English Version
English

اگر تو، تلاش، کوشش و تزکیه کنی و در مسیر درست قدم برداری، نیروهای الهی قطعاً کمکت می‌کنند

اگر تو، تلاش، کوشش و تزکیه کنی و در مسیر درست قدم برداری، نیروهای الهی قطعاً کمکت می‌کنند

پانزدهمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی_خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی رز، با استادی مسافر معصومه کمک راهنما، نگهبانی مسافر نگین و دبیری مسافر رویا با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» روز سه‌شنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان معصومه هستم یک مسافر.
دستور جلسه این هفته «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» است. عنوان وادی چهارم «در مسائل حیاتی مسئولیت دادن به خداوند یعنی سلب مسئولیت از خویشتن» است. ما، در اکثر مواقع، راهی پیدا می‌کنیم تا بگوییم که همسرمان باعث شد تا من مصرف‌کننده شوم و یا پدر و مادرم مرا درست تربیت نکردند، در محله خوبی بزرگ نشدم و یا در انتخابم دقت نکردم که به اینجا رسیدم، پس همه مقصر هستند. در کنگره یاد گرفتم که نباید مسئولیت خود را گردن دیگران بیاندازم، چون خودم باعث به وجود آمدن شرایط فعلی‌ام شده‌ام.
انسان همیشه راه گریز پیدا می‌کند که مثلاً من می‌توانستم فرد خوبی باشم، اگر خدا می‌خواست و کمک می‌کرد . حال چرا خدا برایم این کار را انجام نداد؟ اگر می‌خواست، من در یک خانواده خوب بزرگ می‌شدم، اگر خدا می‌خواست من مصرف‌کننده نمی‌شدم!
چرا این را می‌گفتیم؟ چون قدرت مطلق را نمی‌شناختیم و فقط به این فکر می‌کردیم که خداوند مثل غول چراغ جادو، هر چیزی که می‌خواهیم باید برایمان انجام دهد. مثل‌اینکه من مدت‌ها از اشخاص مختلف قرض کردم، خورده و خوابیده‌ام و بدهی بالا آورده‌ام. من مدام چک کشیده‌ام و حالا موعد چک ها رسیده و چون نمی‌توانم بدهی‌ام را تصفیه کنم، به خدا می‌گویم خدایا بیا به من کمک کن، تو چه خدایی هستی که به من کمک نمی‌کنی؟ برای چه مرا خلق کردی و به من کمک نمی‌کنی و دست مرا نمی‌گیری، مگر من بنده تو نیستم؟ فکر می‌کنم که خداوند الان یک کیسه پول از آسمان به زمین پرت می‌کند و من بدهی‌ام را می‌دهم.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-07-01%20at%204.50.20%20PM.jpeg


وادی چهارم به من می‌گوید تو نمی‌توانی در مسائل حیاتی؛ مسئولیت خودت را به گردن خداوند بیاندازی. مسئول یعنی کسی که از او سؤال می‌شود. اگر من مسئولیت مادر بودن را قبول کرده‌ام، باید پاسخگو باشم. در زمان اعتیاد، در شب‌های قدر و ماه رمضان، فکر می‌کردم اگر تا صبح نشسته و دعا بخوانم، خداوند دعای مرا مستجاب می‌کند و من از اعتیاد رهایی پیدا می‌کنم. این وادی به من می‌گوید تو می‌خواهی به سمت راست بپیچی، اما راهنمای سمت چپ را زده‌ای. وقتی‌که من راهنمای سمت چپ را زده‌ام، ماشینی که از سمت راست می‌آید، متوجه نیست و من تصادف می‌کنم.
در اینجا مطرح می‌شود که اگر تو، تلاش، کوشش و تزکیه کنی و در مسیر درست قدم برداری، نیروهای الهی قطعاً کمکت می‌کنند. در ادامه، مراحل تکاملی نفس را به من یاد می‌دهد و می‌گوید نفس آن چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند و خواسته دارد؛ چه در صور پنهان و چه در صور آشکار، چه معقول و چه نامعقول. نفس معصومه، معصومه را تعیین موجودیت می‌کند نه شخص دیگری.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-07-01%20at%204.49.18%20PM.jpeg


در مورد انسان، گفته‌شده است که نفس خواسته دارد که هم معقول و هم نامعقول است و من هر چه از این خواسته‌های نامعقول دور شوم و در صراط مستقیم قدم بردارم، می‌توانم مراحل تکاملی نفس را به‌خوبی بالا ببرم. پایین‌ترین مرحله تکاملی نفس، نفس اماره است که در این مرحله، هر کار نامعقولی هم که انجام می‌دهم، پشیمان و ناراحت نیستم.
درزمانی که خودمان مصرف‌کننده بودیم، خیلی از کارها را انجام می‌دادیم، ولی برایمان عادی بود و اصلاً ناراحت نمی‌شدیم. در ادامه می‌گوید؛ اگر از این مرحله گذر کردی و توانستی در صراط مستقیم حرکت کنی، وارد نفس لوامه می‌شوی؛ نفسی که سرزنش کننده است. بیشتر ما در مورد مصرف مواد به این مرحله نفس لوامه رسیده‌ایم، چراکه خودمان از مصرف‌کننده بودنمان ناراحت شده‌ایم. مرحله بعد، نفس مطمئنه است. وقتی درست حرکت کنم، به نفس مطمئنه می‌رسم.
در کنگره ۶۰، کسانی که خوب حرکت می‌کنند و به درمان می‌رسند، قطعاً در مصرف مواد مخدر، به نفس مطمئنه رسیده‌اند. افراد خاص و نادری هستند که به این مرحله نفس مطمئنه می‌رسند. زمان زیادی باید سپری شود تا من از خواسته‌های نامعقول خود جدا شوم و بتوانم در مسیر درست حرکت کنم، امیدوارم که بتوانیم این کار را به‌درستی انجام دهیم.

آزمون نهم از دوره پنجم آزمون های داخلی آمادگی کمک راهنمایی سال 1401

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-07-01%20at%204.51.09%20PM.jpeg

لژیون های ویلیام وایت

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-07-01%20at%204.52.29%20PM.jpeg

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-07-01%20at%204.53.12%20PM.jpeg

تایپ: مسافر لیلا- لژیون یکم –نمایندگی رز
ویرایش: همسفر مریم لژیون بیست و یکم - همسفر سولماز کمک راهنما -نمایندگی رز
بازبینی: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی نمایندگی رز
ارسال: مسافر مهرانا
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .