English Version
English

اگر قرار بود خداوند برای ما معجزه کند به ما اختیار نمی‌داد

اگر قرار بود خداوند برای ما معجزه کند به ما اختیار نمی‌داد

جلسه چهارم از دور پنجم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران آقا کنگره ۶۰ شعبه شیخ بهایی با استادی ایجنت محترم همسفر صالح، نگهبانی همسفر حسین و دبیری همسفر محمد با دستور جلسه "وادی چهارم و تاثیر آن روی من" شنبه ۴ تیر‌ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:
دستور جلسه امروز وادی چهارم و تأثیر آن روی من می‌باشد.
وادی چهارم یک فصل الختام یا یک یوم الفصل است. به عبارتی دیگر یک مرحله ترخیص است که ترخیص تفکر است؛ یعنی کسی که وادی‌ها را از اول شروع کرده باشد تا پایان وادی چهارم تفکر را باید کنار بگذارد و وارد مرحله حرکت شود. در این شرایط هیچ فرقی بین مسافر و همسفر یا بهتر بگویم هیچ فرقی بین هیچ کس نیست.
در وادی اول داریم که؛ "با تفکر ساختارها آغاز می‌شود". ابتدا هر انسانی که تفکر را آغاز می‌کند به این فکر می‌کند که چرا من به درد این جهان نمی‌خورم، به خصوص اگر مصرف‌کننده مواد مخدر باشد. او چندین بار تلاش کرده برای درمان خود و به نتیجه‌ای نرسیده و ناامید است. هرچه بیشتر تفکر می‌کند بیشتر ناامید می‌شود.
حال به وادی دوم می‌رسیم که می‌گوید؛ "هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم".

اینجا وادی دوم به ما می‌فهماند که اشرف مخلوقات هستیم. می‌فهماند که فقط انسان می‌تواند شرایط را با خود وفق دهد. به عنوان مثال هیچ موجودی به غیر از انسان از خط استوا تا قطب جنوب وجود ندارد. پس این انسان است که نسبت به بقیه موجودات برتری دارد.

هم اکنون انسان به نقطه‌ی جالبی می‌رسد. او که در وادی اول ناامید بود، در وادی دوم طلبکار شده است. او می‌خواهد که همه و همه کمک کنند که به هدفش برسد.
وادی سوم، تنها وادی است که با کلمه "باید" شروع شده است. "باید دانست هیچ موجودی به اندازه خود انسان به خویشتن خویش فکر نمی‌کند". درست است که انسان هدفی در زندگی دارد، اما نباید طلبکار کسی باشد، خود او باید به خودش فکر کند.
این مراحل طی شده است و ما رسیده‌ایم به وادی چهارم. "در مسائل حیاتی به خداوند مسئولیت دادن، سلب مسئولیت از خویش است".  منظور از خداوند، در اینجا فقط خداوند نیست.  بلکه هر کسی که ما به او متوسل می‌شویم شامل خواهد شد.

دلیلی ندارد خداوند برای ما معجزه کند. چرا باید معجزه کند؟ اگر قرار بود معجزه کند به ما اختیار نمی‌داد. وقتی اختیار داده است، یعنی قراری بر معجزه نیست. قرار نیست قوانین طبیعت رو بشکند که مشکل من یا تو حل شود. اصلاً اگر چنین کاری بکند باید تعجب کرد، مگر خدا قراره برای ۸ میلیارد انسان دونه دونه شرایط را عوض کند، اصلاً نظمی برقرار نمی‌شود.
داخل وادی چهارم وضعیت فکری یک مسافر یا همسفر به حدی رسیده که آماده وادی پنجم باشد.
وادی چهارم ما را آماده کرده است. برای همین اول کار گفتم یوم الفصل است. چون روزی است که شما از تفکر خلاص می‌شوی و وارد دنیای حرکت می‌شوید.
وادی چهارم قسمت‌های مختلفی دارد؛ از جمله سه مرحله نفس؛ نفس اماره، نفس لوامه و نفس مطمئنه.

تمام وادی حول محور عنوان خودش می‌چرخد و خارج نمی‌شود. از نظر من یا منطبق با نظر کنگره ۶۰؛ هیچ انسانی وجود ندارد که ۱۰۰ درصد در نفس اماره یا لوامه باشد! این حرف دقیقاً معنای دیگر حرف‌های آقای مهندس در سی‌دی موانع محبت ۱ هست.
بعد از آن بیماری عجیب آقای مهندس خودشان آمدند در جلسه گفتند: هیچ آدمی نیست که ۱۰۰ درصد خوب یا ۱۰۰ درصد بد باشد. اگر به بدترین انسان‌ها نگاه مثبت بکنی، این قدر خوبی می‌بینی که از آن یک راهنما برای خودت می‌سازی. اگر به بهترین انسان‌ها هم به دید بد و منفی نگاه کنی، این قدر نکته منفی خواهی دید که از آن طرف متنفر خواهی شد. دقت کنید حتماً مورد اول را انجام دهید، به بدترین کسی که در ذهنتان هست فکر کنید و فقط نکات مثبت آن را ببینید. می‌بینید که فرقی در دیدگاه شما به وجود می‌آید.

مرزبان کشیک 

لژیون‌ داری ظرفیت پذیرش رهجو و راهنمای تازه واردین

مهمانداران

مسئول صوتی

خدمتگزاران آبدارخانه

نگهبان نظم پارکینگ

دعای کنگره ۶۰

برگزاری لژیون ها

تایپ: همسفر علیرضا و همهمسفر مهدی

عکاس: همسفر امین

تهیه و تنظیم : همسفر سهیل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .