English Version
English

گفتگو با مسئولین در جریان برگذاری مسابقه دوی جام مسافر

گفتگو با مسئولین در جریان برگذاری مسابقه دوی جام مسافر

لطفاً خودتان را معرفی نمائید.
من دكتر محمد جمالو معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر هستم.

در مورد مسابقه‌اي كه در حال برگزاري است ديدگاهتان را بفرماييد؟
٢٦ ژوئن كه ٥ تير ماه است از طرف سازمان ملل به عنوان سالروز گرامي داشت مبارزه با مواد مخدر تعيين شده است و در اين خصوص ما در كشور عزيزمان چند سالي است كه برای مبارزه با مواد مخدر يك هفته در نظر گرفتيم و مراسم را انجام مي‌دهيم.
اين اتفاق جالب و اتفاق بسيار خوبي كه اين جا با همت بچه‌های کنگره 60، اداره ورزش و جوانان، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان لیگ افتاده است هم مربوط به همین هفته است. خدا را شکر شرکت کننده‌گان در این مسابقه هم از ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان کشوری بودند و هم دوستان آماتور.
اتفاق اتفاق بسیار خوبی است. اینجا اولین دوره این جام برگزار شد و انشالله هر سال بنا داریم که از این برنامه استقبال کنیم و آنرا اجرا کنیم. شعار امسال هم "همه با هم نه به اعتیاد است" و از همه دوستان میخواهیم که حتماً این شعار را هشتگ کنند و سعی کنیم که این را به عنوان یک پویش ملی و حرکت جهانی در کل کشور مطرح کنیم.

فعالیت کنگره 60 را به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد که در حوزه مهار، درمان و پیشگیری مصرف مواد مخدر فعالیت دارد چطور ارزیابی می‌کنید؟
ببینید کنگره 60 یک سمنِ (سازمان مردم نهاد) ملی است و در حقیقت کنگره 60 فرزند ارشد ستاد مبارزه با مواد مخدر است. خود کنگره 60 در یکی از ساختمان‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است و یکی از موفق‌ترین سازمان‌های ملی در حوزه درمان اعتیاد می‌باشد. ما از همه عزیزان در کنگره 60 به ویژه آقای مهندس حسین دژاکام تشکر می‌کنیم.
برنامه‌ها برنامه‌های خوبی است. نشست‌های مشترک داریم، یک کمیته کشوری داریم، کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی که کنگره 60 یکی از ‌اصلی‌ترین اعضای این کمیته است. ما آنجا برنامه‌ها را تنظیم می‌کنیم و انشالله برنامه‌های بلندمدت‌تری را انجام خواهیم داد.

 

سلام خدمت شما مهمان گرامی. لطفاً خودتان را معرفی نماید.
سلام حسین حسین‌زاده هستم نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و گویم و عضو کمیسیون انرژی مجلس.

در مورد کنگره ۶۰ و برگزاری این همایش توضیح دهید.
اولین دوره همایش دو خانوادگی است و به نام جام مسافر است؛ فضای با نشاط و خوبی را شاهد هستیم. ورزش همگانی همیشه مورد توجه مجلس بوده و بودجه خوبی هم به آن اختصاص داده شده است و باعث نشاط در جامعه می‌شود.

کنگره ۶۰ یک مرکز درمان اعتیاد است و در این زمینه فعالیت دارد. نظر شما در مورد برگزاری این مسابقه توسط کنگره 60 و با همکاری ارگان‌های دولتی چیست؟
اعتیاد بسترهایی دارد. برای اینکه این بسترها را از بین ببریم یکی از اساسی ترین روش‌ها ورزش است و با ورزش کردن این بستر از بین می‌رود. این کار کنگره ۶۰ از کارهای بزرگ و ماندگار  در کشور است که قابلیت اجرا دارد و خداقوت عرض می‌کنم. فضای بسیار بانشاطی است و اولین همایشی است که در کشور در مورد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده است. قطعاً این همایش‌ها را ما در مجلس در دستور کار قرار خواهیم داد. امیدواریم که با این همایش‌ها نشاط بین مردم بیشتر شود.

 

جناب آقای دژاکام مراسم و مسابقه امروز را چه طور دیدید؟
سلام من حسین دژاکام هستم دبیر اجرایی کنگره ۶۰.
مسابقه دو و میدانی جام مسافر به کمک اداره ورزش و جوانان استان تهران آقای ایرجی و بقیه عزیزان و ستاد مبارزه با مواد مخدر برگذار شد که خیلی با نشاط بود. ما ۵۰۰ نفر از آقایان و ۲۰۰ ، ۳۰۰ نفر از خانم ها را داشتیم که از یک هفته قبل باید در سایت ثبت نام می کردند. جالب اینکه همان روز اول سایت بسته شد. شاید ۱۰ هزار نفر هم می‌توانستند ثبت نام کنند اما چون تجربه ی اول ما بود خلاصه گرفتیم وکار خیلی سنگینی بود.

فکر می کنید این مسابقات چه تاثیری در نشاط جامعه و روحیه ورزشکاران می‌گذارد؟
من در صحبت هایم گفتم که ورزش برای هر انسانی جزو واجبات است. همه‌ی انسان ها یا باید بروند به بیمارستان‌ها و پزشکان و یا بروند ورزشگاه‌ها. متأسفانه ما به ورزش کمتر توجه می کنیم. به خصوص ورزش همگانی. باید در ورزش زمینه را فراهم کنیم. الگو ها را فراهم کنیم. قیمت ورزشگاه‌ها را ارزان کنیم. بعضی جا‌ها خیلی پولی است. استخر می‌خواهیم برویم می‌گویند ۱۰۰ هزار تومان یا ۲۰۰ هزار تومان. برای ورزش همگانی نباید کرایه گرفته شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. البته این جا استادیوم تختی با ما همکاری‌های لازم را داشته است و زمین ورزشی در اختیار ما گذاشته است. یکی از دغدغه‌های ما این است که اگر این کار را بکنیم می‌توانیم نشاط را به جامعه برگردانیم و باید برای این کار آماده باشیم.

آیا این هماهنگی‌ها به راحتی انجام شد؟
بسیار راحت انجام شد. آقای ایرجی بودند که قسمت برنامه‌ریزی و داوری را انجام دادند. آقای حسین پور از طرف استادیوم تختی کارهای دیگری را انجام دادند. یک هماهنگی بسیار عالی و خوب انجام گرفت و به سرعت پیش رفت و سختی و دشواری نداشت.
ممنون از همگی

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید.
حجت الله بهمنی هستم، مدیر روابط عمومی و معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال

نظر شما راجب همایش جام مسافر و مسابقه‌ای که برگزار شد چیست؟
بنده به ندرت در مسابقات دو میدانی و همایش‌ها شرکت کرده‌ام؛ به علت اینکه بیشتر درگیر مسابقات فوتبال هستم، و بسیار کم شاهد این مسابقات بوده‌ام. در ابتدا شروع مسابقه بسیار جالب و هیجان‌انگیز بود، با توجه به اینکه فوتبال بازی هیجان انگیزی است، انتظار نداشتم که مسابقه دو میدانی هم به صورت همگانی با این هیجان برگزار شود.
رقابت خوبی بین خانواده‌ها، دوستان و... بود و بانیان این همایش بسیار عالی تدارک دیدند.

درمورد سطح جایزه‌هایی که اهدا شد چه نظری دارید؟
حقیقتاً در ورزش فوتبال چنین جایزه‌ای تا به حال در نظر نگرفته شده بود و مردم قطعاً در همایش بعدی با استقبال بیشتری حمایت خواهند کرد. هرقدر در این همایشها هزینه کنیم، بایستی به دید سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنیم و افرادی که امروز قهران شدند و جایزه دریافت کردند، این جایزه باعث می‌شود در کارهایشان موفق‌تر شوند. تمرینات بیشتری انجام دهند و البته کمک هزینه‌ای برای آن‌هاست.
از دو جنبه این کار قابل مشاهده است؛ یک تحول و شور همگانی ایجاد کردند و افرادی که در مسابقات مقام کسب کردند ورزشکاران دو میدانی و شناخته شده‌ای بودند که توانستند خودشان را اثبات کنند.

آیا درمورد کنگره 60 اطلاعاتی دارید؟
خیر، درمورد کنگره 60 اطلاعات آن چنانی ندارم. فقط این را می‌دانم که اعتیاد را درمان می‌کنند و ما سعی خواهیم کرد در حوزه فوتبال نیز حامی باشیم؛ چون مخاطبین فوتبال ما نوجوانان هستند و قشری که در خطر اعتیاد هستند نوجوانان هستند و سال‌هاست که ارتباط خوبی با ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم.

کنگره 60، یک سازمان مردم نهاد در حوزه اعتیاد است که در زمینه ورزش فعالیت انجام می‌دهد. نظر شما چیست؟
بخشی از کارهایی که برای مقابله با اعتیاد انجام می‌شود، ورزش است. ابزاری است برای مقابله با اعتیاد، و باعث توانمندی افراد می‌شود تا هرچه زودتر بر اعتیاد خود غلبه کنند.
سپاس و ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .