English Version
English

پس‌انداز؛ یک علم است

پس‌انداز؛ یک علم است

سیزدهمین جلسه لژیون سردار از دوره دوم همسفران نمایندگی حر، با دستور جلسه «پس‌انداز» با استادی پهلوان همسفر نرگس نگهبانی همسفر زهرا و دبیری همسفر فرخنده در ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه هفتم خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
خلاصه سخنان استاد:
تبریک عرض می‌کنم  به همه اعضا لژیون سردار شعبه حر، ان‌شالله در ادامه در قسمت همسفران این شعبه حتما پهلوان  خواهید داشت.
به نظر من پس انداز یک علم و یک پله است که باید آموزش ببینیم و انجام بدهیم، ما در کنار پس انداز بسیاری از مطالب مثل قناعت کردن و از کمترین امکانات بیشترین بهره را بردن، قوی شدن، اعتماد بنفس داشتن و… را آموزش می‌گیریم؛ شاید اگر من پس انداز نمی‌کردم،نمی‌توانستم این جایگاه را تجربه کنم.

آقای مهندس همیشه  از چگونه پس انداز کردن و در چه راهی خرج کردن آن و در رابطه با منابع مالی صحبت کرده‌اند.
دستور جلسات ماهانه لژیون سردار مثل دنور، پهلوان، عضویت لژیون سردار همه برای نشان دادن راهکار به ما هستند و تجربیاتی را در اختیار ما می‌گذارند که بدانیم پهلوان‌ و دنور چه کسانی هستند؟ و این افراد از تجربیات خود بگویند.
شما کار بسیار بزرگی انجام‌ می‌دهید، گذشتن از مال بسیار سخت است و بستگی به بزرگی نفس ، علم، دیدگاه و وسعت دید دارد.
تاسیس دانشگاه شاید بیست سال در فکر آقای مهندس بوده  که امروز تحقق پیدا کرده است این از وسعت دید ایشان است.
من آرزو می‌کنم در سال ۱۴۰۱ هم بتوانم جایگاه پهلوانی را تمدید کنم، این دومین سال است که با مسافرم در این جایگاه هستیم؛ سال اول مسافرم و سال دوم که مهندس اجازه دادند خانواده‌ها شرکت کنند من توانستم به این جایگاه نائل شوم و در ادامه دوست دارم‌ میلیاردی فکر کنم چون؛ همیشه  چیزی را که خواستم تلاش کردم و اتفاق افتاده است؛ شما هم جایگاه بالاتری را بخواهید، خواسته مهم است،  در کنار آن تلاش و کوشش هم باید وجود داشته باشد.
سال اول خدمت مالی برای من؛ یک میلیون تومان بود و بعد پنج میلیون تومان، بعد شش میلیون تومان بعد آن دنوری و در نهایت پهلوانی؛ می‌خوام بگویم از کجا به کجا رسیدم قدم برداشتم، حرکت کردم و تلاش مستمر داشتم، وعده خداوند دروغ نیست، هر قدمی که برداشتم حالم بهتر شد؛ خداوند می‌فرمایند دست بندگان من را بگیر تا من دستت را بگیرم، وقتی در این‌مسیر قرار گرفتم‌ انگار دست خداوند روی شانه‌های من بود، وقتی که به بندگان خدا کمک کنی و در مسیر درست حرکت کنی می‌توانی دست خداوند را روی شانه‌های خودت احساس کنی و آنگاه احساس قدرت کنی، تا وقتی به این باور نرسیم که؛ خدمت به خلق چقدر ارزشمند است نمی‌توانیم حال خوش را تجربه کنیم.
خداوند به همه ما قدرت داده است، به یکی بیشتر به یکی کمتر که برای تکامل من است؛ برای اینکه درست استفاده کنم و زندگی خود را بهتر کنم؛ مالی که به من داده یک امانت است که ان‌شاالله امانتدار خوبی باشم؛ مال بنده‌ای است که در مال من گذاشته شده و من دستی از طرف خدا به طرف او می‌شوم.
کنگره کارهای بزرگی انجام می‌دهد مثل تاسیس دانشگاه و  آزمایشگاه‌های مدرن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها؛ ما افتخار این را داریم که خدمتگزار هستیم؛ علم کنگره به جایی رسیده است که ملاقات کنندگان آقای مهندس، از قشر پزشکان هستند و از راهنمایی‌های ایشان بهره می‌برند.
ما افراد زیادی را دیدیم که بعد از بخشش پشیمان هستند اما در کنگره چنین چیزی نیست! افراد زیادی پیش آقای مهندس می‌روند و التماس می‌کنند که پهلوان شوند، کجای دنیا  چنین چیزی را دیده‌اید؟
کسانی‌ که در این مسیر قرار گرفتند  اسمان قوی داشته‌اند و به فرمان عقل نزدیک شده‌اند.

چکیده مشارکت اعضا لژیون سردار
سلام دوستان انسیه هستم همسفر
روزهایی که لژیون سردار داریم را دوست دارم زیرا سرشار از انرژی است و انسان‌هایی‌‌ که خدمت می‌کنند.
  بارها آقای مهندس فرمودند: پرونده اعتیاد بسته و مشکل اعتیاد در کنگره حل شده‌ است و اکنون بر روی درمان بیماری‌ها ، در آزمایشگاه یا در دانشگاهی که برای تاسیس آن برنامه ریزی می‌کنند، کار می‌کنند ان‌شاالله هرچه زودتر دانشگاه کنگره تاسیس شود و این علم‌ جهانی شود.
دستور جلسه امروز پس‌انداز است، من امروز کتاب عشق را نگاه می‌کردم که پس انداز را خیلی زیبا توضیح دادند (اگر ما بخواهیم از اضطراب و بسیاری از نگرانی‌ها دور شویم، یکی از پله‌هایی که به ما کمک می‌کند تا به آرامش برسیم و مراحل سخت را پشت سر بگذاریم، پس‌انداز است؛ زندگی فراز و نشیب‌های زیادی دارد با پس‌انداز می‌توان هرچند کم، نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات داشته باشیم) اما تا زمانی که این کار را انجام ندهیم و لمس نکنیم نمی‌توانیم اهمیت پس‌انداز را درک کنیم؛ من در گذشته اهل پس‌انداز نبودم و هر پولی که داشتم را خرج می‌کردم؛ اما از زمانی که وارد لژیون سردار شدم، هر چقدر کم باز هم پس‌انداز می‌کنم، ان‌شاالله بتوانم خیر و برکاتش را هم درک کنم.
ما دو نوع پس‌انداز داریم، مادی و معنوی؛ همانطور که ما از لحاظ مالی خود را قوی می‌کنیم، بایستی از نظر معنوی با خواندن کتب و گوش کردن سی‌دی‌ها و انواع مطالبی که می‌توانیم در کنگره و خارج از کنگره آموزش بگیریم بار معنو‌ی‌ خود را بالا ببریم. ان‌شالله به آن نقطه برسم که از نظر مادی و معنوی خودم را ارتقاء بدهم و از خدمتگزاران کنگره باشم.
آقای مهندس فرمودند: در عین حال که این مرحله را طی می‌کنید به فرزندان‌ خود هم آموزش دهید زیرا آن‌ها از پدر و مادر همه چیز را یاد می‌گیرند؛ پس انداز تک‌تک ما اعضای لژیون سردار، می‌تواند به رشد و ارتقاء کنگره کمک کند.

سلام دوستان سمیرا هستم  همسفر
همیشه در لژیون سردار بودن یک توفیق است.
چیزی که برای من بعد از لژیون سردار پررنگ بوده و همیشه با تمام وجود لمس کردم، این بود که خیلی راحت حکمت بیشتر مسائل را متوجه می‌شوم؛ این لطف پروردگار است که حجاب‌ها از جلوی چشم انسان برداشته می‌شود و شما می‌توانید حقیقت موضوع را با تمام حس و مولکول‌های بدن احساس کنی و این خیلی مبارک است.
قشنگی لژیون سردار به این است که وجود را مبارک، دل را روشن، حس را قوی می‌کند و قدرت را با تمام وجودت احساس می‌کنی.
هیچ برنامه‌ریزی برای سال بعد انجام ندادم و از خداوند خواستم که خودش برای من بهترین‌ها را رقم بزند چون می‌دانم از آن چیزی که خودم می‌خواهم خیلی فراتر خواهد بود؛ اگر خواسته‌ شما این  باشد که از خداوند بخواهید برای شما بهترین‌ها رقم بخورد، دقیقا همین اتفاق خواهد افتاد.
زیاد بخواهید، سیستم کنگره ۶۰ آنقدر قوی است که به تک تک شما این قدرت و شهامت را بدهد که از تمام وجود، از چیزی که برای شما ارزشمند است به راحتی عبور کنید و ببخشید.

سلام دوستان اکرم هستم همسفر
در بحث انسان‌شناسی می‌گویند: انسان تنها موجودی است که می‌تواند خودش را بازسازی کند؛ همه موجودات یکبار خلق می‌شوند، اما انسان موجودی است که می‌تواند یک بار دیگر متولد شود؛ این تولدهای کنگره ۶۰ با تولد در شناسنامه خیلی فرق می‌کند؛ حال خوب شما و حس خوبی که به جمع داديد، یک آفرینشی است که باید بگردیم و آن را پیدا کنیم این نوع نگرش را کنگره ۶۰ به من داده است؛ انسان برای خلق خودش حتما باید آگاهی را بالا ببرد واین را در کنگره با سی‌دی و لژیون آموزش می‌گیریم و این آگاهی به انسان اعتماد به نفس می‌دهد و می‌تواند حال ما را خوب کند و در کنارش ما می‌توانیم حال دیگران را خوب کنیم.
خداوند را شکر که این بستر را پیدا کردیم و هر روز چیزهای بهتری را آموزش می‌گیریم؛ من خیلی اهل پس‌انداز هستم اما امروز یاد گرفته‌ام برای کمک کردن به دیگران حساب دیگری باز کنم، از امام سجاد می‌پرسند؛ زندگی گوارا یعنی چه؟ ایشان می‌فرمایند: زندگی گوارا یعنی این‌که هم خودت رشد کنی هم موجب رشد دیگران شوی.
همه این حرف‌ها را در کنگره۶۰ با تمام وجودم درک کردم.
گروهی از خواسته‌های ما معقول و برای ما عزیز هستند و اگر بتوانیم از آن‌ها بگذریم، می‌توانیم جایگزین دیگری پیدا کنیم و دیگران را هم شاد کنیم.
یک نفر سفر حج خود را فروخت و  چند زندانی را آزاد کرد، این آموزش است؛ خواسته‌‌ای که برای آن سال‌ها تلاش کردیم و حالا که باید به آن برسیم، به خاطر دیگران از آن بگذریم؛ این کار علم و آگاهی عمیقی می‌خواهد و این آگاهی‌ها را ما در کنگره  آموزش می‌گیریم.


سلام دوستان فاطمه هستم  همسفر
امروز حس من خیلی خوب است و انرژی خیلی بالایی دارم و بسیار مشتاق دیدار پهلوان و شرکت در لژیون سردار بودم؛ هر روز به خاطر حضورم در کنگره  خدا را شکر می‌کنم، واقعا بیرون از کنگره نمی‌شود زندگی کرد همه حال خراب هستند. قسمت فیزیولوژی مغز آدم‌هایی که اهل پس‌انداز هستند، با آدم‌های دیگر متفاوت است.
خانواده من اهل پس‌انداز نبودند اما من همیشه پول داشتم چون خواسته‌های من طلایی بودند یعنی‌ چیزی را که می‌خواستم باید آن را تهیه می‌کردم حتی زمانی که می‌خواستم ازدواج کنم از پس‌انداز خودم جهیزیه‌ تهیه کردم و آن‌ها را خیلی دوست دارم زیرا خودم زحمت خریدشان را کشیده‌ام.
بعد از ازدواج‌ مسافرم مصرف‌کننده شد، آن زمان شروع کردم به طلا خریدن هر پولی را که داشتم، طلا می‌خریدم؛ همیشه می‌گفتم: پول شاید نتواند درد من را درمان کند اما از غم دل من کم می‌کند؛ آقای مهندس وقتی گفتند: چه کسی می‌تواند عضو لژیون مالی شود من سریع اعلام آمادگی کردم، چون پس‌انداز داشتم، دنوری هم همین‌طور، آن‌قدر پس‌انداز می‌کنم که ان‌شاالله پهلوان شوم.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر 
ان‌شاالله به خیر و برکت قدم‌های شما به زودی یک پهلوان از شعبه حر تا زمان جشن گلریزان خود را معرفی کند.
من زمانی که وارد کنگره شدم اوضاع مالی‌ام در حد صفر بود چون هر کسی که مسافر دارد، اوضاع مالی خوبی ندارد و وقتی به کنگره می‌آییم به قول معروف کفگیر به ته دیگ خورده است؛ پس از ورود آموزش‌ها را دریافت ‌کردم؛ با گرفتن آموزش‌ها و صحبت‌های آقای مهندس که در بیشتر سی دی‌ها عنوان می‌کنند که چگونه پس انداز کنیم و امور مالی خود را درست کنیم خدا را شکر من هم گوش دادم و کاربردی کردم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم دنور شوم.

ضبط صدا: همسفر عاطفه لژیون پانزدهم کمک راهنما همسفر سمیرا
تایپیست: همسفران:فرحناز، فرخنده، صالحه، مریم، سمیرا، معصومه

ویراستاری: همسفران: عاطفه معصومه، فرحناز

عکاسی و ارسال: همسفر زهرا لژیون دوازدهم کمک راهنما همسفر فاطمه

لژیون سردار همسفران نمایندگی حر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .