English Version
English

زندگی در سرمای 60 درجه زیر صفر

زندگی در سرمای 60 درجه زیر صفر

جلسه سیزدهم از دوره دهم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران نمایندگی لویی پاستور با دستور جلسه «کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر و تأثیر آن روی من» به استادی همسفر ساناز در روز شنبه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

سخنان استاد:

از خداوند سپاسگزارم برای اولین فرصت حضور در این جایگاه آموزشی و پربار که بسیار به آن نیازمند بودم. همین‌طور سپاسگزارم از بنیان کنگره 60 بابت ابداع و اجرای این سیستم آموزشی ارزشمند و پرمحتوا که زمینه رشد و تکامل من را در پی دارد و سپاسگزاری می‌کنم از کمک راهنمای عزیزم سرکار خانم خندان بابت اجازه خدمت در این جایگاه.

کنگره 60 در حال حاضر یکی از باارزش‌ترین، عمیق‌ترین و کامل‌ترین جنبش‌های درمانی درزمینهٔ اعتیاد است که در سال 1378 توسط جناب مهندس حسین دژاکام تأسیس و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

جناب مهندس که خود تجربه ۱۷ سال مصرف انواع مواد مخدر و زندگی در تاریکی‌ها را داشتند از روش‌های درمانی زیادی برای معالجه خود استفاده کردند ولی همگی آن‌ها بی‌نتیجه ماند تا سرانجام به گفته خود، در بهمن‌ماه سال 1375 یک بازی را آغاز کردند که این بازی با الهام از ماه رمضان شروع شد و در 15 آذرماه سال 1376 به نتیجه رسید.

در این تاریخ جناب مهندس از بند اعتیاد رها شدند و تصمیم گرفتند تا تجربیات، پژوهش‌ها و آزمایشاتی که در طول سفر خود به آن رسیده بودند را در قالب یک کتاب علمی ولی با زبان ساده و همه فهم به رشته تحریر درآورند و در اختیار عموم مردم قرار دهند و نتیجه شد کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر که در حال حاضر بعد از 24 سال جایگاه خود را در کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها و مجامع علمی و بین‌المللی تا حد زیادی پیداکرده است. در بعضی از کشورهای دنیا دسترسی به این کتاب وجود دارد و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و عربی ترجمه‌شده است و همین طور یکی از منابع اصلی و پایه‌ای آموزش در کنگره 60 محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که هر فردی که به عنوان سفر اولی وارد کنگره می‌شود، اولین کتابی که تهیه می‌کند این کتاب است؛ چراکه هدف از انتشار این کتاب مشخص کردن نقاط کور درمان اعتیاد و ارائه راه حل درمانی مناسب و درست و از همه مهم‌تر، مشخص کردن صورت‌مسئله اعتیاد است که تا پیش از این مشخص نبود.

عنوان این کتاب اشاره دارد به فردی که سال‌ها در تاریکی اعتیاد بوده و تشبیه شده به زندگی در سرمای 60 درجه زیر صفر که سرمای شدید و بدترین نوع تاریکی‌ها را با تمام وجود خود لمس کرده و پس از تجربه سال‌ها تاریکی تبدیل‌شده به فردی که خواستار رهایی است و سفری را آغاز می‌کند که روزبه‌روز بیشتر به شناخت خود و تاریکی‌های درون خود دست پیدا می‌کند و در نهایت به شناخت معبود خویش نزدیک‌تر می‌شود و از بند اعتیاد رهایی پیدا می‌کند.

در این کتاب به سه بخش اصلی و بنیادین پرداخته‌شده که بخش اول 14 قانون اصلی هستی را بیان می‌کند که این قوانین مربوط به آموزش‌های جهان‌بینی در کنگره محسوب می‌شود که راه حل مشکلات و مسیر درست حرکت در سفر DST و در طول سفر زندگی را به ما آموزش می‌دهد.

بخش دوم طراحی‌شده از ۱۴ تصویر رنگی که دو تصویر بر روی جلد و 12 تصویر در متن کتاب قرار داده‌شده که هرکدام از این تصاویر نشان دهنده و گویای مقطعی از سفر، حالات روحی و روانی فرد یا همان نبرد درونی و چگونگی بازسازی فیزیولوژی و جسم فرد می‌باشد. بخش آخر یعنی بخش سوم، 14 قطعه موسیقی است که برای 14 تصویر این کتاب توسط جانشین بنیان کنگره 60، استاد امین دژاکام ساخته‌ خواهد شد که تا امروز ۶ قطعه برای ۶ تصویر کتاب آماده شده است.

جناب مهندس از قرار دادن این سه بخش کلیدی و اساسی در کنار یکدیگر به دنبال تحقق هدف هوشمندانه و عمیق‌تری بودند زیرا به نظر من بر طبق آموزش‌هایی که از کنگره دریافت کرده‌ام این سه بخش، ارتباط بسیار عمیق و تنگاتنگی با مثلث ارتباطی صوت، نور و حس دارند؛ چراکه این مثلث، مثلثی است که از طریق آن بین تمام مخلوقات، جهان‌ها و تمام حلقه‌های آفرینش ارتباط برقرار می‌شود. نکته مهمی که در رابطه با این مثلث وجود دارد این است که اگر نور، صوت و حس در جهت مثبت باشد یعنی در جهت مثبت از آن استفاده شود؛ انرژی نفس ما تأمین می‌شود و همان طور که به‌خوبی می‌دانیم نفس است که عامل حرکت در انسان می‌باشد. پس به نظر من هر کدام از این سه بخش در کتاب عبور از منطقه ۶۰ درجه زیر صفر به یکی از اضلاع این مثلث اشاره دارد.

14 قانون اصلی هستی، حس ما را نشانه می‌گیرد و باعث تغییر حس و تغییر نگاه ما به جهان پیرامون خودمان می‌شود. 14 تصویر رنگی به نور اشاره دارد؛ چراکه برای دیدن هرچیزی به نور نیاز داریم؛ برای اینکه به‌درستی نقشه راه و مسیر حرکت و اینکه کالبد ما در چه‌ وضعیتی قرار دارد آگاه باشیم نیاز به نور یا همان تصاویر داریم و 14 قطعه موسیقی، اشاره به انرژی صوت دارد که باعث دریافت هرچه بهتر و عمیق‌تر آموزش‌های کتاب 60 درجه می‌شوند.

پس قرار گرفتن این سه پارامتر مهم در این کتاب، مسافر و همسفر را در طول سفر به بهترین شکل ممکن یاری می‌رساند و دریافت آموزش‌ها و توضیحات را برای فرد آسان‌تر کرده و باعث درک بیشتر مسئله می‌شود.

این دستور جلسه باعث شد که من بعد از سه سال حضور در کنگره، عمیق‌تر به کتاب 60 درجه رجوع کنم و به دریافت‌های جدیدتری برسم و همین‌طور به دریافت‌هایی که تابه‌حال از این کتاب داشتم بیشتر فکر کنم. این دستور جلسه یادآور روزها و خاطراتی شد که مسافرم بدون اطلاع من وارد کنگره شده بود و دلش نمی‌خواست من متوجه سفر او بشوم و من هم در بی‌خبری کامل، کتابی را در کیف او پیدا کردم که با روزنامه باطله جلد شده بود. بعد از چند باری که کتاب را دیده بودم بالاخره یک روز نیرویی به من گفت: کتاب را بازکن! من کتاب را باز کردم و با پیام اول کتاب 60 درجه روبه‌رو شدم. یادم می‌آید که چندین بار این پیام را خواندم تا بفهمم؛ زمانی که متوجه این پیام شدم لذتی وصف‌ناپذیر و پر از خواسته برای ادامه مطالعه آن تمام وجودم را فراگرفت.

به‌راستی‌که این پیام شرح حال تک‌تک صفحات این کتاب و شرح حال کامل سفر تمامی مسافران و همسفران در کنگره 60 می‌باشد:

من آب می‌آورم
تو آن‌قدر بنوش که سیراب شوی
اما نه زیر آب
من بلندم، به بلندای قله‌هایی که نتوان تسخیر نمود
اما تو بر بام من، مسلح بیا تا عظمت را ببینی
من می‌رویانم
آن‌قدر که زمین و آسمان را شب و ظلمت فراگیرد
اما تو از میان سبزه‌ها، نور را بیاب
و بر بال آن بنشین و به‌سوی من پرواز کن
تا آنچه به باورت نمی‌گنجد، ببینی
تو می‌توانی همه آنچه که هست با نیروی عقل خویش تبدیل به بهترین کنی
و به‌سوی نقطه‌ای بیایی که آغاز نمودی

 

رابط خبری: همسفر ساناز رهجوی کمک راهنما همسفر خندان، لژیون هفتم
ویراستاری و ارسال: کمک راهنما همسفر معصومه، لژیون پنجم
همسفران نمایندگی لویی پاستور 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .