English Version
English

پذیرش مسئولیت راه حل خروج از مشکلات

پذیرش مسئولیت راه حل خروج از مشکلات

سیزدهمین جلسه از سری دوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰؛ نمایندگی اردستان با استادی مسافر پیام و نگهبانی مسافر احمد و دبیری مسافر مجتبی با دستور جلسه " وادی چهارم و تاثیر آن روی من " چهارشنبه ۸ تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.


خلاصه سخنان استاد:
برای رسیدن و فهمیدن وادی چهارم لازم و ضروری است که ما سه وادی قبلی را از وادی اول گرفته که همان تفکر است تا این وادی به خوبی در وجود خود بنا کرده باشیم و آگاهی کاملی از سه وادی قبل داشته باشیم تا بتوانیم وادی چهارم را به مراتب دانایی خود اضافه کنیم.


وادی چهارم یک راه برون رفت از مشکل برای کسانی است که به واسطه تخریب های گذشته، امروز درگیر یک سری از مشکلات هستند. اما به شرطی که بپذیرند که عامل اصلی در به وجود آمدن تمام این مشکلات خود آن‌ها هستند و دیگران را در به وجود آمدن این مشکلات سهیم و مقصر نداند. اگر می‌خواهند که حل مشکل کنند، اول باید مشکلات خود را از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین جدا و اولویت بندی کنند و برای حل آنها اول خودشان حرکت کنند و بعد از خداوند توکل و یاری طلب کنند.


اما لازمه این‌که خداوند یاری‌گر ما در حل مشکلات بشود، این است که شخص از مرتبه نفس اماره که پائین ترین مرحله نفس در انسان است به نفس لوامه یا سرزنش کننده رسیده باشد و اگر بتواند در مرحله نفس مطمئنه قرار بگیرد دیگر جهات بسته ای برای او وجود نخواهد داشت.


در این وادی یاد می‌گیریم که نباید مسئولیت کارها و اشتباهات خود را به خداوند بسپاریم، بلکه باید مسئولیت کامل را خودمان بپذیریم و بر عهده بگیریم. سپس در راستای حل مسایل خود از مسیر درست و در صراط مستقیم حرکت کنیم. مشکلات خود را در طول زمان و یکی،یکی برطرف کنیم. سعی و تلاش کامل انجام دهیم و آن‌چه در توان داریم را به کار بریم. در این صورت خداوند و نیروهای مثبت و الهی نیز به یاری و کمک ما خواهند آمد.

عکس: همسفر محمد لژیون چهارم
تایپ: مسافر مجتبی لژیون پنجم
تنظیم و ارسال: مسافر کمال لژیون دوم 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .