English Version
English

یکی از اهداف کتاب ۶۰ درجه بیان نقاط کور در درمان اعتیاد است

یکی از اهداف کتاب ۶۰ درجه بیان نقاط کور در درمان اعتیاد است

کتاب ۶۰ درجه زیر صفر، کتابی است که توسط آقای مهندس حسین دژاکام  بنیان‌گذار کنگره ۶۰ و در زمینه راهنمایی درمان اعتیاد در سال ۱۳۷۷ نوشته‌شده است و شامل تجربیاتی است که پس از ۱۷ سال اعتیاد مستمر به مواد مخدر و ترک‌های گوناگون
و درنهایت به خواست خداوند و تشبیه کردن اعتیاد به سرمای ۶۰ درجه زیر صفر، روشی را مورد کاوش قرار دادند که به سهولت قابل‌استفاده برای انسان‌هایی است که راه خود را گم کرده‌اند و هر چه تلاش نموده‌اند، برای رهایی از اعتیاد راهی پیدا نکرده‌اند. تاکنون هزاران نفر با به‌کارگیری روش تدریجی یا DST و آموزش‌های آن توانسته‌اند به درمان قطعی اعتیاد برسند.
کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر می‌تواند مورداستفاده بیماران انواع مواد مخدر،  خانواده‌ها، پزشکان، محققین و پژوهشگران اعتیاد باشد.
آیا می‌دانید هدف از انتشار این کتاب چیست؟
هدف، شفاف ساختن فرایند درمان و برداشتن موانع سر راه مصرف‌کنندگان و بیان نقاط کور در درمان اعتیاد و کشف رابطه مصرف مواد با سیستم کل بدن انسان است؛ بدین معنا که چگونه مواد مخدر بر سیستم جسم و روان انسان اثر می‌گذارند و از همه مهم‌تر، وجود مواد شبه افیونی بسیار ارزشمند در بافت‌های بدن انسان است که تمام رفتارهای ما را تحت شعاع قرار می‌دهند.

این کتاب به شناخت حقیقی و واقعی انسان و همچنین به درک چگونگی خلقت انسان و جهان‌ها و اینکه مرگ، پایان زندگی انسان نیست، پرداخته است. هدف دیگر موردنظر، خودشناسی و رسیدن به خداشناسی است که با تغییر در ساختار جسم، فکر، اندیشه و تزکیه و پالایش درونی و پیدا شدن راه درمان اعتیاد و اجرای فرمان خداوند برای پیدا شدن راهی برای بازگشت سلامتی افرادی که راه مستقیم را گم‌کرده‌اند، محقق می‌شود. دراین‌بین، نیروها و استادهایی هم به کمک جناب مهندس آمده‌اند که در کتاب از آن‌ها نام برده شده است، اما نیازی به کنجکاوی نیست.
تصاویر این کتاب که رنگ‌آمیزی آن بسیار دلنشین است و ادراکات و الهامات روی جلد کتاب 60 درجه، برگرفته از آسمان، نور خورشید، ابر، دریا، کوه، چمن و کویر است که نشانگر عظمت، رحمت و قدرت خداوند هستند.

در بالای کتاب، نام الله را مشاهده می‌نمایید که نمادی از قدرت خداوند است و ساختمان الهی را برای ما شرح می‌دهد؛ در این تصویر، وضعیتی را می‌بینیم که در طبیعت وجود ندارد، اما در طبیعت آدمی وجود دارد و نشانه این است که در درون انسان فاصله بهشت و جهنم بسیار کم است و ما هر لحظه با اعمالمان تعیین وضعیت می‌کنیم که در کدام حالت باشیم.
تصویر پشت جلد، نشان‌دهنده جایگاه ما بعد از درمان و رسیدن به سفر دوم است و نشانگر افرادی است که مسلط بر درمان اعتیاد هستند؛ مانند کمک راهنمایان که درزمینهٔ مهار آتش ویرانگر اعتیاد، مهارت دارند.
تصاویر کتاب را می‌توان به ۳ دسته تقسیم کرد:
۱. تصاویر مربوط به منطقه یخبندان و اتومبیل که مجموعاً ۴ تصویر هستند که نشانگر مسیر حرکت و چگونگی حرکت در فرایند درمان هستند و نحوه حرکت را با توجه به موقعیت سفر بیان می‌نمایند. در این تصاویر، تابش خورشید نشان بیداری نیروهای درون یا بالا رفتن عقل و ایمان است. اتومبیل در تصویر، نشانه جسم و راننده اتومبیل درون یا روان فرد است.
جاده، خطرآفرین است و شخص با بیدار شدن نیروهای درون می‌خواهد به حرکت خود سرعت بدهد، اما جسم، آماده نیست و جاده هم لغزنده است؛ بنابراین می‌خواهد به اعماق دره سقوط نماید، ولی شخص، خود را جمع‌وجور می‌کند و به‌آرامی به راه خود ادامه می‌دهد.
تصویر اسکی‌بازان مربوط به پایان سفر اول و آغاز سفر دوم است که در همان برف و یخبندان با شیرینی و لذت در حال اسکی‌بازی هستند.

۲. تصاویر مربوط به درخت پوسیده است که درواقع، تمثیل جسم انسان آلوده به مواد مخدر هستند. در این تصاویر، شاهد نابودی تدریجی درخت پوسیده و در کنار آن رشد جوانه‌ها و یا به عبارتی احیای دوباره سیستم‌های حیاتی هستیم. در تصویر پایانی به‌جای درخت پوسیده، انسانی سالم پا به حیات می‌گذارد و نیروهای ازدست‌رفته را به دست می‌آورد. تپه‌ها در تصویر نشانه اطلاعات ذخیره‌شده تاکنون هستند.

۳. تصاویر مربوط به نبرد درون. نبرد درون و تغییر حالات برون که پرمعناترین و زیباترین تصویر از صحرای سوزان را شرح می‌دهند.
مصرف‌کننده کاملاً از درون به‌هم‌ریخته است و آشفتگی درون را به نمایش می‌گذارد. که چگونه شهر به آشوب کشیده شده و نه آبی است نه آبادانی. اجساد و استخوان‌ها در صحرا پراکنده شده‌اند؛ اوضاع درون، آشفته است و ممکن است وارد حفره‌های خطرناک گردد و قدرت الهی که به‌صورت باران و سیلاب سرازیر می‌شود، اما فرد نمی‌خواهد وارد مجراهای ناپیدا و حفره‌های خطرناک گردد و با تمام وجود، خود را محکم نگه می‌دارد و دستان خود را روی سنگ می‌کشد و خراش می‌دهد؛ اینجاست که با توان و نیروی الهی از آن حفره‌های خطرناک جان سالم بدر می‌برد.

پس از این تصاویر، نوبت به تصویر غسل در صحرا می‌رسد که انسان در صحرا با باران رحمت الهی غسل داده می‌شود. در این تصویر آخرین آلودگی‌ها از درون و برون خارج می‌گردد. آلودگی‌ها به‌صورت آب‌سیاه رنگ مشخص است. جالب این است که شن‌های صحرا نیز حاضر نیستند آلودگی‌ها را جذب کنند و آب سیاه‌رنگ، روی شن‌های صحرا روان است. در این تصویر انسان‌ها بافرهنگ‌های مختلف برای شخص لباس سفید می‌آورند که نشانه پاکی است.

مشخص است که تصاویر این کتاب مانند نت‌های موسیقی پیام‌های مستتر در این کتاب را به گوش جهانیان خواهند رساند. با توجه به اهمیت صوت و موسیقی در هستی و همچنین در کنگره ۶۰، برای ۱۴ تصویر این کتاب ارزشمند، ۱۴ قطعه موسیقی هم در نظر گرفته‌شده است که در حال حاضر چند قطعه از آن توسط گروه موسیقی کنگره ۶۰ و توسط استاد امین، ساخته‌شده است.


نویسنده: همسفر اشرف کمک راهنمای لژیون هفتم
تنظیم و ارسال: همسفر بنفشه کمک راهنمای تازه‌واردین
همسفران نمایندگی خواجو

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .