English Version
English

کمک کردن، برای داشتن حال خوب

کمک کردن، برای داشتن حال خوب

هشتمین جلسه از دوره سوم، سری کارگاه‌های آموزشی لژیون سردار باشگاه تیراندازی با کمان کنگره ۶۰، به استادی همسفر مهرداد، نگهبانی همسفر محمدحسین و دبیری مسافر فرشید، با دستور جلسه «چرا باید به دیگران کمک کنیم» روز سه‌شنبه مورخ 25 مردادماه 1401 ساعت 18:30 برگزار شد.

راجع به کمک کردن مهندس فرمودند «اگر من به نیازمندان کمک نکنم، شب می‌آید در خانه من و فرش زیر پای مرا با خود می‌برد یا شیشه ماشین را می شکند و ضبط مرا می‌برد.»
اما دید من این است که به خاطر حال خوب بعدش هست. چرا وقتی من می‌توانم به کسی کمک بکنم یا دل او را شاد کنم، این کار را انجام ندهم؟
حتما هم نباید کمک مادی باشد. گاهی اوقات یک گره از کار کسی باز می‌کنیم؛ یا کارهای کوچکی مانند دادن یک لیوان چای یا آب به یک نفر که این‌ها هم کمک محسوب می‌شوند و  حس و حال خوب بعدش را من خودم خیلی دوست دارم .

مثلاً در محل کارم که خسته هستم؛ وقتی می‌خواهم انرژی بگیرم، به همکارم می‌گویم که  بگذار کمکت کنم. حالا درست است که وقتم کمی گرفته می‌شود؛ اما آن حس و حال خوب بعدش را خیلی دوست دارم. صحبت من بیشتر راجع به این موارد است. راجع به موارد مالی، استادان قبلاً صحبت کردند.
من پارسال که عضو لژیون سردار شدم؛ انقدر این خدمت مالی به من لذت داد که امسال واقعاً دنبال دنور شدن هستم.
چیزی که در مورد کمک کردن به خودم اثبات شده است این است که اگر من به کسی کمک نکنم؛ قطعاً به من مهرداد هم کمک نخواهد شد.
مانند یک چرخه‌ است و به قول آقای مهندس «این پولی است که به دست تو رسیده و می‌چرخد.»

آقای حکیمی نیز می گفت «آن کاسبی که صبح در مغازه‌اش را باز می‌کند؛ چه می‌داند امروز چقدر دخلش پر می‌شود؟ یا چند مشتری به مغازه‌اش می‌آیند؟ چه کسی تعیین می‌کند که این مشتری به داخل مغازه بیاید و یا حساب بانکی مشتری چقدر پر باشد؟ آیا او می‌تواند بگوید که من این ماه چقدر فروش خواهم کرد؟»
این قطعاً چیزی است که دست ما نیست. این یک قرضی است که به دست ما رسیده و باید دست به دست بچرخد. وظیفه من این است که بتوانم این چرخه را ادامه بدهم و چرخه را قطع نکنم.
استاد امین هم برای افزایش ظرفیت، مثال استخر را می‌زنند که من هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم. ایشان می‌گفتند «برای آنکه بتوانی داخل استخر پر چیزی اضافه کنی؛ اول باید دو کاسه آب برداری و سپس به آن چه چیزی اضافه کنی.»
این‌ها تمام چیزهایی است که من در کنگره یاد گرفته‌ام و بابتش خیلی ممنون و سپاسگزارم.
از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید از همه شما ممنونم.

عکس: مسافر مهدی

تایپ: همسفر سجاد

ویراستاری و ارسال: مسافر منوچهر(مرزبان خبری)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .