English Version
English

هدف همایش، ساختن حال خوب برای مردم

هدف همایش، ساختن حال خوب برای مردم

با توجه به این‌که شما همکاری خیلی خوبی در این سال‌ها با کنگره 60 داشته‌اید، لطفاً بفرمایید که چگونه با کنگره60 آشنا شدید؟
فکر می‌کنم از سال 85 یا 86 بود که ما با کنگره60 آشنا شدیم. برای راه‌اندازی و افتتاح سایت تیراندازی با کمان کنگره 60 در مجموعه ورزشی تختی در آن زمان با کنگره60 آشنایی پیدا کردیم. همچنین یک سری موضوعات مشترک دیگر هم مثل هفته درخت‌کاری و همین همایش وجود داشت که باعث آشنایی بیشتر ما شد. در این مدتِ آشنایی، دیدن این نظام‌مندی ،ساختار قوی، آینده‌نگری، اخلاق‌مداربودن، دیسیپلین خاص و این احترام به جایگاه‌ها در چارت سازمانی کنگره 60 همواره زبانزد من و همکارانم بوده و هست.

همان‌طور که مستحضر هستید جمعه هفته آینده، سوم تیرماه1401 همایش خانوادگی دومیدانی، با عنوان جام مسافر برگزار خواهد شد. این همایش با چه هدفی برگزار می‌گردد؟

حدود چهارهفته‌ پیش، در پارک طالقانی جلسه‌ای با جناب مهندس دژاکام داشتم و پیشنهاد برگزاری یک همایش و دورهمی در مجموعه ورزشی تختی را به ایشان دادم. با استقبال بسیار خوب جناب مهندس مواجه شدم و بلافاصله جلسات هماهنگی برگزار شد. هدف اصلی از برگزاری این همایش، تغییر احوالات مردم بعد از پاندمی کرونا بود. بعد از این اتفاقات و موضوع کرونا که باعث شد مدت زیادی در خانه‌ها بمانیم به این بهانه بار دیگر دور هم جمع می‌شویم.


ایده‌ برگزاری جام مسافر و برگزاری این همایش به این صورت از جانب چه کسی بوده‌است؟

با توجه به جامعه‌ هدف بسیار خوب، منظم و اکتیوی که در پارک طالقانی از عزیزان کنگره60 دیدم این پیشنهاد را بنده مطرح کردم. اما این‌که این همایش به‌صورت تخصصی در مورد دومیدانی باشد پیشنهاد جناب مهندس دژاکام بود و ایشان خیلی مُصِرّ بودند که این اتفاق به خوبی شکل بگیرد.

حامیان اصلی این همایش کدام افراد و ارگان‌ها هستند؟

همان روزی که در مورد این موضوع با جناب مهندس دژاکام در پارک طالقانی صحبت شد، ما در خدمت معاون فنی ورزشی اداره کل، جناب آقای ایرجی بودیم. به جهت این‌که جناب ایرجی رئیس هیئت دو و میدانی استان تهران هم هستند قرار بر این شد که بحث فنی را ایشان پیگیری کنند. حامی مالی این همایش خود کنگره 60 است و حامیان معنوی این موضوع، ستاد مبارزه با مواد مخدر و اداره کل ورزش و جوانان هستند. در بخش فنی، مسئولیت با هیئت دو و میدانی استان تهران می‌باشد. ما نیز در مجموعه تختی میزبان و خدمتگزارعزیزان هستیم.


در دو روز ابتدایی که اطلاع‌رسانی انجام شد، استقبال بی‌نظیری از این مسابقه به عمل آمده و ظرفیت ثبت نام تکمیل گردید. بفرمایید که شما چه تمهیداتی برای روز همایش اندیشیده‌اید؟

هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مربوط ازجمله استانداری، وزارت ورزش و فرمانداری انجام ‌شده‌است. همچنین ستاد مبارزه با مواد مخدر هم هماهنگی‌های درون‌سازمانی خودش را به انجام رسانده‌است. با یکی دو هیئت‌ دومیدانی هماهنگی انجام‌شده و همچنین با هیئت ورزش‌های روستایی عشایری صحبت کرده‌ایم  که غرفه مربوط به بازی‌های بومی محلی راه‌اندازی بشود. از هیئت پزشکی درخواست کرده‌ایم که غرفه سلامت را تشکیل بدهند. با اصحاب رسانه صحبت شده و قرار است که پوشش خبری خوبی داشته باشیم. ان‌شاءالله همه دست به دست هم می‌دهیم تا این اتفاق به بهترین نحو رقم بخورد.

آیا قبل از این رویداد، مسابقه‌ای با این حجم از جوایز، برگزار گردیده‌است؟

جوایزی که کنگره 60 در نظر گرفته است بسیار خوب و عالی است و ما حتی در مسابقات دولتی و رسمی نیز چنین جوایزی نداده‌ایم؛ مگر در مواردی که یک اسپانسر خاص وجود داشته است. ازنظر سطح اهدای جوایز که قطعاً سطح مسابقه بسیار بالاست و طبق آماری که من از عزیزان در روابط عمومی کنگره 60 گرفته‌ام تا دیروز حدود 400نفر ثبت‌نام کرده بودند و این نشان‌دهنده‌ی این است که استقبال خوبی شده‌است. در بحث فنی و برگزاری مسابقه نیز فکر می‌کنم با توجه به هماهنگی‌هایی که انجام‌شده‌است اتفاق خوبی خواهد افتاد.


با توجه به این استقبال فوق العاده‌ای که صورت گرفته‌است، به نظر شما چه تعداد دونده دراین مسابقه شرکت خواهند کرد؟

با توجه به این‌که این دوره، اولین دوره از برگزاری این همایش است و یک سری محدودیت‌ها قرارداده‌ایم، که البته اگر قرار نمی‌دادیم با این حجم از استقبال کار سخت می‌شد فکر می‌کنم حضور 500نفر در بخش آقایان و 300نفر در بخش بانوان قطعی شده‌است.

به نظر شما چه چیزی باعث شده، یک انجمن غیر دولتی بتواند مبلغ 222 میلیون تومان برای جوایز این همایش پرداخت نماید؟ با توجه به این موضوع که خط مشی کنگره60 همواره بر این بوده که روی ‌پای خود بایستد و از طرف هیچ ارگانی حمایت نشود.

در رابطه با کنگره 60، که یک جامعه هدفِ آسیب‌دیده را تحت حمایت خودش قرار می‌دهد و بدون این‌که انگیزه‌ی مالی پشتش باشد و بدون هیچ چشم‌داشت به پست و مقامی پا به میدان می‌گذارد و این اقدامات را انجام می‌دهد، من فقط می‌توانم بگویم این حمایت و لطف خداوند است. اگر بخواهم در مورد این همایش عرض کنم باید بگویم قطعاً این کار هم یک قدم خیر است که برای مردم برداشته شده و با این انگیزه است که مردم چند ساعت به‌دوراز تمام تنش‌ها و مشکلات، چندساعتی را اینجا با حال خوب سپری کنند. این اتفاقی است که به همت جناب مهندس دژاکام رقم خورده‌است و ان‌شاءالله که تداوم داشته باشد. این هم چیزی جز حمایت‌های خداوند نیست.

با توجه به شکل مسابقات و جوایز، از قهرمان‌های کشوری و آسیایی هم در این مسابقات شرکت خواهند کرد؟

من در ابتدا فکر می‌کردم که این مسابقه و همایش فقط برای اعضای کنگره 60 است ولی نکته‌ای برای من خیلی عجیب و شگفت‌انگیز بود؛ اینکه چرا وقتی صفر تا صد همایش را کنگره60 بر عهده گرفته‌است اجازه‌ی شرکت به عموم داده شود؟! با صحبتی که با جناب مهندس دژاکام داشتم قرار بر این شد که ورود برای عموم باز باشد و بتوانند در مسابقه شرکت کنند. حتی ایشان گفتند چه اشکالی دارد قهرمانی که سال‌ها برای کشور دویده است بیاید و اینجا برنده‌ی این جایزه نفیس بشود؟ البته این نوع دیدگاه جناب مهندس در مقایسه با دیدگاه‌های دولتی برای من خیلی جالب و خاص است. با توجه به میزان جوایز و همچنین تبلیغاتی که ما در پیج اینستاگرام انجام داده‌ایم و بازخوردهایی که تا به اینجا داشته‌ایم فکر می‌کنم استقبال خوبی از طرف ورزشکاران دو و میدانی شود.

خیلی ممنون از شما که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید. در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

مجموعه تختی با این رویکرد از اداره کل ورزش  فعالیت می‌کند که برای مردم است. هر اتفاقی که بتواند کمکی به موضوع اجتماعی مردم بکند را پذیرا هستیم. ما در برهه‌های مختلف، چه آسیب‌های اجتماعی و چه اتفاق‌های خوب اجتماعی، پذیرای مردم در مجموعه بوده‌ایم. در زمان زلزله، با دستور وزیر محترم، ما دو شب میزبان عزیزان بوده‌ایم و درهای ورزشگاه برای اسکان عزیزان باز بود. در زمانی که سیل در جنوب کشور اتفاق افتاد مجموعه تختی مکانی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ورزشکاران برای هم‌وطنان عزیزمان بود. در مسابقات و رویدادهای ورزشی و مردمی، مثل سوم تیرماه که قرار است اتفاق بیفتد، ما میزبان رویدادهایی هستیم که باعث تغییر احوالات مردم می‌شود. همه این‌ها، برای ما باعث افتخار است. امیدوارم که به برکت همدلی و همکاری عزیزان، تیم برنده‌ی این مسابقه و همایش، تیم اجرایی باشند که البته با حمایت حضرت حق، قطعاً این اتفاق خواهد افتاد.

 

تصویربردار: مسافر ابراهیم 
تایپ: مسافر ابراهیم 
ویراستار: همسفر علیرضا  
تهیه گفت‌گو، تنظیم و ارسال: مسافر منوچهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .