English Version
English

وادی ها مثل سیر تکاملی انسان از دوران طفولیت هستند

وادی ها مثل سیر تکاملی انسان از دوران طفولیت هستند

چهارمین جلسه از دور سی و دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر، با استادی مرزبان محترم مسافر داوود، نگهبانی مسافر ولی الله و دبیری مسافر عباس با دستور جلسه "وادی پنجم و تأثیر آن روی من " روز سه‌شنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان داوود هستم یک مسافر، تشکر می‌کنم از لژیون خدمتگزار، لژیون هشتم که اجازه دادند من خدمت کنم و آموزش بگیرم، تشکر می‌کنم از نگهبان جلسه. 

دستور جلسه امروز وادی پنجم، وادی ها مثل سیر تکاملی انسان از دوران طفولیت هستند، چهار وادی اول وادی تفکر هست و به ما می‌فهماند که این راهی که آمدی راه درستی است و تا الان درست نبود الان آمدی در راه درست، از تفکر وادی اول و حساب و کتاب داشتن همه امورات در وادی دوم، به خویش فکر کردن وادی سوم تا گرفتن تمام مسئولیت‌ها در وادی چهارم، وادی پنجم می‌گوید به ما که از فعل به عمل تبدیل کنیم، چه چیز را؟ تمامی آموزش های کنگره را. خلاصه کلام وادی پنجم است، اینطور نباشد که در لفظ و کلام کنگره ای آتشین ولی در عمل هیچ تغییر در رفتار و کردار و اخلاق و باطن انجام نشده باشد، بنظر شخصی بنده  اعمال حج به کعبه رفتن است اعمال وادی ها هم به وادی پنجم هست در هر مقطعی چه سفر اول چه سه سال رهایی و غیره ..
اگرما منظور و مفهوم وادی پنجم رو نگیریم هر آموزشی بگیریم همه پوچ و بیهوده است، در وادی پنجم مطالب ماورائی و دنیای غیر خاکی و هفت بند برای سیر و سلوک و مراحل تکامل انسان موجود هست که بسیار ارزنده است، عبور از ضد ارزش ها و عملی کردن آنها، عبور از حرص، حسد و کینه عبور از منیت مباحثی هست که در وادی پنجم، وجود دارد.

مهمترین مسأله تمرین رها کردن رها کردن بدی ها، خوشحال شدن از خوشحالی دیگران، ناراحت شدن از غم دیگران، آن که جایگاهی دارد خوشحال شدن، کنترل خشم و رها کردن در لحظات عصبانیت،زیرا بعضی ها تنش های بیرون را نزد خانواده های خودشان میبرند، جواب سیلی را با خونسردی و سکوت دادن پیام اصلی کنگره است مخصوصا در سفر اول که شخص مثلاً پنج سی سی شربت روزانه دارد اما میخواهد به تمام مسائل بپردازد مانند خانواده ،شغل، جهالت و درگیری، غرور ، کارهای سنگین و غیره. نکته دیگر خودداری کردن در کاری که حس شک دارید انجام ندادن، خود داری از مسابقات ورزشی سنگین، خودداری از کارهای سنگین بدنی کاری و کشاورزی و ساختمانی، مرحله بعدی قناعت کردن در وادی پنجم باید عملی شود، صبر. کردن در عین آرامش، قضاوت، غیبیت، تجسس، اینها همه باعث میشود انرژی کم بیاریم در نتیجه شربت برای یک سفر اولی کارساز نمی باشد، مبحث بعدی پس انداز هست که مهندس با پس انداز تلورانس به ما آموزش می دهد، حتی از پس انداز نداشتن ما راهنما میفهمد که ما تلورانس داریم یا شربت قرض میگیریم، آخری هم مبحث ،رضا، تسلیم، توکل، رضایت یک مصرف کننده قبل کنگره آمدن اصلأ راضی نیست و از سنگ کوچه تا وزیر کشور از همه گله مند میباشد، بنده در دوران مصرف همیشه با  رییس اماکن و بهداشت و اصناف درگیری داشتم، ولی در سال ۹۸ برای من دسته گل آوردند زیرا  متوجه تغییر شرایط درونی و پیشرفت اخلاقی من شدند، در نهایت رهجویی که در معرکه گیری پشت سرویس بهداشتی و سیگار کشیدن در تجمع ده نفری شرکت بکند، رهایی نابی نخواهد داشت چونکه اگر راهنما ب شما گفت آب خالی به جای شربت مصرف کنید اگر گوش به فرمان راهنما باشید، درمان خواهید شد.

عکس: مسافر مسعود لژیون دوازدهم

تایپ: مسافر حمزه لژیون سیزدهم

تنظیم و ارسال گزارش: مسافر مسعود لژیون دوازدهم

۴ مرداد ماه ۱۴۰۱

نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .