English Version
English

ما باید همیشه مثل نیروهای نظامی در حال تمرین باشیم.

ما باید همیشه مثل نیروهای نظامی در حال تمرین باشیم.

نهمین جلسه از دوره ششم جلسات هماهنگی کمک راهنمایان و خدمتگزاران نمایندگی‌های خانم‌های مسافر، با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰ مهندس حسین دژاکام و دبیری کمک راهنما مسافر مریم در روز یکشنبه مورخ 2 مرداد ماه سال ۱۴۰۱ راس ساعت 11:۰۰ آغاز به کار نمود.


سخنان استاد:
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر. امیدوارم حال شما عزیزان خوب باشد، حال من هم بحمدالله خوب است.
در خصوص آمار و راندمان کنگره ۶۰ در جلسه اسیستانت ها صحبت کردیم که راندمان چگونه است؟ هر لژیون چه تولیدی داشته و چه تعدادی را به رهایی رسانده است؟ لژیون‌هایی که بعد از سه سال، کمک راهنما تحویل نمی‌دهند، باید خودشان پیشنهاد دهند که لژیونشان جمع شود. در غیر این صورت خود ما این کار را انجام می‌دهیم، چون مسئله زندگی و حیات انسان‌ها در میان است. این موضوع به این معنی نیست که آن‌ها انسان‌های خوب و بااستعدادی نیستند. ممکن است یک نفر در شنا استعداد داشته باشد و دیگری در کشتی! یک نفر در علم فیزیک استعداد داشته باشد و دیگری در موسیقی! این افراد در قسمت راهنمایی استعداد ندارند، شاید در آینده بتوانند مرزبان یا ایجنت خوبی باشند. این مسئله بسیار حائز اهمیت است و می‌بایست به آن عمل کنیم و تمام امورات کمک راهنمایان موردبررسی قرار گیرد.
من به اسیستانت راهنمایان گفتم؛ شما وظیفه‌تان است که به تمام لژیون‌ها سر بزنید و می‌توانید مستقیماً بدون واسطه ایجنت ها با راهنمایان صحبت کنید، با آن‌ها تماس بگیرید و وضعیت شاگردان را بررسی کنید، چون شما مسئول کمک راهنمایان هستید.
ما باید دست از ملاحظه‌کاری برداریم. ایجنت هایی که در شعب ملاحظه‌کاری می‌کنند و کارهای خلاف قانون را در نظر نمی‌گیرند، نتیجه و تولید خوبی نخواهند داشت. می‌دانید با این کار چه ضربه‌ای به کنگره زده می‌شود؟ من در حال حاضر در مدیریت کنگره مشکلی ندارم، مشکل برای زمانی است که من نباشم، آن موقع چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر خطا کنید من به شما تذکر می‌دهم. مهم لحن و چگونه برخورد کردن است. نمی‌توانیم حتی یک جلسه شعبه را به دست ایجنتی بسپاریم که رودربایستی می‌کند و خطاها را نمی‌بیند! ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان! اگر این‌گونه پیش برویم، پس از مدتی می‌بینیم که هیچ راندمان و تولیدی نداریم.
مسئله دیگر که در راندمان و تولید مؤثر است، ساعت کاری کنگره است. جلسات آقایان ۵ عصر شروع می‌شود و همه بعد از ساعت کاری خود فرصت شرکت در کلاس‌های کنگره را دارند؛ اما جلسات ما ۱۱ صبح و ۲ بعدازظهر تشکیل می‌شود. یکسری از افراد شاغل هستند و شرکت در کلاس‌ها برایشان سخت می‌باشد. مثلاً خانمی آرایشگر است و در اوج کار خود باید به کنگره بیاید! یا شخصی در اداره کار می‌کند و باید مرخصی بگیرد تا بتواند در کلاس‌های کنگره شرکت کند. ازاین‌جهت برای بهبود کیفیت راندمان کنگره، تصمیم گرفته‌شده است که یک جلسه از کلاس‌ها صبح و جلسه دیگر بعدازظهر تشکیل شود تا افراد زیادی بتوانند به کنگره بیایند.
ما جلسات نمایندگی کرمان را جمعه صبح برگزار کردیم و من برای آن به خانم مونا گفتم؛ که خودت باید بروی و آنجا را راه‌اندازی کنی؛ زیرا برای این کار به راهنمای قوی، توانا و مسلط نیازمندیم تا بتواند شعبه را بچرخاند. کسی که بتواند گوهر و خرمهره را از هم تشخیص دهد. ما دلمان می‌خواهد که به همه شما خدمت بدهیم، اما اگر هسته کرمان ضعیف پایه‌گذاری شود تا ۱۰ سال دیگر هم نمی‌توان آن را مستحکم نمود. برای نمایندگی هیدج هم به همین صورت است.
کرمان در حال حاضر حدود ۵۰ نفر عضو دارد و یکی از عوامل قدرت گرفتن نمایندگی کرمان این است که، در روز جمعه برگزار می‌شود، ولی مسائل دیگر ازجمله؛ مدیریت قوی در نمایندگی بسیار مؤثر می‌باشد.
کنگره به‌گونه‌ای است که شعار نمی‌دهد و تبدیل به الگویی جهانی می‌شود. در تمام جهان متخصصین حوزه اعتیاد می‌خواهند بدانند که ما چه‌کار کردیم؟ و اِلمان‌های ورزش، دارویی، جهان‌بینی، همسفران و... را چگونه کنار هم قرار داده‌ایم؟ در امریکا، اُکتبر هر سال گردهمایی بزرگی در خصوص اعتیاد برگزار می‌شود و متخصصین از آقای ویلیام درخواست کرده‌اند که در این گردهمایی حضورداشته باشند و در خصوص درمان و ریکاوری صحبت کنند. ایشان در آن گردهمایی شرکت می‌کنند تا سازوکار کنگره را گسترش دهند.

https://up.c60.ir/repository/22776/h3.jpg

ما باید همیشه مثل نیروهای نظامی در حال تمرین باشیم. نیروهای نظامی هرروز ۴ صبح از خواب بیدار می‌شوند، تمرین می‌کنند، تیراندازی می‌کنند و همیشه در حال خدمت و آماده‌باش هستند. ما هم می‌بایست این‌گونه عمل کنیم. همه کمک راهنمایانی که مجاز هستند، می‌توانند کار خود را شروع کنند. امیدوارم که در امتحان امسال افراد زیادی شرکت کنند و راهنمایان قوی و نیرومندی داشته باشیم‌. ما همیشه می‌خواهیم راندمان کنگره را بالا ببریم، برای این منظور در هر شهری هزینه‌های زیادی می‌پردازیم. افراد با قطار و هواپیما به کرمان می‌روند وبرمی گردند. در شهرهای دیگر هم به همین صورت است و ما باید از مرکز آن‌ها را حمایت کنیم.
بعضی وقت‌ها گذشت کردن در زمان حال مفید می‌باشد، اما در طولانی‌مدت بسیار ضرر دارد. برای مثال شخصی می‌آید که شربتش را ریخته و خمار روی زمین می‌لرزد. بهترین کار این است که به او شربت OT را بدهم، اما باید بگویم نه! تا بیاموزد که از شربت خود مراقبت کند و همین‌طور درسی برای دیگران باشد تا حساب کار دستشان بیاید! اگر از بی‌نظمی و قصور شاگرد بگذریم، تمام سیستم از بین می‌رود.
خوشبختانه اسیستانت ها به‌خوبی شکل‌گرفته‌اند و ایجنت های شعب می‌توانند در جلسات اسیستانت ها شرکت کنند و در جریان کار قرار بگیرند.
مسئله دیگر که باید به آن بسیار دقت کنیم، ورزش است! من در قدیم گفتم که سن افراد به سه بخش فیزیولوژی، روحی روانی و شناسنامه‌ای تقسیم می‌شود؛ اما اکنون در ایالات‌متحده سن را دو قسمت می‌دانند، سن تندرستی و سن شناسنامه‌ای! کسانی که ورزش می‌کنند، سن تندرستی، در آن‌ها ۲۵ سال کمتر است. برای مثال شخصی ۲۵ سال سن دارد، اما سن تندرستی‌اش ۴۰ سال می‌باشد، یا شخص ۳۵ ساله سن تندرستی‌اش ۵۰ سال می‌باشد! ورزش مسئله‌ای است که در کنگره بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
ورزش کنگره در پارک یک یا دو ساعت است. اما باید در خانه ورزش کنیم، استخر برویم تا از سلامتی کامل برخوردار شویم و شاگردان خود را به ورزش تشویق کنیم. بالا رفتن سن تندرستی از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. بعضی از افراد خیال می‌کنند، زمانی که سنشان بالا می‌رود کم‌تحرک می‌شوند، درست است! اما انسان‌های کم‌تحرک هستند که به‌سرعت کهن‌سال می‌شوند!
مسئله دیگری که باید در کنگره بیاموزیم این است؛ کسانی که می‌خواهند در کنگره بمانند و خدمت کنند، باید با دیگران دوستی و روابط سالم برقرار کنند، ایرادات خود را بپذیرند و سعی نمایند آن‌ها را اصلاح کنند.
در خصوص همسفران باید بگویم کسانی که بدون مسافر به کنگره می‌آیند تا سه ماه می‌توانند در جلسات عمومی شرکت کنند، اما نمی‌توانند لژیون انتخاب کنند. ما در کنگره شخص بی‌سواد را نمی‌پذیریم.
برای رهایی باید چهل سی دی آموزشی نوشته باشند، در غیر این صورت فقط قطع مواد می‌شوند تا چهل سی دی خود را بنویسند و بتوانند وارد سفر دوم شوند. راهنمایان باید دفاتر سی دی را چک کنند و مُهر بزنند. در این خصوص نباید ترحم کنید، چراکه مسئله جهان‌بینی لازمه رسیدن به درمان قطعی می باشد. در کنگره هر چیزی ذره‌ذره پدیدار می‌شود و در ادامه تبصره و قانون پیدا می‌کند.

https://up.c60.ir/repository/22776/h4.jpg

در مورد مسئله جونز، افراد تا به رهایی می‌رسیدند، راهنما می‌شدند، اما ممکن است چند سال دیگر امتحان داشته باشد. در لژیون جونز اگر افراد تا ۳ ماه کاهش وزن نداشته باشند، راهنما می‌تواند آن‌ها را از لژیون به مرزبانی معرفی کند.
مسئله‌ی دیگر استفاده کردن از D. SAP می‌باشد. اولین استفاده ما از D SAP برای رفع یبوست بود‌. برای این منظور به افراد گفتیم به‌صورت ناشتا یک تا دو قاشق D.SAP را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و میل کنند؛ اما بعد مسائل مختلفی پیش آمد، ما بر روی کرونا تست کردیم و بسیار نتیجه‌بخش بود. D.SAP بر روی قارچ‌ها و زگیل‌های تناسلی بسیار مؤثر می‌باشد، چراکه ضدویروس و ضدالتهاب است. اگر بعد از استخر دچار قارچ شدید، می‌توانید با D.SAP شستشو بدهید. همچنین استفاده از D.SAP برای سنگ صفرا و کبد بسیار مفید می‌باشد.
یکی از اعضا روزی پیش من آمد و گفت باید به بیمارستان بروم و سنگ صفرا خود را عمل کنم. به او گفتم صبح ناشتا و شب‌ها موقع خواب، از D.SAP استفاده کن. این کار را انجام داد و بعد از یک سال که به دکتر مراجعه می‌کند، موقع عکس‌برداری متوجه می‌شوند که سنگ کاملاً از بین رفته است. کسانی که سنگ صفرا دارند، اگر در طول یک سال از D.SAP استفاده کنند، به‌آرامی سنگ صفرا از بین می‌رود.
همچنین مصرف آن از پیشرفت سیروز کبدی و بزرگ شدن سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. پارسال توانستیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که امسال همگی از D.SAP برخوردار شوید. با توجه به اینکه در شرایط فعلی، هر چیزی قیمت آن چند برابر شده و قیمت سیب و انگور بسیار افزایش‌یافته است، سعی کردم قیمت‌ها را برای اعضای کنگره زیاد تغییر ندهم و قیمت آن را از ۳۲ هزار تومان به ۳۸ هزار تومان افزایش دادم. امیدوارم که بتوانیم‌ برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشیم‌.

مشارکت‌ها
مسافر ستاره کمک راهنما:

سلام دوستان ستاره هستم یک مسافر
یک‌ موضوع خیلی مهم این است که؛ زمانی که شما متد DST را راه‌اندازی کردید و کلاس‌های جهان‌بینی را گذاشتید، متوجه شدم زمان که پیش می‌رود چقدر شخصیتم درست شکل می‌گیرد. جاهای دیگر اگر فکر می‌کنند درمان اعتیاد سخت است و نمی‌توانند اعتیاد را درمان کنند، شاید متوجه نشدند اگر انسان راه درست زندگی کردن را یاد بگیرد، خودش می‌تواند مشکلاتش را رفته‌رفته حل نماید.
کاری که شما در حق ما کرده‌اید این است که راه صراط مستقیم را به ما آموزش داده‌اید و ما امروز خودمان توانستیم از پس‌ مشکلاتمان بربیاییم. این روش بسیار حرفه‌ای جواب داد و امروزه روانشناسی کنگره، در کل دنیا قوی عمل کرده است و من بابت تمام آموزش‌ها از شما تشکر می‌کنم.

https://up.c60.ir/repository/22776/h2.jpg

مسافر مونا دبیر شورای اسیستانت ها:
سلام دوستان مونا هستم یک مسافر:
چند نکته از جلسه اسیستانت ها که شما عنوان کردید، خدمت همه اعضا اطلاع می‌دهم.
ما برای شروع هفته قبل تعطیلات شعبه آکادمی و رز شروع ساعت کارگاه به ساعت 16:00 تغییر کرد که انشالله بعد از تعطیلات در تمامی شعب اولین روز کاری در کنگره در هفته اول تغییر ساعت کاری انجام می‌شود.
در رابطه با OT هم قرار بر این شد، جدولی تهیه شود از اسامی کلینیک‌های موجود و کنار درب OT نصب شود که تازه واردین خودشان با توجه به ساعت کاری که دارند و محل سکونت و مسائلی که در ذهن دارند خودشان کلینیک موردنظرشان را انتخاب کنند.
کمک راهنماهای، شال نارنجی‌ها خصوصاً کمک راهنماهای لژیون تازه واردین شال مغز پسته‌ای روی لژیون همسفر ها تأکید ویژه‌ای داشته باشند، مثلاً مسافر باشد که همسرش مصرف‌کننده نیست، می‌بایست از همسفر خود دعوت کند که بیاید و در گروه همسفران حاضر شوند تا هم‌زبانی و آرامش بیشتری در خانواده‌ها حاصل شود.
جناب مهندس اجازه دادند، همسفرانی که به رهایی نرسیده‌اند و مدت کمی از حضورشان در کنگره می‌گذرد و قانون چهل سی دی را اجرا نکرده‌اند به‌دلخواه خودشان از مقنعه سفید استفاده بکنند یا نکنند. افراد حاضر در لژیون کاهش وزن سی‌دی‌هایی که مربوط به ساختمان جسم و اضافه‌وزن را باید بنویسند تا هنگام رهایی تحویل جناب مهندس بدهند و همچنین در مورد خدمتگزارها اعلام نمودید به آقایان بالای ۱۰۰ کیلو و به خانم‌های بالای ۹۰ کیلو خدمت داده نشود.
و افراد بعد از سه ماه که در پروسه کاهش وزن شرکت کردند، اگر موفق به کاهش سه کیلو از وزن خود در طی سه ماه نشوند، کمک راهنما می‌تواند رهجو را به مرزبانی ارجاع بدهد و این جزء موارد انضباطی به‌حساب می‌آید.
در مورد همسفران و مسافران، یک همسفر که با مسافر خود سفر خود را آغاز می‌کند، اگر مسافر در نیمه‌های سفر، همسفر خود را رها کرده و دیگر به کنگره نیاید درحالی‌که همسفر بخش عظیمی از سفر خود را سپری کرده، مثلاً حدوداً ۳۵ سی دی نوشته است و رهایی‌اش نزدیک است می‌تواند مانند سایر اعضا از جناب مهندس رهایی خود را دریافت کند.

با اجازه جناب مهندس آقای محمد را به‌عنوان کمک راهنمای جدید شعبه شیروان معرفی می‌کنم، انشالله ایشان لژیون خود را به‌زودی بازکرده و خدمت خود را شروع می‌نمایند.


مسافر محمد ایجنت نمایندگی میخک:
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر:
خیلی خوشحالم که در این جلسه حضور دارم در روزهای شنبه و چهارشنبه در شعبه جلسات برگزار می‌شود و پنجشنبه‌ها هم در پارک حضور داریم، ۳۸ نفر پذیرش تازه واردین داشته‌ایم، امیدوارم بتوانیم نیرو اضافه کنیم و به کار خود ادامه دهیم.

https://up.c60.ir/repository/22776/h5.jpg

مسافر مرجان اسیستانت سیگار:
سلام دوستان مرجان هستم یک مسافر.
آقای مهندس از شما تشکر می‌کنم که اجازه دادید و راه باز شد که همسفران آقای خانم‌های مسافر بتوانند در جلسات شرکت کنند. پسر من نزدیک به دو ماه است در شعبه آکادمی حضور دارد و من تغییرات را در ایشان می‌بینم. او به‌شدت عشق به خدمت در این راه را، پیداکرده و حس و حال عجیبی دارد و هدفمند برای خدمت کمک راهنمایی تلاش می‌نماید.

مسافر الناز اسیستانت OT:
سلام دوستان الناز هستم یک مسافر.
این ماه ما نامه‌های تعطیلات تابستانی را داشتیم و با آموزش‌های شما و همفکری خانم مونا خیلی عالی این برنامه‌ریزی انجام شد از تمامی کمک راهنماها و خدمتگزارها که همکاری بسیار خوبی داشتند، کمال تشکر را دارم خداراشکر زمانی که ساعات کنگره تهران تغییر پیدا کرد، کلینیک‌ها هم با ما همکاری بسیار خوبی داشته‌اند.
و از شما تشکر می‌کنم انتخاب کلینیک برای تازه واردین بر عهده خودشان قرار داده شد و این امر، کار افرادی را که از اطراف تهران می‌آیند را راحت‌تر می‌نماید.

تایپ: کمک راهنما مسافر مریم و کمک راهنما مسافر سارا _ نمایندگی یاس
ویرایش: کمک راهنما همسفر راضیه_ لژیون هفدهم_ نمایندگی یاس
بازبینی: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی خانم‌های مسافر

ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .