English Version
English

حرکت به سوی مقصد با کاربردی کردن هفت پله وادی پنجم

حرکت به سوی مقصد با کاربردی کردن هفت پله وادی پنجم

بنام قدرت مطلق الله

سیزدهمین جلسه از پانزدهمین دوره سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره۶۰ نمایندگی زنجان با دستور جلسه وادی پنجم و تأثیر آن روی من با استادی ایجنت محترم مسافر سینا نگهبانی مسافر وحید و دبیری مسافر کامران در روز پنج‌شنبه مورخ 1401/05/06 رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد؛
سلام دوستان سینا هستم یک مسافر. خدا را شاکرم که یک‌بار دیگر توفیق و اجازه حضور در کنگره۶۰ به همه ما داده شد، انشالله که حال همه عزیزان خوب باشد. قبل از هرچیز جایگاه مرزبانان دوره‌ی جدید را خدمت مسافران و همسفران نمایندگی تبریک می‌گویم و به مرزبانان دوره‌ی قبل خدا قوت عرض می‌کنم انشالله که همیشه راهشان هموار باشد. درمورد دستور جلسه‌ی وادی پنجم و تأثیر آن روی من، یک خاطره از بعد رهایی‌ام می‌خواهم تعریف کنم؛ به خاطر دارم که یک روز از رهایی من گذشته بود که آقای خدامی اجازه دادند تا من مقالات دستور جلسات هفتگی را بصورت منظم بنویسم. همانند خیلی از دوستانی که تازه رها  می‌شوند چیز زیادی نمی‌دانستم و مطالب را به خوبی متوجه نمی‌شدم. نکته ای که یاد گرفتم این بود که برای مطالبی که متوجه نمی‌شدم یک مثال در ذهن خودم طراحی می‌کردم تا بتوانم بهتر متوجه آن موضوع شوم. خیلی از دوستان زمانی که مطلبی را متوجه نمی‌شوند از آن رد می‌شوند و هیچ تلاشی برای فهمیدن آن نمی‌کنند، اما یک‌سری افراد مطالب سخت و دشوار را می‌شکافند و آنرا در ذهن خود ساده می‌کنند، چرا که در یادگیری هر چه بهتر آن موثر است. هرگاه که این دستور جلسه می‌رسد، من مثالی که همان موقع برای آن ترسیم نمودم را به خاطر می‌آورم، مثال ترمز ماشین. از نظر من انسان‌هایی که به خواسته‌های خود نمی‌رسند به دو دسته‌ تقسیم می‌شوند؛ اولین دسته افرادی هستند که وادی اول را خوب یاد نگرفته‌اند و دومین دسته افرادی هستند که وادی پنجم را کاربردی نکرده‌اند و این مسئله از این دو حالت خارج نمی‌باشد. به عنوان مثال من پدال گاز ماشین را فشار می‌دهم اما ماشین حرکت نمی‌کند، تنها برای این‌که ترمز دستی ماشین بالاست؛ حال سوال پیش می‌آید که من چگونه می‌توانم حرکت کرده و ترمز دستی را پایین بیاورم؟ و جواب با هفت پله‌ای که در وادی پنجم نهاده شده است. نتیجه این‌که این هفت پله در طول زمان، حرکت کردن را برای شخص میسر می‌سازند.

در ادامه ایجنت محترم مسافر سینا در مورد جشن پنجمین سال رهایی کمک راهنمای محترم مسافر صادق افزودند:
سلام دوستان سینا هستم یک مسافر. ابتدا من پیام تولد آقا صادق را خدمت شما قرائت می‌کنم: صادق عزیز، با یافتن هرکلید به جهانی قدم می‌گذارید که خود دارای کلیدهای دیگر است، و شما یافتن و باز نمودن درها را می‌آموزید. من از آقا صادق تقاضا می‌کنم حتما بر روی این پیام تفکر کنند چرا که این پیام‌ها بی دلیل برای اشخاص انتخاب نمی‌شوند. آقا صادق جزء مهره‌های اصلی نمایندگی زنجان هستند و از ابتدای کار در کنار ما حضور داشتند. به خاطر دارم زمانی را که به همراه همسفر خود هر هفته از زنجان به هیدج می‌آمدند، این نشان از خواسته‌ی قوی و حرکت در راستای آن است که آقا صادق به خوبی این عمل را انجام دادند. از زمانی که ما در پارک لژیون داشتیم حضور داشتند و زمانی که شعبه تأسیس کردیم به عنوان مرزبان انتخاب و سپس در آزمون راهنمای تازه واردین و کمک راهنمایی قبول شدند و خدمات مختلفی را انجام می‌دهند. آقا صادق همیشه سعی بر این دارند که در هر جایی که سیستم نیازمند خدمت‌گزار است، وارد شوند و سعی می‌کنند بهترین خدمت را از خود نشان دهند. یک خصوصیت اخلاقی که من در طول این زمان از ایشان مشاهده کردم، این است که آقا صادق همیشه سعی می‌کنند جزئیاتی را در هر مسئله ای کشف کنند که کمتر کسی به آن اهمیت می‌دهد یعنی فقط بر روی کلیات متمرکز نمی‌شوند و سعی می‌کنند جزئیات مهم را کشف کنند. همه کسانی که بر روی جزئیات تمرکز می‌کنند، یک سر و گردن از بقیه جلوتراند و بیشتر به تکامل می‌رسند.

همین نگاه به جزئیات باعث گردیده که آقا صادق راهنمای خوبی شوند و هنوز هم بر روی جزئیات تمرکز دارند که باعث پیشرفتشان شده و می‌شود. یکی دیگر از نکات مثبتی که آقا صادق همیشه رعایت می‌کنند، ورزش در روزهای جمعه است که همیشه روزهای جمعه حضور مستمر دارند و من تا به حال متوجه غیبت ایشان در پارک نشده‌ام. پس همه این نکات باعث گردیده تا کنگره۶۰ صادق عزیز را همیشه به عنوان یک نیروی خوب و خدمت‌گزار قبول داشته باشد و بتوانند در کنگره۶۰ حضور داشته باشند. من باز هم این جشن را خدمت خودشان، همسفرشان و همچنین راهنمای همسفرشان تبریک عرض می‌کنم و آرزو می‌کنم که این مسافر و همسفر جایگاه‌های خدمتی مختلفی را در کنگره۶۰ تجربه کنند. از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما ممنون و سپاسگزارم.

حضور کمک راهنمایان محترم همسفران جهت جذب رهجو

حضور کمک راهنمایان محترم مسافران جهت جذب رهجو

رهایی لژیون ویلیام وایت مسافر مسعود با راهنمایی کمک راهنمای محترم مسافر سینا

اهداء نشان 6 ماه رهایی مسافر عباس از لژیون هفتم توسط کمک راهنمای محترم مسافر صادق

سخنان کمک راهنمای محترم مسافر صادق در پنجمین سال رهایی:

خدا را شکر که امروز توفیق حاصل شد تا در کنار شما عزیزان این جشن را داشته باشیم، خیلی دوست داشتم تا پدر و مادرم نیز در این جشن حضور داشتند ولی متاسفانه نتوانستند در این جشن حضور داشته باشند. من در دوران مصرف پدر، مادر و همسفرم را خیلی اذیت کردم، ما روزهای تاریکی را پشت سر گذاشتیم، کسی که ظلمت اعتیاد را تجربه کرده باشد، روزهای تاریک را از نزدیک لمس کرده که چگونه می‌تواند روز به شب تبدیل شود. قطعاً در زندگی کار مثبتی انجام داده‌ام که خداوند کنگره60 را در مسیر زندگی‌ام قرار داده است، من به واسطه مشغله كاری که داشتم نمیتوانستم از شهر خارج شوم، ولی وقتی به واسطه یکی از دوستان با کنگره 60 نمایندگی هیدج آشنا شدم، وقتی ایشان از من پرسیدند که چگونه بود؟ من مانند کودکی که مادر خود را پیدا کرده باشد در پاسخ به او گفتم که خدا را شکر که من اینجا را پیدا کردم، خدا را شکر حس مثبتی که از اولین روز در من ایجاد شد تا به امروز آن حس وجود دارد، خدا را شکر خدمت و حضور در کنگره 60 برای من عادی نشده است، افتخار می‌کنم به خودم که خداوند توفیق داد تا از روز اول با کوچکترین خدمت‌ها شروع کرده و به این جایگاه برسم، از بنیان کنگره60 جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم که این بستر را فراهم کردند تا خانواده‌ها به رهایی و حال خوب برسند، یکی از آرزوهای من این است که تا لحظه‌ای که زنده هستم در کنگره60 حضور داشته باشم و بتوانم خدمت کنم، از راهنمای بزرگوارم دیده‌بان محترم آقای علی خدامی سپاسگزارم، ایشان در سفر اول و سفر دوم زحمت من را کشیدند، از ایجنت محترم نمایندگی آقا سینا متشکرم، جملات ایشان در زندگی من تاثیرات مثبتی را گذاشته است، خدا را شکر بابت وجود چنین افرادی که در کنگره60 بسیار زحمت می‌کشند.

در کنگره60 وقتی ما در دو راهی قرار داریم این انتخاب ما است که ما را به راه درست هدایت می‌کند، که بدون راهنما این امکان وجود ندارد، آقا صمد یکی از عزیزانی بود که من را راهنمایی کردند، از ایشان کمال سپاسگزاری را دارم، من از تک تک کمک راهنمایان نمایندگی زنجان آموزش گرفتم و از همه این عزیزان سپاسگزارم. از همسفرم متشکرم بابت صبری که در این مدت داشتند، کمک ایشان در کاری که دارم باعث شد تا من با فراق بال در کنگره60 حضور داشته باشم و بتوانم خدمت کنم، ممنونم بابت تحمل ایشان، خدا را شکر که من چنین همسفری دارم که بال پرواز من است، از همسفر کوچکم بهار عزیزم تشکر می‌کنم که انقدر مهربان و بخشنده است و باعث زیباتر شدن زندگی ما شده است آرزو دارم بهار عزیزم را با شال کمک راهنمایی ببینم، از راهنمای همسفرم خانوم یاسمن متشکرم بابت راهنمای‌هایشان که باعث شده‌اند زندگی ما توام با آرامش باشد، امیدوارم در تمام مراحل زندگیشان موفق و موید باشند. از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

در ادامه کمک راهنمای محترم همسفر یاسمن در مورد پنجمین سال رهایی کمک راهنمایی محترم آقا صادق و همسفر سهیلا افزودند:
سلام دوستان یاسمن هستم یک همسفر، بابت تجربه امروز خدا را شاکر و سپاسگزارم. آغاز دوره آزاد مردی را به آقا صادق، راهنمای بزرگوار آقای خدامی، همچنین به خانم سهیلای عزیز و بهار نازنین تبریک عرض می‌نمایم.
کسانی در کنگره حضور دارند که فقط حضور فیزیکی دارند و با کنگره نیستند و افرادی هم وجود دارند که شاید حضور پررنگ نداشته باشند ولی انگار در کنگره هستند. خانم سهیلا فعلا خدمت ثابتی ندارند و فقط یک جلسه می‌توانند در لژیون حاضر باشند و به خاطر شغلی که دارند باید به مسافرشان کمک کنند تا ایشان با خیال راحت و آسوده به لژیون و خدمت خودشان برسند. از نظر من این کار، خدمت خانم سهیلا در کنگره است و ایشان در خدمت‌ها سهیم هستند. امیدوارم هر دو به حس و حالی که مدنظرشان است برسند و خانم سهیلا در هر جایگاهی که خواسته قلبی دارند، جزو خدمتگزاران نمایندگی زنجان قرار بگیرند. از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید از همه شما سپاسگزارم.

همسفر سهیلا در جشن در مورد پنجمین سال رهایی مسافر خود کمک راهنمای محترم مسافر صادق افزودند:
سلام دوستان سهیلا هستم یک همسفر، خدای خودم را شکر می‌کنم که امروز در این جایگاه هستم و می‌توانم در پنجمین سال رهایی مسافرم حضور داشته باشم، قبل از همه از بنیان کنگره۶۰ جناب مهندس و خانم آنی و خانواده‌ی محترم ایشان تشکر می‌کنم که چنین بستری را فراهم کردند، از راهنمای مسافرم دیده‌بان محترم آقای خدامی و همینطور ایجنت محترم شعبه آقا سینا تشکر می‌کنم، از راهنمای مهربان خودم خانم یاسمن تشکر می‌کنم که در این مدت از ایشان توانستم آموزش بگیرم، از مسافرم تشکر می‌کنم امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشند و در آخر از دخترم بهار تشکر می‌کنم که همسفری خوب برای من و مسافرم بود. از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید متشکرم.

خدمتگزاران بخش سایت نمایندگی

عکاس: مسافر محمدرضا لژیون هفتم
تایپ: مسافر عرفان لژیون هفتم
ویراستار: مسافر محمدرضا لژیون هفتم
تنظیم و ارسال مطالب: مسافر مهرداد لژیون پنجم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .