English Version
English

قوانین را بدانیم تا از نعمت زندگی لذت بیشتری ببریم

قوانین را بدانیم تا از نعمت زندگی لذت بیشتری ببریم

سیزدهمین جلسه از دوره دهم کارگاه‌های آموزشی - خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی میخک مشهد، با استادی مسافر مریم، نگهبانی مسافر مهری و دبیری مسافر فرشته، با دستور جلسه «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» روز شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۵:۰۰ آغاز به کار نمود.
سخنان استاد:
سلام دوستان مریم هستم یک مسافر
خدای مهربان را شاکر هستم که به من توفیق داد در این جایگاه قرار بگیرم تا خدمت کنم و آموزش بگیرم. عنوان دستور جلسه امروز «وادی چهارم و تأثیر آن روی من» می‌باشد.
همه ما در کنگره یک هدف مشترک داریم، آن هم رسیدن به رهایی و تعادل است، بدین منظور که جسم، روان و جهان‌بینی ما بایستی هم‌زمان باهم به تعادل برسند. ما می‌دانیم که اگر جهان‌بینی‌مان به تعادل نرسد؛ یعنی اگر تفکرات، دیدگاه و نگرش فرد مصرف‌کننده از حالت افیونی خارج نشود، هرگز درمان اعتیاد اتفاق نخواهد افتاد.
چهارده وادی کنگره ۶۰، جایگاه خاصی در جهان‌بینی و تغییر نگرش ما دارند، این وادی‌ها قوانینی هستند که چه بخواهیم و چه نخواهیم، در جهان حاکم اند، پس به نفع ماست که این قوانین را بدانیم تا از نعمت زندگی لذت بیشتری ببریم.
وادی چهارم به مامی گوید: «درمسائل حیاتی به خداوند مسؤوليت سپردن، یعنی سلب مسؤوليت از خویشتن»
گاهی ما انسان‌ها بیشترین بار مسوولیت هایمان را گردن خداوند می‌اندازیم، شاید این جمله را زیاد شنیده باشیم که تقدیر من هم این بوده است. گفتن این جمله یعنی باورهای ما این‌گونه شکل‌گرفته است که اگر امروز درهرنقطه ای هستیم، خواست و مشیّت خداوند بوده و هست.
این طرز فکر باعث می‌شود که اگر شرایط بر وفق مراد نباشد، بنشینیم و نظاره‌گر باشیم تا خداوند برایمان کاری انجام دهد، و تصور می‌کنیم این خداوند است که باید برای درمان اعتیاد من اقدام کند و نواقص شخصیتی‌ام را برطرف نماید. در نهایت اسم این رفتار را ایمان و توکل به خدا نیز می گذاریم؛ درصورتی‌که هرگز این دیدگاه درست نیست.
همه ما که در این مکان نشسته‌ایم، ابتدا بایستی مسؤولیت اعتیادمان را به عهده بگیریم. اگر به کنگره آمده‌ایم تا درمان شویم؛ یعنی پذیرفته‌ایم که خودمان با دست خودمان به دام اعتیاد افتاده‌ایم. اگر قرار باشد این مسؤولیت را گردن خداوند و دیگران بیاندازیم، هرگز درمان اعتیاد اتفاق نخواهد افتاد.
حال این ایده و دیدگاه را باید در مورد تمامی مسائل زندگی‌مان به کار ببریم، یعنی ابتدا مسؤولیت کارهایمان رابپذیریم، سپس لنگر کشتی را بکشیم و حرکت کنیم. تنها دراین صورت می‌توانیم روی کمک خداوند و یا نیروی مافوق حساب کنیم.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-06-28%20at%208.48.39%20PM.jpeg

بایستی بدانیم انسان هیچ نیست مگر سعی، تلاش و کوشش خود، چراکه خداوند به او قدرت اختیار داده است و او تنها مخلوقی است که قدرت اختیار و انتخاب دارد.
این خود ما هستیم که راه شرّ یا خیر، راه درست و یا راه غلط را انتخاب می‌کنیم، شاید گاهی وجود این دوراهی‌ها در زندگی باعث رنج انسان شوند، امّا اگر عمیق‌تر فکر کنیم درمی‌یابیم که اگر قرار بود زندگی انسان نیز مانند فرشتگان و ملائک، طبق یک برنامه از پیش تعیین‌شده می‌بود؛ دیگر قدرت اختیار انسان جایگاهی نداشت، و رشد و تعالی و رسیدن به تکامل، دیگر نمی توانست هدف خلقت انسان باشد.
اگر امروز نمی‌توانیم حدّ و مرز مسؤولیت‌های خودمان را از خداوند تشخیص دهیم، یعنی به‌خوبی خدا را نشناخته‌ایم، همین عدم شناخت باعث شد که سال های زیادی از عمرمان بی‌ثمر بگذرد و ما در اعتیاد و نواقص شخصیتی خود باقی بمانیم.
نکته‌ای که وجود دارد این است که شناخت خداوند درگرو شناخت انسان است، یعنی ابتدا باید خودمان را خوب بشناسیم. اگر روزی بتوانیم این شناخت را به دست آوریم، بدون تردید خداوند و نیروی نظام دهنده هستی را نیز خواهیم شناخت و هرچقدر این نیرو رابیشتر و بهتر بشناسیم، ‌تغییرات بزرگ‌تری در جهت مثبت در زندگی خود ایجاد خواهیم کرد.
بنابراین دروادی چهارم بلافاصله بعد از مطرح‌شدن عنوان وادی، درمورد شکافتن انسان صحبت می‌شود که شامل دو بخش است، هسته جسم و هسته خارجی انسان.
یا به زبان ساده تر بخش اول جسم انسان و بخش دوم آن چیزی است که بعد از مردن از انسان باقی می‌ماند و به بُعدهای بعد انتقال می‌یابد. پس انسان یک موجود فانی نیست، بلکه ماندگار است. همچنین دراین وادی در مورد نفس و مراحل آن صحبت می‌شود، هر انسانی براساس خواسته‌ها و سطح دانایی‌اش در یکی از مراحل نفس قرارمی گیرد و مراحل رشد و تکامل را طی می‌کند.
می‌بینیم که مجددا موضوعِ خواسته و دانایی انسان مطرح می‌گردد، یعنی تمام آنچه که امروز هستیم، نتیجه خواسته دیروز و تلاش و کوششی است که در این راستا انجام داده ایم.
در نهایت ما باید مسؤولیت حیات و کار خود را بپذیریم، تلاش و کوشش لازم را برای رسیدن به اهدافمان داشته باشیم و مطمئن باشیم که قدرت مطلق و یا نیروهای مافوق ما را یاری و هدایت خواهند نمود.

تازه واردین:

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-06-28%20at%208.50.54%20PM.jpeg

لژیون ویلیام وایت:

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-06-28%20at%208.51.59%20PM.jpeg

تایپ: مسافر مریم لژیون ششم -نمایندگی میخک
ویرایش: مسافر مهسا کمک راهنما
بازبینی: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی نمایندگی میخک
ارسال: مسافرمهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .